וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן בחודש שביעי: ספרד אבלה על אחת מגיבורותיה הפוליטיות

כרמה צ'אקון, שרת ההגנה האישה הראשונה בספרד, שהפתיעה את העולם כשביקרה באפגניסטן בעודה בחודש השביעי להריונה, הלכה לעולמה השבוע בגיל 46 בלבד בשל מחלת לב ממנה סבלה. "אובדן עבור הדמוקרטיה, הסוציאליסטים והנשים הספרדיות"

כרמה צ'אקון, האישה הראשונה לכהן בתפקיד שרת ההגנה של ספרד, מתה אתמול (שני) בגיל 46 כתוצאה ממחלת לב שממנה סבלה. צ'אקון התפרסמה ברחבי העולם בזכות תמונה שבה נראתה מבקרת באפגניסטן במסגרת תפקידה כשהיא בהיריון מתקדם. עם היוודע דבר מותה פורסם הספד בחשבון הטוויטר של המפלגה הסוציאליסטית (PSOE) שבה הייתה חברה, ובו נכתב כי "צ'אקון עמדה תמיד בחזית של המפלגה. על אף גילה הצעיר, הייתה לה תשוקה להגן על האידיאלים הסוציאליסטיים, ועם הזמן היא הפכה לדמות מאוד חשובה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: גבר ירה למוות באשתו ובאחד מתלמידיה בבית ספר - והתאבד
מארין לה פן: צרפת לא אחראית לגירוש היהודים מצרפת בשואה
תקיפה בסוריה ומינוי שופט בעליון: השבוע המוצלח ביותר של טראמפ

שרת ההגנה בספרד כרמה צ'אקון בביקור באפגניסטן בהיריון בחודש שביעי, 2008. AP
הדהימה את העולם. צ'אקון באפגניסטן, 2008/AP

כאמור, תמונתה החקוקה ביותר בזיכרון הספרדי הייתה כשביקרה באפגניסטן בהריונה, חמישה ימים בלבד לאחר שמונתה לשרת ההגנה. בריאיון לעיתון הספרדי "אל-פאיס" אמרה אז צ'אקון כי "בהיריון או לא, היה לי ברור שחובתי הראשונה הייתה לבקר את אלה ששמים את חייהם בסכנה עבור ערך חשוב יותר: חירותם של אנשים אחרים".

עוד הוסיפה שרת ההגנה המנוחה, כי "אישה בהיריון אינה חולה. כמובן, קשה יותר כשאת בהיריון ונמצאת על הרגליים כל היום. אבל רציתי להביע את תודת העם לאנשים שמסכנים את עצמם כדי להביא שלום לאזורי עימות". לאחר ביקורה באפגניסטן ב-2008 הגיעה גם לחיילי הצבא הספרדי במדריד.

שרת ההגנה בספרד כרמה צ'אקון בביקור באפגניסטן בהיריון בחודש שביעי, 2008. AP
"אישה בהיריון אינה חולה". צ'אקון באפגניסטן, 2008/AP

צ'אקון הצטרפה לנוער הסוציאליסטי בגיל 18 והחלה את הקריירה הפוליטית שלה כחברה במועצה מקומית בשנים 1999-2007. לאחר מכן כיהנה כנציגת ברצלונה בפרלמנט. כבר כנערה סבלה מבעיות בלבה, ולמרות שרופאיה ייעצו לה לחיות "חיים רגועים", התעלמה שוב ושוב מעצותיהם – כמו גם מאזהרותיהם לגבי הריונה. בהמשך לימדה מדעי המדינה בקולג' מיאמי דייד שבפלורידה, ארצות הברית.

"ספרד איבדה דמות מכובדת בסצנה הפוליטית שלה, והנשים הספרדיות איבדו מישהי שתמיד נאבקה כדי להדגיש את חשיבותן של הנשים בחברה המודרנית, בקרב סטודנטים וסגל המורים", אמר נשיא האוניברסיטה אדוארדו פאדרון והוסיף כי תרומתה "הותירה חותם מדהים".

שרת ההגנה בספרד לשעבר כרמה צ'אקון. AP
"הנשים הספרדיות איבדו מישהי שנאבקה עבור מקומן". צ'אקון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully