וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג מחסידות גור שנפלו קורבן להפללה באוקראינה שבו לארץ

9.4.2017 / 22:44

לאחר שנה שבה לא הורשו לחזור משום שנתפסו מבריחים סמים, בוטל האישום נגדם והתאפשרה עזיבתם. חזרתם התאפשרה בין היתר בשל הגשת כתב אישום נגד מי שהפעיל את האנשים שהטמינו סמים בחפציהם כשנכנסו לאוקראינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסכת התנכלויות נגד הזוג. חסידות גור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני זוג מחסידות גור שהופללו בהברחת סמים באוקראינה שבו היום (ראשון) לישראל, לאחר שנה שבה לא הורשו לחזור לארץ. האישום נגד בני הזוג, פנחס וחני וילר, בוטל וכעת התאפשרה עזיבתם. שובם של השניים מגיע במקביל להגשת כתב אישום נגד אלעזר ויגדרוביץ, צעיר בשנות ה-20 לחייו, שהוביל מסכת התנכלויות כלפי בני הזוג – מהזמנת מעשי אלימות ועד הפעלת האנשים שהטמינו את הסמים במזוודותיהם.

בני הזוג המריאו הבוקר מקייב, ומוקדם יותר כתבה האישה חני למקורביה: "הודו להשם כי טוב. אנו על המטוס. ממריאים בדקות הקרובות. להתראות בארץ הקודש". השניים, הנשואים בשנית, השתייכו לחסידות האדוקה, אך הורחקו ממנה בעקבות טענות לקשר אסור ביניהם טרם נישאו. האם לא הורשתה להתקרב לתשעת ילדיה מהנישואים הקודמים, והם נאלצו לעזוב את הארץ.

במרכז הפרשה עומדת חני, שנישאה לראשונה לפני כ-20 שנה, אך נתקלה בקשיים בחיי הנישואים שלה. היא ובעלה לשעבר פנו לפנחס, יועץ נישואים ידוע בחסידות, שאמור היה לשקם את היחסים, אך בחלוף הזמן התאהב בה. גם חני וגם פנחס התגרשו מבני זוגם, אך גם לאחר שנישאו נטען נגדם מצד גורמים בחסידות כי ניהלו קשר בעודם נשואים. הגורמים ניהלו נגדם האזנות סתר, תלו נגדם פשקווילים, איימו עליהם ואף הכו את פנחס.

לקריאה נוספת:
השתלת סמים וסחיטה: חרדי מואשם שניסה להפריד זוג מחסידות גור
"יבנו פה ישיבה": המאבק של ליצמן נגד הקמת מלון בכניסה לשוק בירושלים
בית המשפט הכריע: היוצאת בשאלה שהתאבדה תיקבר כפי שביקשה בצוואתה

זוג חרדי בבני ברק, ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
החשוד בהשתלת הסמים הואשם/ראובן קסטרו

בשל האלימות שהופנתה נגדם, הם נאלצו לעזוב לחו"ל. תחילה הגיעו לשווייץ, שם הותקף פנחס בידי שלושה אנשים שהפתיעו אותו בדירתם בציריך. התוקפים קשרו אותו לכיסא, איימו עליו באקדח צעצוע, ודרשו ממנו לשכנע את אשתו לעזוב את ילדיה ולהישאר בחו"ל. לאחר התקיפה הזו, הם עברו לאוקראינה, וכשניסו לחזור לישראל התגלו סמים במזוודותיהם.

הרשויות בקייב עצרו את השניים, והם שוחררו בערבות כספית אך נאסר עליהם לעזוב את אוקראינה. במקביל, המשטרה בארץ הצליחה לגבש ראיות נגד חלק מהמעורבים באלימות נגדם. פריצת הדרך שהובילה לכתב האישום הגיעה בחודש שעבר כשנמצאו ראיות לכך שוויגדרוביץ הפעיל את האנשים שתקפו את פנחס ושילם לגורמים עברייניים באוקראינה כדי שישתלו את הסמים בחפציהם.

עם הגשת כתב האישום נגד ויגדרוביץ, המוגדר במשטרה "איש המבצעים של חסידות גור", והשלמת החקירה נגד מעורבים נוספים, התאפשרה חזרתם של בני הזוג ארצה. כעת, מקווה האם שתוכל לפגוש את תשעת ילדיה ולא תעמוד בפני איומים נוספים מצד גורמים בחסידות.

מדוברות משרד המשפטים נמסר היום כי בעקבות סדרת מגעים בין גורמי פרקליטות בכירים בשתי הרשויות, בשיתוף גורמי חקירה של משטרת ישראל ובסיוע משרד החוץ, הוסכם על סיום ההליכים באוקראינה באופן שאפשר את צאתם של השניים מאוקראינה והגעתם לישראל. החקירה בעניין זה נוהלה ע"י ימ"ר ירושלים, שבסיומה הצליחו חוקרי הימ"ר לבסס תשתית ראייתית שהביאה להגשת כתב אישום, מטעם הפרקליטות פעלו פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, נגד אלה ששתלו את הסמים בכליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully