וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גויס בירדן והתאמן בסוריה: נעצר פעיל חמאס שתכנן מטורקיה פיגועים

5.4.2017 / 11:00

הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו את מאליק קזמאר, בן 23, עם שובו לשטחים, אחרי שקיבל הנחיות ממפקדת הארגון בחו"ל בראשותו של בכיר חמאס אל-ערורי. הוא הואשם בעבירות ביטחוניות חמורות

צלמים זמניים מורשים

(סרטון הסתה של חמאס)

כוחות הביטחון עצרו בחודש שעבר פעיל חמאס שגויס על ידי מפקדת הארגון בטורקיה והונחה לתכנן פיגועים בשטח ישראל – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. שב"כ וצה"ל עצרו בפברואר את מאליק קזמאר, בן 23, שהתגורר בשנים האחרונות בקפריסין הטורקית, וביום חמישי האחרון הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון המייחס לו עבירות ביטחוניות שונות.

מחקירתו של קזמאר, יליד אזור קלקיליה, עלה כי הוא גויס לחמאס באוגוסט 2015, בעת ששהה בירדן. עוד עלה כי בינואר שעבר הוא נשלח למחנה אימונים בסוריה, שם עבר שם עבר אימוני ירי שונים והדרכות על ייצור מטענים וחומרי נפץ. בינואר האחרון, זמן קצר לפני שובו לגדה, נפגש קזמאר באיסטנבול עם פעילי חמאס שהנחו אותו לפעול לגיוס פעילים לשורות הארגון בשטח ישראל. הוא נעצר מיד עם שובו לשטחים.

במהלך חקירתו, הסגיר קזמאר תכנים מוצפנים שהיו בכרטיס זיכרון שקיבל ממפעיליו בטורקיה. בתכנים אלו אותרו הנחיות שקיבל ומידע שנועד לסייע למימוש משימותיו.

לפי השב"כ, "חקירה זו ממחישה את פעילות מפקדת חמאס בחו"ל, לרבות על אדמת טורקיה, בהנחייתו של סאלח אל-ערורי. צמרת חמאס ממשיכה להסתייע בפעילים ששבים ליהודה ושומרון לשם קידום פעילות טרור, בעוד בכיריה פועלים באין מפריע במדינות שונות בחו"ל".

לקריאה נוספת בנושא
לאחר חיסול הבכיר בעזה: חמאס במבצע נרחב למעצר סייענים של ישראל
הבשורה על פי חמאס: לא אנטישמי, פרגמטי – וקורץ למצרים

מאליק קזמאר, פעיל חמאס שנעצר בחשד לתכנון פיגועים מטורקיה. אפריל 2017. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
קיבל הנחיות ממפעילים בטורקיה. קזמאר/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully