וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בסנט פטרסבורג: מצלמות האבטחה תיעדו חשוד בהנחת המטען

3.4.2017 / 23:10

ברוסיה מדווח כי הרשויות מחפשות אחרי שני חשודים, בהם אדם מזוקן עם כובע, שתועד בתחנת מטרו בעיר כ-20 דקות לפני הפיצוץ שגרם למותם של 11 אנשים. עוד דווח כי ככל הנראה המטען הקטלני הוטמן במזוודה שהונחה בקרון

צילום: רוטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

מצלמות האבטחה בתחנת הרכבת התחתית בסנט פטרסבורג תיעדו חשוד במעורבות בפיגוע, שבו נהרגו 11 בני אדם - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, שציטטה גורמים אנונימיים. לפי הדיווח, הוצאו שני צווי מעצר לשני חשודים אפשריים. באתר "פונטנקה" פורסמה תמונה של אותו חשוד מזוקן, שחבש כובע. לפי הדיווח, הוא האיש שאחריו מחפשת המשטרה והוא נכנס לתחנת "פטרוגרדסקיה", 20 דקות לפני הפיצוץ שאירע בתוך הרכבת.

באינטרפקס דווח כי ייתכן שהמטען שהתפוצץ הוטמן במזוודה. "אחד חשוד שהניח את המטען בקרון הרכבת והשני חשוד שהשאיר את המטען בתחנת 'פלושד רבולוצי", צוטט אחד הגורמים. ראש הוועדה למלחמה בטרור של רוסיה אנדריי פרז'זדומסקי אמר כי מטען שני נמצא בתחנה אחרת בעיר השנייה בגודלה ברוסיה, אולם הוא נוטרל.

ראש הממשלה דימיטרי מדבדב כינה את האירוע "מתקפת טרור" והבטיח כי "כל מי שנפצע במתקפת הטרור בסנט פטרסבורג יקבל את הסיוע הדרוש". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנפגש הערב עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר כי הפיגוע הוא "דבר נורא, זה קורה בכל העולם, זה לחלוטין דבר נורא".

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: 10 הרוגים וכ-50 פצועים בפיצוץ ברכבת התחתית בסנט פטרסבורג
פיצוץ במטרו בסנט פטרסבורג: "ראיתי אנשים מחולצים מהרכבת, זה נורא"

חשוד במעורבות בפיצוץ בתחנת הרכבת בסנט פטרסבורג, רוסיה 3 באפריל 2017. טוויטר, צילום מסך
החשוד שנקלט במצלמות האבטחה/צילום מסך, טוויטר

הפיצוץ במערכת המטרו של סנט פטרסבורג, שבה עוברים מדי יום כשני מיליון איש, אירע בזמן שהנשיא ולדימיר פוטין נפגש בחלק אחר בעיר עם נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. "דיברתי כבר עם ראש השירותים המיוחדים שלנו, הם פועלים כדי לבדוק את הסיבות (של הפיצוצים)", אמר פוטין זמן קצר לאחר הפיצוץ. "הסיבה לא ברורה, זה מוקדם מדי. אנחנו נבחן את כל האפשרויות, כולל טרור ופשע מאורגן". לפי ראש ועדת ההגנה בבית העליון של הפרלמנט, ויקטור אזרוב, ייתכן שזירת הפיצוץ נבחרה בשל ביקורו של פוטין בעיר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קרון רכבת שנפגע בפיצוץ במטרו של סנט פטרסבורג, רוסיה, 3 באפריל 2017. AP
זירת הפיצוץ בתחנת הרכבת בסנט פטרסבורג/AP

רוסיה מנהלת מאבק ארוך שנים בארגונים אסלאמיים קיצוניים הפועלים בקווקז ומנסים לפגוע בערים המרכזיות במדינה. בנוסף לכך, מאז התערבה מוסקבה לצדה של דמשק במלחמת האזרחים בסוריה לפני שנה וחצי, קראו ארגוני קיצוניים רבים, בראשם דאעש, לבצע פיגועים בשטחה. צעירים מוסלמים רבים מאזור הקווקז הצטרפו לארגון, והחשש שהם ישובו לרוסיה כדי להוציא לפועל מתקפות טרור.

ב-2010, לפחות 38 איש נהרגו כששתי מחבלות מתאבדות התפוצצו בתחנות מטרו הומות אדם במוסקבה. ב-2004 נהרגו יותר מ-330 איש, מחצית מהם ילדים, כשכוחות הביטחון הסתערו על בית ספר בבסלאן שבדרום המדינה, אחרי שחמושים אסלאמיים השתלטו עליו. שנתיים קודם לכן, 120 בני ערובה נהרגו כששוטרים הסתערו על תיאטרון במוסקבה במטרה לסיים משבר בני ערובה דומה.

פוטין, כשהיה עוד ראש ממשלה, פתח ב-1999 במערכה למחצית הבדלנים בצ'צ'ניה וכנשיא המשיך לנקוט יד קשה נגד ארגונים הפועלים להקמת מדינות הלכה אסלאמיות ולהיפרדות מרוסיה.

רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג. רויטרס
שוטרים מחוץ בתחנת הרכבת בסנט פטרסבורג/רויטרס
רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג. רויטרס
מסוק של כוחות ההצלה בסמוך לזירת הפיגוע/רויטרס

אלכסנדר, עד ראיה לפיצוץ, סיפר לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי "ראיתי אנשים שחולצו מהרכבת, זה היה נורא". "היה אפשר לשמוע שקרה משהו", סיפר לרשת BBC ריק מייסי, בן 52 מארצות הברית, שעובד בעיר והיה ברכבת התחתית בזמן הפיצוץ. הוא שמע את הנהג ואת הכרוז מדווחים על התקרית וירד מהקרון שלוש תחנות לפני היעד שלו. "זה היה נורא. אני שמח שאנחנו בטוחים. אנחנו הולכים להישאר הלילה בבית".

(עדכון ראשון: 18:26)

זירת הפיצוץ בתחנת מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, 3 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיצוץ בתחנת מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, 3 באפריל 2017/רויטרס
זירת הפיצוץ בתחנת מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, 3 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיצוץ בתחנת מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, 3 באפריל 2017/רויטרס
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017/רויטרס
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully