וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במטרו בסנט פטרסבורג: "ראיתי אנשים מחולצים מהרכבת, זה נורא"

אלכסנדר, שהיה נוכח בתחנת הרכבת התחתית בעיר הרוסית, סיפר על הרגע שבו הפיצוץ הרעיד את המקום. ריק מייסי, אזרח ארה"ב המתגורר בעיר והיה ברכבת, סיפר: "הנהג והכרוז סיפרו שמשהו קורה, וירדתי"

צילום: CNN, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שמרית גולדשטיין

"ראיתי אנשים שחולצו מהרכבת, זה היה נורא" - כך סיפר היום (שני) אלכסנדר, עד ראייה שהיה בתחנת הרכבת בסנט פטרסבורג, שהיה במקום בעת הפיצוץ. לפחות עשרה בני אדם נהרגו בפיצוץ ברכבת, בעת שנסעה מתחנת הרכבת הסמוכה למכון הטכנולוגיה לתחנת סניה שבעיר השנייה בגודלה במדינה.

"איזה דבר נורא, היה אפשר לשמוע שקרה משהו", סיפר לרשת BBC ריק מייסי, בן 52 מארצות הברית, שעובד בעיר והיה ברכבת התחתית בזמן הפיצוץ. הוא שמע את הנהג ואת הכרוז מדווחים על התקרית וירד מהקרון שלוש תחנות לפני היעד שלו. "זה היה נורא. אני שמח שאנחנו בטוחים. אנחנו הולכים להישאר הלילה בבית".

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, הביע תנחומים לנפגעי הפיגוע, ומטעמו נמסר: "ראש הממשלה משתתף בצער משפחות הקורבנות בפיצוץ בסנט פטרסבורג". הוא הנחה את שרת הבריאות ורוניקה סקוורטוסבה לספק את הסיוע הרפואי הדרוש לפצועים. עוד קודם לכן אמר הנשיא ולדימיר פוטין כי כל הנסיבות האפשרויות לפיצוץ נחקרות, כולל טרור.

פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
הרכבת התחתית בסנט פטרסבורג/רויטרס
רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג. רויטרס
רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג/רויטרס

הנשיא ולדימיר פוטין, ששהה באותו זמן בעיר כשנפגש עם נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי כל הנסיבות האפשרויות נחקרות, כולל טרור. "דיברתי כבר עם ראש השירותים המיוחדים שלנו, הם פועלים כדי לבדוק את הסיבות (של הפיצוצים)", אמר פוטין. "הסיבה לא ברורה, זה מוקדם מדי. אנחנו נבחן את כל האפשרויות, כולל טרור ופשע מאורגן". לפי ראש ועדת ההגנה בבית העליון של הפרלמנט, ויקטור אזרוב, ייתכן שזירת הפיצוץ נבחרה בשל ביקורו של פוטין בעיר.

בתיעוד מהתחנה נראים פצועים שוכבים מדממים על הרציף, כשהם מטופלים על ידי צוותי החירום. אחרים נראים נמלטים מהמקום האפוף עשן. חור ענק נפער באחד מהקרונות כששברי מתכת היו פזורים ברציף. נוסעים נראו כשהם הולמים על חלונות אחד הקרונות. בשל הפיצוץ בסנט פטרסבורג, מערכת הרכבת התחתית במוסקבה הודיעה כי היא תנקוט צעדים ביטחוניים נוספים.

רוסיה מנהלת מאבק ארוך שנים בארגונים אסלאמיים קיצוניים הפועלים בקווקז ומנסים לפגוע בערים המרכזיות במדינה. בנוסף לכך, מאז התערבה מוסקבה לצדה של דמשק במלחמת האזרחים בסוריה לפני שנה וחצי, קראו ארגוני קיצוניים רבים, בראשם דאעש, לבצע פיגועים בשטחה. צעירים מוסלמים רבים מאזור הקווקז הצטרפו לארגון, והחשש שהם ישובו לרוסיה כדי להוציא לפועל מתקפות טרור.

רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג. רויטרס
מסוק חילוץ בסמוך לזירת הפיצוץ/רויטרס
זירת הפיצוצים ברכבת התחתית של סנט פטרסבורג. AP
זירת הפיצוצים ברכבת התחתית של סנט פטרסבורג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully