וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ, הגיע בחשאי לביקור בעיראק"

3.4.2017 / 11:00

גורם בבית הלבן אישר כי היועץ הבכיר לענייני המזרח התיכון מבקר במדינה שבמזרח התיכון יחד עם יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית. לפי הגורם, קושנר ביקש לראות את עיראק במו עיניו ולהפגין תמיכה בממשלה המקומית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ראש ממשלת עיראק הכריז על תחילת המבצע לשחרור מערב מוסול, פברואר 2016)

ג'ארד קושנר, יועץ בכיר בבית הלבן לענייני המזרח התיכון וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מבקר בעיראק יחד עם הגנרל ג'וזף דנפורד, יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית – כך דווח הלילה (שני) בשורת כלי תקשורת מפי גורם רשמי בממשל טראמפ. הגורם אמר כי קושנר ביקש לראות את עיראק במו עיניו ולהפגין תמיכה בממשלה העיראקית. הידיעה הוסר מדיווחיה של סוכנות הידיעות רויטרס, אולם כלי התקשורת האחרים, בהם CBS, "ניו יורק טיימס" ו"פוקס", לא חזרו בהם מהדיווח.

הביקור מגיע על רקע מערכת היחסים המתהדקת בין נשיא ארצות הברית לבין ראש ממשלת עיראק, חיידר עבאדי. האחרון ביקר בבית הלבן לפני כשבועיים, ודן עם הנשיא על התקדמות המבצע הצבאי נגד ארגון "המדינה האסלאמית (דאעש) בעיראק. טראמפ אמר כי שיתוף הפעולה בין המדינות נמצא ברמה "חסרת תקדים".

לקריאה נוספת:
"טראמפ הורג חפים מפשע": כך מנצל דאעש את הזעם נגד ארה"ב
דיווח בעיראק: סגנו של מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל
איוונקה ובעלה בטופ: הונם של אנשי הסגל של טראמפ נחשף

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וג'ארד קושנר, הבית הלבן, וושינגטון. ינואר 2017. AP
קושנר, לצד חמיו, טראמפ/AP

לאחר הפגישה, הודיע הבית הלבן כי "שני המנהיגים הסכימו כי ארצות הברית ועיראק ישאפו לשותפות ארוכת טווח כדי לעקור מן השורש את הטרור בעיראק, ולחזק את צבא עיראק ומוסדות נוספים במדינה". בחודש פברואר החליט הנשיא להוציא את עיראק מרשימת המדינות שמהן תיאסר הכניסה לתחומי ארצות הברית באופן זמני, לאחר שבנוסח הצו הנשיאותי המקורי, שעליו חתם בסוף חודש ינואר היא הופיעה ברשימה.

לפני שטראמפ נכנס לבית הלבן, כבשו הכוחות העיראקיים שורה של ערים מרכזיות שהיו בשליטת דאעש, הצליחו לצמצם את מקורות המימון שלו ועצרו חלקית את זרם הלוחמים הזרים. הכול בתמיכת היועצים הצבאיים של הקואליציה בהובלת ארצות הברית, וכן התקיפות האוויריות שלה.

לאחרונה מתמודדת הקואליציה עם זעם ציבורי מתגבר לנוכח מניין האזרחים ההרוגים המתגבר מתקיפותיה. זאת, אף שבעיראק – למרות הרגישות לגבי פגיעות אמריקניות באזרחים בעבר – ראש הממשלה ואזרחים רבים תומכים במעורבותה של ארצות הברית בלחימה נגד הפעילים החמושים.

הזעם התגבר במיוחד בעקבות תקיפה אווירית של כוחות הקואליציה על בניין במערב מוסול ב-17 במרץ, אז נהרגו כ-140 אזרחים. השבוע הודיע הצבא האמריקני כי הוא חוקר את מעורבות כוחותיו בתקיפה הקטלנית. גורמים אמריקניים ועיראקיים טענו כי החמושים אספו במיוחד אזרחים בבניין ושתלו בו מטעני נפץ. הפיצוץ בבניין השטיח אותו לגמרי וכל שנשאר במקום היו שרידי בטון.

(עדכון ראשון: 7:48)

עשרות הרוגים בהפצצות אוויריות על בתים במוסול שבעיראק. AP
הריסות במערב מוסול, החודש/AP
חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
כוחות אמריקניים בעיראק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully