וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ופירון הכריזו על תנועה חדשה: "נגד שיח השנאה של הפוליטיקאים"

3.4.2017 / 14:50

הרמטכ"ל לשעבר אמר בהשקת תנועת "פנימה", שחרטה על דגלה להפגיש בין חלקי החברה השונים, כי "צריך לטפל בפילוג, זה יותר חשוב מהפוליטיקה". פירון: "אי אפשר שהפחד יהיה הדבר היחיד שמאחד אותנו". גבי אשכנזי: "בואו נקום מהכורסאות הנוחות"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

שר החינוך לשעבר הרב שי פירון אמר היום (שני) במסיבת העיתונאים שבה הושקה התנועה הציבורית החדשה "פנימה" כי "הפערים בחברה הישראלית לא מצדיקים שנאה כל כך גדולה". התנועה חרטה על דגלה לייצר שיח ציבורי וסדר יום חדש, באמצעות מפגשים בין חלקים שונים בחברה הישראלית.

במסיבת העיתונאים החגיגית בלוד השתתפו חברי התנועה, בהם הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ ואבי אשכנזי והיזמים שלמה דוברת ועדי אלטשולר. פירון, ממייסדי התנועה, הסביר כי התנועה אינה פוליטית, והיא שמה לה למטרה לגשר בין הפערים. "הגענו לכאן כדי לייצר שיחה חדשה", אמר. "כוכבי השנאה הם הפוליטיקאים, שעושים קריירה על גבם של הילדים שלנו, ומלמדים את דור העתיד שרק על ידי שנאה ניתן להתקדם ולהצליח".

פירון גם הזהיר מפני הפיצול המסוכן, לדבריו, בפניו עומדת מדינת ישראל. "אנו רואים שורה ארוכה של עימותים ומאבקים בתוך החברה הישראלית", הוסיף. "אי אפשר שהפחד יהיה הדבר היחיד שמאחד אותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
לצד נתניהו, כחלון תקף: "אם היינו הולכים לבחירות, אף אחד לא היה כאן"
והשרים שותקים: בקואליציה לא פוצים פה על מתווה התאגיד
נתניהו: כבר הלכתי לבחירות על "ישראל היום"; כחלון: אתה לא מפחיד אותי

בני גנץ על הפילוג בחברה: "לצערי המנהיגות הפוליטית לא מצליחה להרים את הכפפה". אבי כהן
"הפוליטיקאים לא מצליחים להרים את הכפפה". גנץ במסיבת העיתונאים, היום/אבי כהן

ראשי התנועה סירבו במסיבת העיתונאים להתייחס לנושאים פוליטיים. "אנחנו נמצאים כאן היום בנושא אחר ולא פחות חשוב", הבהיר גנץ. "השאלה היא איך אנו חיים אחד עם השני ואחד בשביל השני. בחרתי להצטרף לתנועה ולנסות לעסוק בשאלה הזו. הפילוג בחברה הישראלית צריך להיות מטופל".

גנץ טען עוד כי הסיבה שבשמה התכנסו ראשי התנועה אינה ליצור הכנה למפלגה פוליטית עתידית. "אני אוהב את העם שלי, את המדינה שלי, ואת החברה שלי", אמר. "זה יותר חשוב מהפוליטיקה, זאת שאלה חברתית כוללת".

"תגידו לנו שאנחנו תמימים, אנחנו מבינים שיהיה קשה אבל חושבים שזה חשוב, וחושבים על הילדים של כולנו", הוסיף גנץ. "לצערי, הפוליטיקאים לא מצליחים להרים את הכפפה, אני מקווה שאנחנו נצליח ליצור מגמה שיצטרפו אליה רבים". הסופר מיכה גודמן חיזק את דבריו של גנץ והוסיף: "תנועת 'פנימה' היא לא תנועה פוליטית, אנחנו לא כאן כדי להיבחר, אלא כדי לחבר".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גבי אשכנזי, כנס מאיר דגן ז"ל לביטחון ואסטרטגיה, מכללת נתניה. מרץ 2017. תמיר ברגיג, מערכת וואלה! NEWS
"כל מי שרוצה לראות חברה מלוכדת, ראוי שיעשה מעשה". אשכנזי/מערכת וואלה! NEWS, תמיר ברגיג

גבי אשכנזי סיפק את האתנחתא הקומית של הכנס, כשהתבלבל ואמר שהוא שמח להצטרף לתנועת "קדימה", אך מיד תיקן את טעותו. "אני לא חושב שאפשר לעשות את הדברים רק דרך הפוליטיקה", הסביר. "אני חושב שאפשר לשנות את החברה אם נצליח לייצר השפעה והתעניינות".

הוא קרא לכל מי ש"מעוניין לראות שינוי" להצטרף אליו ואל חבריו לתנועה. לדבריו, "אני קורא לכל מי שרוצה לראות כאן חברה מלוכדת יותר, ראוי שיצטרף ויעשה מעשה. בואו נקום מהכורסאות הנוחות שלנו ונעשה מעשה".

חברים נוספים בתנועה הם ראש ישיבת "חכמי לב" הרב בצלאל כהן, ראשת המועצה האזורית בני שמעון סיגל מורן, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש מדרשת "עין פרת" ד"ר מיכה גודמן, מנכ"לית "מעורבות" מירי רוזן, מנהלת מתנ"ס "שיקגו" בלוד פאתן אל-זינאתי, מנהל אגף החינוך, הרווחה והתרבות בירוחם חילי טרופר, מנכ"ל "כוכבי המדבר" מתן יפה, איש החינוך ד"ר שמעון אזולאי, והפעילה החברתית שרה רוזנפלד, אימו של מלאכי רוזנפלד ז"ל שנרצח בפיגוע ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully