וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד נתניהו, כחלון תקף: "אם היינו הולכים לבחירות, אף אחד לא היה כאן"

3.4.2017 / 12:16

שר האוצר השתתף בטקס חתימה על הסכם גג בבית שמש לצד ראש הממשלה ושרים אחרים. ברקע המשבר הקואליציוני סביב תאגיד השידור הציבורי, אמר כחלון על הבמה: "‏האחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

שר האוצר משה כחלון נשא היום (שני) נאום תקיף בטקס חתימה על הסכם גג בבית שמש, שבו השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ושר השיכון יואב גלנט. ברקע המשבר הקואליציוני סביב תאגיד השידור הציבורי, שהסתיים בהסכמה על מתווה פשרה שנוי במחלוקת, אמר כחלון על הבמה: "עברנו משבר בשבועות האחרונים. אם היינו הולכים לבחירות, אף אחד לא היה כאן היום".

הוא הגביר את קולו ואמר: "הזוגות הצעירים היו הולכים לקרוא תהילים. גם הנכים היו צריכים לחכות שנה נוספת להעלאת הקצבאות". לדבריו, "בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. ‏האחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה", אמר ברמיזה לראש הממשלה.

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל דרעי הוסיף כי "זו ממשלה טובה מאוד. ממשלה שלמרות כל הבעיות והקשיים מתגברת ועובדת. הממשלה החברתית ביותר שאני מכיר". לאחר מכן הוא פנה לכחלון ואמר לו: "קיבלת החלטה נכונה יותר, אין לך מה להרהר בה. ימים יגידו שעשית מעשה גדול כדי להמשיך את המהפכה הגדולה הזו".

לקריאה נוספת:
והשרים שותקים: בקואליציה לא פוצים פה על מתווה התאגיד
שלוש קריאות ביום לדחיית השידורים: מתווה התאגיד - כך זה יקרה
משבר התאגיד: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כולל במגזר הציבורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון באירוע חתימת הסכם גג בבית שמש. 3 באפריל 2017. טל שלו, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וכחלון בטקס/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

מוועד עיתונאי תאגיד השידור נמסר בתגובה לדברי כחלון: "החשש של השר כחלון מפני בחירות הביא אותו להסכים לעסקה מושחתת, שכל תכליתה השתלטות פוליטית על כלי תקשורת ציבורי ותוך פגיעה באלפי עובדים ובזבוז נוסף של כספי ציבור. אנחנו קוראים לו להתעשת ולחזור בו מההסכמות האלה".

במסגרת המתווה לשידור הציבורי, הוחלט כי תפורק חטיבת החדשות של התאגיד "כאן", ויוחזר ניהול החדשות לידי רשות השידור. בעקבות מהלך זה צפויים להיות מפוטרים כמה מעובדי התאגיד. בעוד שברשות השידור קיבלו בברכה את המתווה, הוא גרר תגובות נזעמות בתאגיד, בארגון העיתונאים, בהסתדרות ובאופוזיציה. מוקדם יותר היום הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה כולל במשק, ואילו ארגון העיתונאים עתר נגד הפשרה לבג"ץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
הפגנת עובדי התאגיד, בשבת/ראובן קסטרו

עד ההגעה להסכם, ערכו כחלון ונתניהו חמש פגישות בנושא, בניסיון לפתור את המשבר ולא ללכת לבחירות, כפי שאיים ראש הממשלה. ביום שישי נחשפו חלק מהשיחות שקיימו כחלון לנתניהו. "אתה לא מפחיד אותי, אני אאבד שניים או שלושה מנדטים - אתה כבר לא תהיה ראש ממשלה", אמר שר האוצר לראש הממשלה. "כבר הלכתי לבחירות על 'ישראל היום'", השיב לו נתניהו בתגובה.

במוצאי שבת הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב מאות עובדי התאגיד ותומכי מאבקם נגד מתווה הפשרה. אחרי סיום ההפגנה בתל אביב, המשיכו המוחים לביתו של יו"ר הקואליציה, שהוביל את ההתנגדות לתאגיד בראיונות לכלי התקשורת. "דוד ביטן, אל תהיה פחדן", קראו לו המפגינים. ביטן, שהגיע באותה שעה לביתו, השיב להם: "אתם לא הדמוקרטיה, אתם לא הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully