וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התאגיד עולה שלב: העובדים יעתרו לבג"ץ נגד ההסכם

2.4.2017 / 0:19

עובדי התאגיד מתכננים להגיש השבוע עתירה בניסיון למנוע את המהלך שיגרום לפיטורי עובדים ויוביל לטענתם פגיעה בחופש הביטוי. בין היתר, יטענו לניגוד עניינים של נתניהו. ח"כ ביטן למפגינים מול ביתו: "אתם לא הציבור"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

תאגיד השידור הציבורי מתכנן לעתור לבג"ץ בניסיון למנוע את המהלך שיגרום לפיטורי מאות עובדים ויוביל לפגיעה קשה בחופש הביטוי. זאת, במסגרת הצעדים של העובדים נגד מתווה הפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון. מאות מהם ומתומכי המאבק הפגינו אמש (שבת
) נגד המתווה מול קריית הממשלה בתל אביב, ובהמשך עשרות עברו למחות מחוץ לביתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בראשון לציון.

המפגינים קראו ליו"ר הקואליציה, שהוביל את ההתנגדות לתאגיד בריאיונות לכלי התקשורת: "דוד ביטן אל תהיה פחדן". ביטן, שהגיע לביתו ועבר ליד המפגינים אמר להם: "אתם לא הדמוקרטיה, אתם לא הציבור". בין ביטן למפגינים התעורר ויכוח קולני. אחד העובדים אמר לו: "אני לא מאמין שאני צריך לעמוד פה ולהפגין כי אני הולך לאבד את העבודה שלי". יתר המפגינים הצטרפו אליו וקראו: "חוקקתם את החוק שגרם לפיטורים", אך ביטן הגיב בתנועת ביטול.

הוא העלה תמונה לחשבון הטוויטר שלו, שבה נראית אדנית שבורה בכניסה לבניין שבו הוא גר. "'בני התרבות' מהתאגיד ותוצאות ההפגנה מול הבית שלי", כתב ח"כ ביטן. "ניתצו רכוש, ממש שומרי הדמוקרטיה". בתגובה לציוץ פרסם משתמש את תיעוד התקרית ובה נראה מפגין מועד עליה, מתנצל ומודיע כי ישלם עליה.

לקריאה נוספת:
מאות מפגינים בת"א נגד מתווה התאגיד: "ביבי - כאן זה לא ארדואן"
נתניהו: כבר הלכתי לבחירות על "ישראל היום"; כחלון: אתה לא מפחיד אותי
ניצחון נתניהו – ותבוסת עובדי התאגיד: המרוויחים והמפסידים מהמתווה

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה מול קריית הממשלה, אמש/ראובן קסטרו
הרס אחרי הפגנה מחוץ לביתו של דוד ביטן בראשון לציון, מרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
האדנית השבורה בכניסה לביתו של ביטן, אמש/צילום מסך, טוויטר

יערה שפירא מוועד עובדי "כאן" אמרה על העתירה הצפויה כי העבודים "מקווים שנציגי הציבור בכנסת ובממשלה ישימו קץ לתהליך ההזוי הזה, אך במידה ולא נקבל מזור מהם, נפנה לבג"ץ בתקווה ששומרי הסף יגנו עלינו ועל השידור הציבורי". את העתירה מתכוונים עובדי התאגיד להגיש ככל הנראה כבר ביום שני הקרוב. טרם ברור על מה תתבסס העתירה, אך הכיוון הכללי נוגע בניגוד העניינים של נתניהו במעורבותו בנושאי תקשורת.

זאת, חרף קביעת בג"ץ לפיה אסור לו לעסוק בעניינים אלו במשך כמה חודשים. בעקבות קביעת בג"ץ מונה ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) להיות מחליפו. עוד בעתירה יטענו עובדי התאגיד, כך ככל הנראה, כי הסיבה לסגירת חטיבת החדשות הייתה לא מנומקת ומדובר בהחלטה לא סבירה.

"המהלך מסמן לשאר בעלי התקשורת 'שימו לב, אם לא תתיישרו – אטפל גם בכם'"

בהפגנה בתל אביב אמרו המפגינים כי הם לא פועלים רק מתוך דאגה למקום עבודתם ופרנסתם, אלא גם למען שידור ציבורי חופשי שלא תלוי בפוליטיקאים. לדבריהם, "המהלך לא רק שמסמן לתאגיד החדשות החדש מי המפקד, אלא גם מסמן לשאר בעלי התקשורת 'שימו לב, אם לא תתיישרו – אטפל גם בכם'".

המפגינים חסמו כבישים וקראו "ביבי, כאן זה לא ארדואן" ו"כחלון מציג - מחיר למשתפן". יו"ר איגוד העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, אמר בהפגנה: "שמענו שביבי וכחלון הגיעו לפשרה. זו לא פשרה, זו שחיתות על גבם של יותר מאלף עובדים". לדבריו, "במשך שנים מתעללים בעיתונאים, והכל מסיבה אחת - פוליטיקאים שרוצים שהעיתונאים והתקשורת ישרתו אותם. אבל השידור הוא של הציבור".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן מהליכוד ליד המפגינים נגד סגירת התאגיד מול ביתו בראשון לציון, 1 באפריל, 2017. שבתי בנדט באמצעות סמארטפון וואווי, שבתי בנדט
יו"ר הקואליציה דוד ביטן, עם המפגינים מול ביתו/שבתי בנדט , שבתי בנדט באמצעות סמארטפון וואווי
הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
"מוחים נגד ניסיונות הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית". מפגינים בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

בדברי ההודעה על ההפגנה נכתב: "נתכנס כדי למחות נגד הניסיונות של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט. אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו להצטרף אלינו".

במסגרת הסיכום של נתניהו ומשרד האוצר, יוקם תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה, במנותק מהתאגיד הקיים, וחטיבת החדשות הנוכחית של התאגיד תפורק. רשות השידור הקיימת תמשיך לשדר את החדשות עד להקמת החטיבה החדשה.\

(עדכון ראשון: 22:20)

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
מפגינים בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו
הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
"כאן לא איראן"/ראובן קסטרו

הציוץ של ח"כ ביטן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully