וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בעליון בנוגע למכל האמוניה

31.3.2017 / 22:10

יומיים לפני מועד הדיון על מילוי מכל האמוניה בחיפה, פנתה הפרקליטות לעירייה בבקשה שתסכים להמתין עד לאחר הדיון שנקבע בממשלה. העירייה דורשת לאסור על עגינת אניה שנועדה למילוי המכל: "עומדים על קיום הדיון בראשון"

צילום: אדריאן הרבשטיין

הפרקליטות פנתה היום (שישי) לעיריית חיפה על מנת לקבל את הסכמתה לדחיית הדיון בבית משפט המשפט העליון בנושא מילוי מכל האמוניה בעיר. הפרקליטות מעוניינת לדחות את הדיון, שנקבע ליום ראשון, ליום חמישי - לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו יערוך ישיבת ממשלה בנושא.

הדיון נקבע בעקבות פניית העירייה, שביקשה מהעליון לצמצם את צו העיכוב שהטיל בית המשפטי המחוזי בעיר על המכל ולאסור על עגינתה של אנייה הנושאת אמוניה ונמצאת בדרכה לישראל. הפנייה נעשתה לאחר שחברת חיפה כימיקלים ביקשה מבכירים במשרד להגנת הסביבה למלא את המכל.
מהפרקליטות נמסר כי במקביל לבקשה לדחות את הדיון, בכוונתה לבקש שלא לאפשר את עגינת האנייה במפרץ חיפה.

ביום רביעי הורה בית המשפט המחוזי בחיפה על עיכוב פינוי מכל האמוניה בעיר עד לקיום דיון בנוגע לצו העיכוב שביקשה חברת חיפה כימיקלים. כמאה עובדים הפגינו השבוע מול בית נתניהו בירושלים, וביום שלישי יצאו מאות מעובדי המפעלים להפגין בתל אביב לאחר שהמשא ומתן בעניינם הגיע למבוי סתום. העובדים קראו לנתניהו להתערב באיום פיטוריהם, זאת לנוכח סגירתו המתוכנת של המכל והפסקת פעילות המפעלים.

עוד בנושא:
"חיפה כימיקלים" מבקשת למלא מחדש את מכל האמוניה
המשבר בחיפה כימיקלים: בית המשפט הורה על עיכוב פינוי מכל האמוניה

מפעלי האמוניה בחיפה, אפריל 2015. ערן גילווארג
מכל האמוניה בחיפה/ערן גילווארג

מעיריית חיפה נמסר: "עיריית חיפה עומדת על קיומו של הדיון שנקבע ליום ראשון. כל הערכאות השיפוטיות שדנו בעניינו של מערך האמוניה קבעו כי המשך פעילותו מהווה סכנה מידית, ממשית ומוחשית לציבור הרחב. כל ההודעות שהוגשו מטעם המדינה אך לאחרונה, קבעו והדגישו כי אין כל צורך משקי, כלכלי או אחר שמצדיק את המשך פעילות מערך האמוניה לאחר 1 באפריל. גם נכון למועד הגשת בקשה זו לא הוצג כל צורך כזה. מכל האמוניה אינו דרוש לסיפוק צרכי המשק, המשך קיומו מהווה סיכון בלתי קביל ואין כל מקום לדחיית הדיון".

ראש עיריית חיפה יונה יהב אמר כי "אנחנו בוודאי לא יכולים להיות במצב שאנו מסכימים לדחיית דיון כדי לאפשר לראש הממשלה להחליט על כניסת אניה. אני שב וקורא לראש הממשלה ולכל שרי הממשלה לעמוד לצידם של מיליון מתושבי מדינת ישראל ולא לצדו של ההון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully