וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוליינה הצפונית ביטלה את "חוק השירותים" שהפלה טרנסג'נדרים

המדינה, שהוחרמה בידי איגודי ספורט, בהם NBA, ואמנים רבים בשל החוק, אישרה חוק המבטל את החוק השנוי במחלוקת. "חוק השירותים" קבע כי על טרנסג'נדרים להשתמש בשירותים בהתאם למינם הביולוגי ולא למגדר שלהם

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

קרוליינה הצפונית אישרה היום (חמישי) את ביטול "חוק השירותים", החוק השנוי במחלוקת שהגביל להט"ב, בייחוד טרנסג'נדרים, בשימוש בשירותים בהתאם למגדר שלהם ולא למינם הביולוגי. בית הנבחרים והסנאט במדינה אישרו את החוק המבטל את החוק ומאוחר יותר חתם עליו מושל המדינה, רוי קופר הדמוקרטי.

"חוק השירותים" דרש מטרנסג'נדרים להשתמש בשירותים, חדרי הלבשה, מקלחות בבתי ספר ובמוסדות בהתאם למין שרשום על תעודת הלידה שלהם, ולא בהתאם למגדר שעמו הם מזדהים. הוא גם אסר על עיריות ובתי ספר להחליט על מדיניות השירותים שלהם בעצמם למשך ארבע שנים. אישור החוק גרם להטלת חרמות על קרוליינה הצפונית מצד איגודי ספורט, בהם ה-NBA, ואמנים שונים.

לקריאה נוספת:
טראמפ נסוג מ"חוק השירותים" של אובמה למען הטרנסג'נדרים
מאבק תאי השירותים: הישג נרשם לטרנסג'נדרים בצפון קרוליינה
"חוק השירותים" הוא רק ההתחלה: בדרום ארה"ב יוצאים למלחמה בגייז

הממשל בארה"ב הורה לבתי הספר הציבוריים לאפשר שימוש בשירותים לפי השתייכות מגדרית ולא מין מולד. רויטרס
מחאה נגד "חוק השירותים"/רויטרס

קופר, שבמצע הקמפיין שלו למושלות כיכב ביטול החוק, אמר: "זו לא עסקה מושלמת, אבל היא מבטלת את 'חוק השירותים' ומתחילה לשפר את תדמיתנו". מנהיגי הרפובליקנים בקונגרס המדינה טים מור ופיל ברגר הוסיפו בהצהרה משותפת כי "פשרה דורשת משא ומתן מכל הצדדים, ואנחנו שמחים שההצעה הסופית מגנה על הבטיחות בשירותים ופרטיותם".

ואולם, פעילי להט"ב ומחוקקים שמרנים לא בירכו על ביטול החוק משום שהוא לא מחק אותו לחלוטין. "לא מדובר בביטול 'חוק השירותים'", אמר ג'יימס אסקס, מנהל פרויקט להט"ב של האיגוד האמריקני לחירויות האזרח. "במקום זאת, אנחנו מחזקים את אחד ההיבטים הגרועים של החוק". זאת, משום, שלפי החוק החדש מוסדות לא יוכלו לבדם להאריך או להרחיב את המדיניות הלא מפלה שלהם עד דצמבר 2020.

תמי פיצג'רלד, מנכ"לית קואליציית ערכי קרוליינה הצפונית ותומכת נלהבת של "חוק השירותים", אמרה כי המחוקקים אכזבו את המדינה. "האמת היא שאין אף משחק כדורסל, איגוד, אירוע בידור ששווה שילדה קטנה תאבד את פרטיותה או את כבודה כי בן נכנס לחדר ההלבשה שלה", אמרה פיצג'רלד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טקס פתיחת שירותים לא מגדריים בתיכון בסיאטל, ארצות הברית. AP
הפגנות נגד "חוק השירותים"/AP

במאי 2016 הנחה הנשיא לשעבר ברק אובמה את בתי הספר בכל רחבי ארצות הברית לאפשר לתלמידים בבתי ספר ואוניברסיטאות להשתמש במלתחות ושירותים במוסדות בהתאם לזהות המגדרית שלהם, ואף איים כי מוסדות שלא יצייתו לכך לא יזכו למימון פדרלי. אלא שלפני חודש נסוג ממשל דונלד טראמפ מההנחיה הפדרלית של ממשל הנשיא הקודם. בהודעה משותפת של משרדי המשפטים והחינוך הודיעו שר המשפטים ג'ף סשנז ושרת החינוך בטסי דבוס כי מעתה ואילך, המדיניות בנוגע לתאי השירותים והמלתחות במוסדות החינוך ברחבי ארצות הברית תיקבע במדינות השונות ובבתי הספר השונים, ולא תטופל ברמה הפדרלית.

ההחלטה של ממשל טראמפ לשנות את המדיניות הקודמת, הבהירה כי הממשל לא מתכוון להתערב בסוגיה ומשאיר לכל מדינה לקבוע בעצמה את המדיניות שלה בנושא. בעבר הביע טראמפ תמיכה עקרונית בזכותם של טרנסג'נדרים להשתמש בתאי שירותים בהתאם לזהות המגדרית שלהם, אך אמר כי הדבר יהיה תלוי מדינה. בעת הקמפיין לנשיאות ארצות הברית נשאל טראמפ אם היה מאפשר לידוענית האמריקנית והטרנסג'נדרית קייטלין ג'נר להשתמש באיזה תא שירותים שתרצה במגדלי טראמפ, וזה השיב בחיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully