וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה ליד הבית: תושב הגליל יצא לטיול - וגילה מערת נטיפים מרהיבה

31.3.2017 / 0:34

גדי שבתאי נוהג לצאת להליכות ארוכות ליד ביתו שבגליל המערבי, באחת מהן הוא חשף את קיומה של מערת נטיפים פעילה שאיש לא ידע על קיומה עד כה. "זאת מערה קטנה, אבל היא נמצאת ממש ליד הבית שלי והמחזה שלה הוא קסום ומרגש", אמר

צילום: רשות הטבע והגנים, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: מערת הנטיפים שהתגלתה לפני כחודשיים בגליל התחתון)

בימים האחרונים אוחזת התרגשות גדולה באחד מיישובי הגליל המערבי. רק לפני כחודשיים הודיעה רשות הטבע והגנים על מערת נטיפים קטנה שהתגלתה בגליל התחתון, וכעת גילה אחד מהתושבים מערת נטיפים זעירה נוספת במהלך סיור שגרתי שערך ביישובו.

"אני נוהג לטייל הרבה ביישוב ובמהלך טיול שגרתי שערכתי באחד הערבים האחרונים זיהיתי סדקים אופקיים באורך של כמאה מטרים במסלעה הסמוכה ליישוב", סיפר גדי שבתאי המתגורר ביישוב. "הצצתי מאחד הסדקים ואז נחשפתי לדבר הנפלא הזה, לכל הנטיפים. חזרתי לשם למחרת כשאור היום היה חזק יותר ואז זיהיתי גם זקיפים שחלקם התחברו לנטיפים".

אזור הגליל משופע במערות קארסטיות המתאפיינות בתהליך ניקוז תת-קרקעי. החלל של מערות אלו נוצר מהמסתן של אבני גיר ודולמיט בעקבות חדירת מי גשמים ובתהליך של עשרות אלפי שנים, נוצרים בתוכה לעיתים זקיפים ונטיפים.

עוד בוואלה! NEWS:
דירות הפיתיון ותכשיטי הזהב: כך נעצרו בכירי הפורצים בישראל
ללא כתב אישום: דין משמעתי לשוטרים שתקפו עובד במרכול בתל אביב
בגלל ריב: תלמידי כיתה ה' בקריית שמונה הכינו "קבר" לבן כיתתם

מערת נטיפים התגלתה בגליל המערבי, מרץ 2017. גדי שבתאי, מערכת וואלה! NEWS
אזור הגליל משופע במערות נטיפים גלויות ונסתרות. המערה שהתגלתה ביישוב בגליל/מערכת וואלה! NEWS, גדי שבתאי

שבתאי דיווח על הגילוי למרכז לחקר מערות, והשבוע הגיע למקום צוות מומחים כדי לבחון את המערה החדשה מקרוב. בשנים האחרונות מצאו אנשי המרכז כמה מערות קארסטיות באזור זה ובאזורים נוספים בגליל. בחלקן התגלו נטיפים וזקיפים, אבל הגדולה, המרשימה והחשובה ביותר נמצאה באזור בשנת 2008. אורך החלל שנמצא בשעתו כ-85 מטרים, רוחבו כ-40 מטרים וגובהו כ-30 מטרים.

מערת הנטיפים הקטנה שמצא שבתאי בסמוך לביתו נמצאת במרחק של קילומטרים ספורים ממערת הנטיפים הקרובה ביותר שהתגלתה על ידי המרכז לחקר מערות. "זאת מערה מאוד קטנה, אבל היא נמצאת ממש ליד הבית שלי והמחזה שלה הוא קסום ומרגש. בקצה של חלק מהנטיפים רואים טיפות של מים והמשמעות של זה היא שהנטיפים עדיין חיים ופעילים", אמר.

"אורכם של הנטיפים והזקיפים מגיע לרוב ל-10 עד 15 סנטימטרים. בחלק מהמקומות הזקיפים והנטיפים מתנשקים ובחלקם ניתן לזהות התחלת התפתחות של צורה של אוזן של פיל או וילון", סיכם.

(עדכון ראשון: 22:24)

מערת נטיפים התגלתה בגליל המערבי, מרץ 2017. גדי שבתאי, מערכת וואלה! NEWS
"בחלק מהמקומות הזקיפים והנטיפים מתנשקים", מערת הנטיפים שהתגלתה לאחרונה/מערכת וואלה! NEWS, גדי שבתאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully