וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יותר מחצי שנה: טורקיה הודיעה על סיום המבצע בסוריה

בהודעת המועצה לביטחון לאומי במדינה, נמסר כי מבצע "מגן פרת" נגד ארגון דאעש והמילציות הכורדיות בסוריה "הושלם בהצלחה". עם זאת, טורקיה טרם הסיגה כוחותיה מהאזור. ראש הממשלה יילדרים: "לא נהסס לפתוח במבצע נוסף בעת הצורך"

וידאו: רויטרס

(בווידאו: קרבות בין מורדים סוריים הנתמכים בידי טורקיה לבין לוחמי דאעש בעיר אל-באב, פברואר האחרון)

המבצע הצבאי "מגן הפרת" שביצעה טורקיה בצפון סוריה הושלם בהצלחה - כך הודיעה אמש (רביעי) המועצה לביטחון לאומי במדינה. עם זאת, הצבא הטורקי טרם הסיג כוחותיו מהאזור. "המבצע הוצא לפועל כדי להגן על הגבול שלנו וכדי למנוע את איומי ארגון 'המדינה האסלאמית' (דאעש)", מסרה המועצה.

ראש הממשלה בינאלי יילדרים אישר גם כן כי "המבצע הסתיים בהצלחה". "מעתה והלאה, מול כל איום על ביטחון טורקיה, בין אם ארגון דאעש או קבוצות טרור אחרות, לא נהסס לפתוח במבצע צבאי חדש", הבהיר.

בחודש אוגוסט האחרון פתחה טורקיה במבצע, שהתמקד ב"טיהור" הגבול שלה עם סוריה מלוחמי דאעש והמילציות הכורדיות. מאז תחילת הלחימה, כבשו המורדים הסוריים, שגובו על ידי טורקיה, כמה עיירות במדינה בהן אל-באב, שהייתה מעוד דאעש האחרון במחוז חלב שבצפון סוריה. במהלך המבצע נהרגו מעל 50 חיילים טורקיים ועל פי ההערכות אלפי לוחמי דאעש.

עוד בוואלה! NEWS:
"מאורע היסטורי": דיוויד פרידמן הושבע לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל
ליברמן ואיזנקוט על הכוונת: פעילי חמאס מאיימים בסרטון חדש
אחד המעורבים בלינץ' ברמאללה שוחרר לאחר שבוטלה הרשעתו ברצח

טנקים של צבא טורקיה בסמוך לגבול סוריה-טורקיה, אוגוסט 2016. רויטרס
"המבצע הוצא לפועל כדי להגן על הגבול שלנו". טנקים של צבא טורקיה בסוריה/רויטרס

ההודעה מגיעה ערב ביקורו של שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בטורקיה, שייפגש היום עם שר החוץ מבלוט צ'בושואלו והנשיא רג'יפ טייפ ארדואן. בעוד טורקיה רואה במילציות הכורדיות קבוצת טרור, גישת ארצות הברית עד כה דווקא התייחסה אליהן כגורם שיכול לעזור במלחמה נגד דאעש. לאור המחלוקת, אמר יילדרים כי "זה לא מוסרי שארצות הברית משתפת פעולה עם ארגון טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully