וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים ירו למוות במהגר סיני לעיני ילדיו, והציתו גל מחאות בפריז

29.3.2017 / 1:50

עשרות מהגרים הפגינו מול מטה המשטרה בבירה הצרפתית, ודרשו להעמיד לדין את השוטר שירה למוות בשאיו ליו, בן 56. לטענת המשטרה, הוא אחז במספריים ותקף את כוחות המשטרה. משרד החוץ בבייג'ינג זימן את נציג צרפת לבירור

צילום: רוטירס, עריכה: יוסי אלטר

מהגרים סינים בפריז הפגינו אתמול (שלישי) מול מטה המשטרה הצרפתית, במחאה על מותו של אזרח מירי שוטרים בפתח ביתו ביום ראשון. משטרת פריז הודיעה כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות הירי בשאיו ליו, בן 56, בצפון-מזרח פריז, ומשרד החוץ של סין הצטרף גם הוא למחאת הקהילה האסייתית בעיר, כשזימן נציגים משגרירות צרפת בבייג'ינג לבירור.

דוברת משרד החוץ הווא צ'ונייצג הפצירה ברשויות בפריז "להגיע לעומקן" של נסיבות המקרה, והוסיפה כי בייג'ינג "מקווה שאזרחי סין בצרפת יביעו את דרישותיהם באופן אחראי". זאת, ככל הנראה בהתייחסות לעימותים שלשום בין מפגינים לשוטרים, שבמהלכם נעצרו 35 מפגינים ונפצעו שלושה שוטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
גרמניה: "הביון הטורקי מרגל אחר מתנגדי ארדואן במדינה"
יסיים את חייו בכלא: "קרלוס התן" נידון למאסר עולם נוסף
עונשו של חייל בריטי שהרג מחבל פצוע הומתק - והוא ישוחרר מהכלא

מהגרים סינים מפגינים נגד אלימות משטרה, פריז, 28 במרץ 2017. AP
בייג'ינג קראה "להביע מחאה באופן אחראי". המפגינים בפריז, אתמול/AP
מהגרים סינים מפגינים נגד אלימות משטרה, פריז, 28 במרץ 2017. AP
הקהילה הסינית הגדולה באירופה. המפגינים בפריז, אתמול/AP

לטענת המשטרה, השוטר שאחראי לירי פעל מתוך הגנה בעצמית, לאחר שליו פצע שוטר אחד עם "נשק חד". בכלי התקשורת בצרפת דווח כי מדובר במספריים. על פי המפגינים, ליו השתמש במספריים על מנת לחתוך דגים ולא פגע באף אחד. יתרה מכך, נטען כי הוא נורה בפני ילדיו. המפגינים קראו "רוצחים" והדליקו נרות זיכרון, וחלקם אף חסמו את הכביש והציתו זיקוקים ונפצים.

משרד החוץ בפריז הגיב לטענות המפגינים והבהיר כי ביטחונם של הסינים בצרפת "הוא בעדיפות גבוהה". עם זאת, מארגני המחאה דרשו להעמיד את השוטר האחראי, שזהותו טרם פורסמה, לדין. כמו כן, דווח כי חברי הקהילה הסינית בעיר תכננו צעדי מחאה נוספים בימים הקרובים.

מהגרים סינים מפגינים נגד אלימות משטרה, פריז, 28 במרץ 2017. AP
מצטרף לשורת מקרים של אלימות שוטרים נגד מיעוטים. המפגינים בפריז, אתמול/AP
מהגרים סינים מפגינים נגד אלימות משטרה, פריז, 28 במרץ 2017. AP
המפגינים בפריז, אתמול/AP

צרפת היא המדינה שבה חיה הקהילה הגדולה ביותר של סינים באירופה – כשני מיליון מתוך 66 מיליון התושבים בצרפת בסך הכול, ואין זו הפעם הראשונה שבה נשמעות מצדם טענות על כך שהמשטרה לא עושה די על מנת להגן על חבריה מפני גזענות. בחודש ספטמבר האחרון, כ-15 אלף בני אדם הפגינו בפריז לאחר שאזרח סיני הוכה למוות באחד מפרבריה של הבירה. לדברי עורך הדין שייצג את משפחת ההרוג, המתקפה נבעה ממניעים גזעניים.

כמו כן, לאחרונה פורסמו כמה מקרים של אלימות שוטרים נגד מיעוטים אתניים בפרבריה של פריז. בחודש שעבר, אלפים מחו בעיר בעקבות הדיווחים על אונס של צעיר שחור בן 22 על ידי שוטרים. המקרה בפרבר אולניי-סו-בואה הפך במהרה לסמל להתקוממות נגד אלימות שוטרים כלפי מיעוטים בצרפת.

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully