וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילה שנפגעה מבקבוק תבערה באיחוד האירופי: "אל תממנו מלחמה"

29.3.2017 / 1:00

בכנס ההקמה של "קבוצת הידידות למען יהודה ושומרון" בפרלמנט האירופי נאמה איילה שפירא, שנשרפה בפניה לפני כשנתיים. חבר הפרלמנט: "כספי משלם המסים האירופי משמשים לתמיכה בטרור נגד ישראל"

עריכה: מתן חדד

(איילת שקד, בחודש ספטמבר: "לתנועת החרם ולטרור מטרות זהות")

איילה שפירא, שנפגעה בחודש דצמבר 2014 מבקבוק תבערה שהושלך לעבר המכונית שבה נסעה עם אביה בסמוך להתנחלות מעלה שומרון, נאמה אתמול (שלישי) בכנס ההקמה של "קבוצת הידידות למען יהודה ושומרון" בפרלמנט האירופי. איילה, שנשאה דברים יחד עם אמה, רות, סיפרה את סיפורה האישי, והוסיפה: "לפעמים, כשאתה חושב שאתה תורם לשלום, אתה בעצם מממן מלחמה".

איילה ביקשה לספר לקהל את שעבר עליה. "אחד הטרוריסטים שזרקו את בקבוק התבערה על הרכב שלנו היה נער בן 16, מבוגר ממני רק בכמה שנים. הוא עשה את זה בין השאר כדי לעזור כלכלית למשפחה שלו. הוא ידע שאם הוא יישב בכלא, הרשות הפלסטינית תדאג להם".

לקריאה נוספת:
מרקל נפגשה עם אבו מאזן: "אין חלופה הגיונית לפתרון שתי המדינות"
בריטניה למועצת זכויות האדם: "אתם מתעלמים מהטרור הפלסטיני"
שגרירת ארה"ב באו"ם: "ההתנגחות בישראל - פשוט מגוחכת"

איילה שפירא שנפצעה בפיגוע בבנימין נואמת באיחוד האירופי, 28 במרץ 2017. בנימין פטקאי, מערכת וואלה! NEWS
איילה שפירא ואמה בפרלמנט האירופי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, בנימין פטקאי

כ-15 חברי הפרלמנט האירופי ועשרות משתתפים נוספים השתתפו בכנס בבניין הפרלמנט האירופי בבריסל, בקריאה לעצור מימון אירופי לרשות הפלסטינית. פטר מאך, חבר הפרלמנט מפולין, אמר באירוע כי "אנחנו רוצים ליידע את הציבור ואת חברי הפרלמנט הזה לגבי השימוש בכספי משלם המסים האירופי לתמיכה בטרור בישראל".

הוא הוסיף כי "בזמן שסחורות פלסטיניות נכנסות לאירופה ללא מיסוי, דווקא על המוצרים של היהודים כן כופים מיסוי. אנחנו רוצים ליידע את הציבור ואת חברי הפרלמנט לגבי חוסר ההגינות הזה, ואנחנו רוצים לפעול יחד על מנת לבטל את המיסוי על סחורה יהודית". כמו כן, מאך קרא "לשים קץ למימון התומך, במישרין או בעקיפין, בטרור בישראל וביהודה ושומרון בפרט. הכנס הזה הוא הצעד הראשון".

במהלך הכינוס, נערכו גם דיונים על המאבק בתנועת החרם נגד ישראל (BDS). ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר באירוע כי "הגענו לכאן כדי לשנות את המצב וכדי לקדם באמצעות הקבוצה הזו את זכויות האדם של תושבי יהודה ושומרון הישראלים". לטענתו, "מהזכות לבנייה וגידול טבעי ועד הזכות לרפואת חירום סדירה שום דבר לא ברור מאליו. זו תופעה חמורה וקבוצת הידידות תילחם על הנושא הזה כמו על נושאים אחרים מתוך כותלי הפרלמנט".

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully