וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש מהדריסה באום אל-חיראן: השוטרים צעקו "לא לירות"

28.3.2017 / 0:16

אחיינו של יעקוב אבו אל-קיעאן סיפר כי בתיעוד נראה רכב המשטרה סופג אש מסיבית ומפעיל סירנה. "עוד ועוד כוחות מגיעים וברקע נשמע הצופר של הרכב של הדוד שלי", אמר. התקרית שאירעה באמצע חודש ינואר הובילה למותם של אל-קיעאן ושוטר מג"ב ארז לוי

צילום: מרים אבו אלקיען

סרטון חדש שפורסם אתמול (שני) מתקרית הדריסה שאירעה באום אל-חיראן באמצע ינואר מציג זווית נוספת לאירוע שהוביל בסיומו למותם של יעקוב אבו אל-קיעאן ושוטר מג"ב ארז לוי. "בתיעוד רואים את רכב המשטרה סופג אש מסיבית, מפעיל סירנה והשוטרים צועקים 'לא לירות', 'לא לירות'", סיפר ראד אבו אל-קיעאן, אחיינו של יעקוב. "לאחר מכן שומעים שהירי ממשיך ועוד ועוד כוחות מגיעים, וברקע נשמע הצופר של הרכב של הדוד שלי".

לפני כשבועיים שחזרה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) את אירוע הדריסה, בניסיון להתחקות אחר הנסיבות שהובילו למותם של שני ההרוגים בתקרית. ביצוע השחזור חודשיים לאחר התקרית מעיד על כך שעוד לא התגבשו מסקנות סופיות באשר לאופי האירוע.

עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
עדיין לא התגבשו מסקנות סופיות באשר לאופי האירוע/רויטרס

בתחילה טענו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ובכירים נוספים כי מדובר באירוע דריסה וכי הדורס הוא המחבל תומך "המדינה האסלאמית" (דאעש). לאחר כמה שבועות, ובתוך כך פרסום ממצאים מנתיחת הגופה, חזרו בהם הפוליטיקאים מהאשמות הללו.

"מחבל השייך לתנועה האסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי", אמר אלשיך עוד בטרם נפתחה חקירת מח"ש. ארדן התעקש כי מדובר בפיגוע, גם לאחר פרסום סרטון עם תיעוד המקרה, והאשים את הפוליטיקאים הערבים בהסתה. עם התקדמות החקירה, נסוג ארדן מגישתו המקורית וכינה את התקרית "אירוע קשה ומצער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלוויית יעקוב אבו אל-קיעאן, אום אל חיראן, 24 בינואר 2017. AP
הלווייתו של אבו אל-קיעאן/AP

לפי עדי ראיה במקום, חוקרי מח"ש שחזרו את נסיעת כלי הרכב שבו נהג אבו אל-קיעאן, במטרה להבין את רצף האירועים שהתרחשו במקום בבוקר 18 בינואר. קיום השחזור בשעות הערב, והשימוש בג'יפ הטויוטה של אבו אל-קיעאן, עשוי לדמות את התנאים ששררו בזירה במהלך האירוע. מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "פעולות הבדיקה נמשכות".

עד כה, חודשיים לאחר האירוע, אף שוטר לא נחקר באזהרה, מה שמעיד על כך שאין חשד לפלילים במעשה. עם זאת, אין בכך לשלול נקיטת צעדים משמעתיים נגד ארבעת השוטרים שמסרו עדות במח"ש, או נגד מפקד הכוח שהיה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully