וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת העובד מבז"ן: "לא מחפשים נקמה, הכאב עדיין עמוק"

27.3.2017 / 23:43

בית משפט השלום בחיפה גזר חצי שנת עבודות שירות על מנהל בבתי הזיקוק שהורשע בגרימת מותם ברשלנות של תאמר מרג'יה ושני עובדים נוספים. אחותו אמרה בעקבות מתן העונש: "מותו עדיין גורם לנו עצב רב, הוריי מרוסקים"

עריכה: שניר דבוש

"איננו מחפשים נקמה, הכאב עדיין עמוק" – כך אמרה היום (שני) סילביה מארג'יה, אחותו של תאמר מארג'יה שנהרג בתאונת העבודה בבית הזיקוק לפני שש שנים וחצי, בעקבות הרשעת אבי שקד, מנהל בבתי הזיקוק, בגרימת מותם ברשלנות של אחיה ושניים מחבריו לעבודה. שקד הורשע במסגרת הסדר טיעון, וירצה שישה חודשים של עבודות שירות.

לדברי האחות, המשפחה ביקשה מהפרקליטות לערער על החלטת בית המשפט שלא להטיל על הנאשם עונש של פיצוי המשפחות. עם זאת, בני משפחתה עודכנו בהסדר, לא הביעו ממנו הסתייגות, יוכלו לתבוע אותו אזרחית, ופוצו על ידי המדינה בסכום של יותר מעשרה מיליון שקלים יחד עם משפחות ההרוגים האחרים. ארבעת הנאשמים הנוספים כופרים בהאשמות נגדם, ומשפטם עדיין מתנהל בבית משפט השלום בחיפה.

תאמר מארג'יה נהרג באסון בבתי זיקוק. באדיבות המשפחה
מארג'יה/באדיבות המשפחה

"מותו של אחי עדיין גורם לעצב רב", מספרת מארג'יה, "הוא היה אב לארבעה ילדים, בהם תינוק שנולד רק שלושה ימים לפני האסון. הוריי מרוסקים מאז אותו יום נורא". לדבריה, ההחלטה להנציח ולשמר את זכרו של אחיה בדרך של הקמת קרן סיוע ליתומים היא שעוזרת לבני המשפחה להתמודד עם האובדן. "באסונות כאלה היתומים משלמים את המחיר הכבד ביותר, ולהם אנחנו רוצים לעזור".

שקד הודה באחריותו לאירוע, וביקש את סליחת המשפחה. "לא יכולתי להסתכל לו בעיניים, אבל מרגע בו הודה וביקש סליחה, היה בכך צעד שסייע לנו לסגור מעגל. יש מסר מאד חשוב בכך שאדם לוקח אחריות על מעשיו", אמרה האחות, שקראה ליתר הנאשמים לקחת אחריות על מעשיהם ולהודות באשמה. "איננו רודפים אחריהם, אנחנו רק מבקשים חמלה ולהביא טוב לעולם הזה. קשה לנו לראות את התמשכות ההליכים. זה נגרר כבר יותר משש שנים".

היא הדגישה כי ניתן היה למנוע את האסון: "אחי עבד כמו חמור כדי לסיים את העבודה בזמן ולבצע את המשימה שהוטלה עליו. הוא לא האמין שעד כדי כך יזלזלו בחייו ובחיי חבריו. למרבה הצער הם הכניעו אותו למוות. היו הרבה אותות אזהרה, אבל הם לא הצילו את חייו".

מפעל בזן בחיפה. נובמבר 2013. ערן גילווארג
ארבעת הנאשמים האחרים כופרים באשמתן. בתי הזיקוק בחיפה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully