וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי במפה שדאעש רחוק": ישראלים בדרך לסיני למרות אזהרת המסע

27.3.2017 / 23:12

הלן מטבריה הייתה בסיני בסוכות ותשוב עם ילדיה גם בחג הקרוב, אף שהמטה ללוחמה בטרור החמיר את האזהרה. "מנסים להפחיד אנשים", טענה. גם יעקב מירושלים מתכנן לנסוע לחופים האקזוטיים: "באירופה יותר עוין"

צילום: אמיר בוחבוט באמצעות הסמארטפון של וואי-ווי, עריכה: יאיר דניאל

אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור לחצי האי סיני לא נראתה כמטרידה ישראלים רבים שהחליטו בכל זאת לבלות את חופשת הפסח באזור. "הייתי בסיני עם הילדים בסוכות, ועכשיו אנחנו נוסעים שוב", סיפרה לוואלה! NEWS הלן, תושבת טבריה ואם לשלושה. "גם בפעם שעברה פחדנו אבל בעלי הראה לי במפה שדאעש רחוק".

מוקדם יותר היום (שני) פרסם המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה רשימת אזהרות מסע מעודכנת לקראת פסח וחגי האביב, שבהם טסים ישראלים רבים לחופשות ברחבי העולם. ברשימה בולטות טורקיה, מצרים וירדן, והועלתה חומרת האיום בכל הנוגע לחצי האי סיני.

איתן בן דוד, ראש המטה ללוחמה בטרור, אמר כי "אין לנו כוונה לזעוק 'זאב, זאב'. מבחינתנו, האיום לישראלים בסיני הוא מאוד משמעותי. ההתעצמות בפעילות מול צבא מצרים וזה שמייחסים לישראל תקיפות, מהווים מוטיבציה ורצון לנקמה בישראלים. אין לארגון טרור בסדר גודל כזה קווים אדומים".

לקריאה נוספת:
דאעש: חיל האוויר הישראלי תקף בסיני והרג אזרחים - בהם ילדים
מול דאעש: מערך ההגנה של צבא מצרים על גבול ישראל נחשף
המצרים הנוצרים נמלטים מדאעש בסיני; א-סיסי מבטיח לסייע להם

לוחמי דאעש משגרים רקטות מחצי האי סיני, מצרים, לעבר ישראל, 20 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש בצפון חצי האי סיני/צילום מסך, טוויטר

הלן טוענת כי הביקור הקודם בסיני היה "מקסים". "המעבר היה מקסים, המלון היה מקסים, לא היה פחד ולא כלום, היו כל הזמן בדיקות", סיפרה. עם זאת, פרסום אזהרות המסע הצליח להבהיל גם אותה. "שאלתי אנשים ואמרו לי שאלה אותם סיפורים שמתפרסמים לפני החגים וירד לי הפחד". היא הציעה גם תיאוריה מעניינת לגבי המניע מאחורי פרסום האזהרות. "אנשים לא יורדים לאילת כי יקר שם, אז מנסים להפחיד את האנשים על סיני. היינו גם בטיול ג'יפים בסיני, ובכלל לא היה מפחיד וגם עכשיו לא יהיה משהו חריג", קבעה.

גם יעקב, תושב ירושלים, שמתכנן לנסוע לסיני עם קבוצת חברים, לא חושש מאזהרת המסע. "כבר כמה שנים שלא השתנה שום דבר באזור", אמר יעקב שייסע כחלק מהתארגנות של חברים, המכונה "שבת הגדול הגדול", הכוללת אטרקציות ותפילה במניין. "יש את אותה אזהרת מסע, זה כמו שיגידו על מדינת ישראל היא מסוכנת ולא מחלקים בין עזה לתל אביב. יש חלוקה בין מערב סיני לבין המזרח, ששם נמצאים החופים, 400 קילומטרים מפרידים ביניהם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פנחס ויעקב, ישראלים שמטיילים בסיני. באדיבות המצולמים
יעקב מתפלל בחוף בסיני/באדיבות המצולמים

יעקב היה בסיני גם בחנוכה. "אנחנו לא מפחדים לנסוע. מאוד נחמד ורגוע שם. יש הרבה מקומות באירופה שיותר עוין בהם מאשר בחופים של סיני. אזהרת המסע לא חדשה. זו כבר כמה שנים אותה הודעה וחבל".

מוטי גרוסמרק, ייסע ביום חמישי הקרוב לסיני עם חברים. "הייתי מפחד יותר לטייל עם הילדים שלי בתל אביב או בפריז", אמר. "עכשיו אני בשכונת התקווה ואני לא יכול לדעת מה יהיה פה - מפחיד". לדבריו, גם בירושלים יותר מפחיד. "בשבוע שעבר היה פסטיבל בעיר העתיקה, לא יודע איך היה לאנשים אומץ להגיע לשם".

גרוסמרק מתכוון לצלול בחופי סיני וסבור כי האבטחה שם גבוהה. "הייתי שם בקיץ ויש מגנומטרים וגם אנשים שמכירים אותי. הם אומרים לי להוריד את החגורה, בודקים טוב טוב, יש שם אבטחה גבוהה. האזהרות הן סתם כיסוי לא יותר מזה, מבחינתי פריז או העיר העתיקה עובדתית יותר מסוכנות מסיני".

מוטי, מטייל בסיני. באדיבות המצולמים
גרוסמרק בסיני/באדיבות המצולמים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully