וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרים הנוצרים נמלטים מדאעש בסיני; א-סיסי מבטיח לסייע להם

26.2.2017 / 0:14

רצח שבעה נוצרים בחודש האחרון בידי הארגון הקיצוני הובילו מאות משפחות וסטודנטים לברוח מצפון חצי האי לעבר איסמעיליה מחשש לחייהם. "אני לא מתכוון לחכות למוות", סיפר תושב אל-עריש. הנשיא א-סיסי הורה לממשלה לסייע ביישובם מחדש

צלמים זמניים מורשים

(בשבוע שעבר, המחבל מהפיגוע בקהיר תועד בסרטון)

הימלטותם של מאות נוצרים מצפון חצי האי סיני בשל איום הנשקף מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), הובילה אתמול (שבת) את הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי להורות לממשלה לנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי לסייע להם להתיישב מחדש. עשרות משפחות הגיעו ביממות האחרונות לאיסמעיליה לאחר ששבעה נוצרים נהרגו באל-עריש בידי אנשי דאעש בחודש האחרון. חמישה מהקרבנות נהרגו מירי, אחד הועלה באש ואחר – נערף ראשו.

א-סיסי ערך אתמול פגישת עבודה עם ראש הממשלה ושרי ההגנה, הפנים והמודיעין כדי לדון ב"חשיבות להתנגד לכל הניסיונות לערער את יציבותה של מצרים וביטחונה", נמסר בהודעה מטעם מלשכתו. א-סיסי גם הנחה את הממשלה לנקוט את כל הצעדים הדרושים לסייע לאזרחים להתיישב מחדש באזורים אחרים".

לקריאה נוספת:
מחבל דאעש מהפיגוע בכנסייה בקהיר תועד בסרטון: "נבוא עם חומרי נפץ"
בזמן התפילה: 25 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע בכנסייה בקהיר
השגריר במצרים הוחזר לישראל לפני כחודשיים בשל חשש ביטחוני

נוצרים מצרים עוזבים את בתיהם בצפון חצי האי סיני בשל איום דאעש, 24 בפברואר 2017. רויטרס
משפחות שנמלטו והגיעו לאיסמעיליה/רויטרס

כתב רויטרס חזה שלשום ב-25 משפחות מתאספות עם חפציהן בכנסייה האוונגליסטית באיסמעיליה, שלחופי תעלת סואץ. גורמים בכנסייה אמרו כי מאה משפחות מתוך 160 החיות בצפון סיני נמלטו מבתיהן, ויותר מ-200 סטודנטים הלומדים באל-עריש עזבו גם הם את האזור. "אני לא מתכוון לחכות למוות", אמר רמי מינה, שעזב את אל-עריש ביום שישי בבוקר. "סגרתי את המסעדה שלי ויצאתי משם. האנשים האלה (לוחמי דאעש) חסרי רחמים".

תושבים באל-עריש סיפרו כי הלוחמים הפיצו רשימות חיסול באינטרנט וברחובות והזהירו את הנוצרים: "תעזבו את העיר או תמותו". "אבי היה השם השני ברשימה. כל מי שנוצרי הופיע ברשימה", סיפר מוניר אדל, מוכר ירקות שנמלט גם הוא אתמול לאיסמעיליה. אדל הגיע לכנסייה עם ארבעה בני משפחה ובכנסייה ניסו למצוא להם מקום ללון. הוריו של אדל לא עזבו את אל-עריש בשל גילם המבוגר. "הם יכולים למות בכל רגע", סיפר בדאגה.

ביום ראשון האחרון פרסם ארגון דאעש סרטון המאיים על הנוצרים במצרים ונודר להסלים את הקמפיין נגדם. "הצלבנים במצרים, המתקפה הזו (בקתדרלה בקהיר) פגעה בכם במקדש שלכם, והיא רק אחת מני רבות, אם ירצה האל", הצהיר אדם רעול פנים, שלפי הארגון, היה זה שפוצץ את עצמו באותו הפיגוע.

נוצרים מצרים עוזבים את בתיהם בצפון חצי האי סיני בשל איום דאעש, 24 בפברואר 2017. רויטרס
משפחות מחפשות מקום ללון/רויטרס

קופטים אורתודוקסים, שמהווים כ-10% מהאוכלוסייה של מצרים המונה 90 מיליון בני אדם, הם הקהילה הנוצרית הגדולה ביותר במזרח התיכון. זה זמן רב שהם מתלוננים על רדיפתם. בחודש דצמבר האחרון קיבל דאעש אחריות על פיגוע בקתדרלה סנט מארק בקהיר, מקום מושבו של האפיפיור הקופטי. בפיגוע נהרגו 28 בני אדם, רובם נשים וילדים.

מצרים נלחמת בקיצוניות האסלאמיסטית שהסלימה מאז 2013, לאחר שהצבא, בראשותו של א-סיסי, הדיח את הנשיא מוחמד מורסי והוציאה מחוץ לחוק את תנועתו האחים המוסלמים. מאות חיילים ושוטרים נהרגו בלחימה המתמשכת עם לוחמי דאעש.

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully