וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המחבל מלונדון "התעניין בג'יהאד" - אבל לא קשור לדאעש

גורם בכיר הכריז כי לא נמצאו ראיות לקשר כלשהו בין חאלד מסעוד, שהרג ארבעה בפיגוע דריסה ודקירה מחוץ לבניין הפרלמנט, לתשתית ארגונית כלשהי. "ההתקשרויות שלו ביום המתקפה במוקד החקירה"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

משטרת בריטניה הכריזה היום (שני) כי לא נמצאו כל ראיות לכך שחאלד מסעוד, המחבל שדרס למוות שלושה בני אדם בלונדון בשבוע שעבר ודקר למוות שוטר סמוך לבניין הפרלמנט, קשור בצורה כלשהי לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) או לאל-קאעדה. עם זאת, ניו בסו, המתאם הבכיר למדיניות המאבק בטרור במדינה, הבהיר כי למסעוד "בהחלט היה עניין בג'יהאד".

כמו כן, הבהיר בסו כי אין כל ראיות לכך שמסעוד פיתח עמדות קיצוניות במהלך תקופת מאסרו בשנת 2003, ולא ברור באילו נסיבות הוא שינה את עמדותיו והתקרב לרעיונות אסלאמיסטיים. מסעוד, יליד בריטניה בן 52, הורשע בעבר בעבירות פליליות, בהן תקיפה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין והפרעה לסדר הציבורי.

עוד בוואלה! NEWS:
שרה בריטית לאחר הפיגוע: "ווטסאפ מספק מקום מסתור לטרוריסטים"
הפיגוע בלונדון: המחבל קיבל הודעות מוצפנות דקות לפני הדריסה
המפלצת של דאעש גוזרת עוד קופון, אבל בריטניה לא תהפוך את עורה

אישה מטפלת בפצוע בגשר ווסטמיניסטר, לונדון, אחרי פיגוע דריסה, 22 במרץ 2017. רויטרס
"רמת תחכום נמוכה למדי וטכנולוגיה פשוטה". זירת הפיגוע בלונדון/רויטרס

מסעוד, שהביא לפציעתם של עשרות אזרחים בפיגוע הדריסה בגשר ווסטמינסטר לפני שנורה למוות על ידי שוטר, לא הורשע בעבר בעבירות הקשורות לטרור, אולם היה מוכר לסוכנות לביטחון הפנים של בריטניה, MI5. בראשית החקירה, גורמים ביטחוניים אישרו כי שמו עלה בחקירה קודמת, אולם הוא תואר כ"גורם זוטר" והחקירה נגדו לא המשיכה.

"שיטת הפעולה שלו מבוססת ככל הנראה על רמת תחכום נמוכה למדי, טכנולוגיה פשוטה ועלות נמוכה", הסביר בסו בהצהרה רשמית. הוא טען כי אופן הפעולה "הועתק ממתקפות אחרות, ומזכירים את הרטוריקה של מנהיגי דאעש מבחינת שיטת פעולה, ומתקפה המכוונת נגד שוטרים ואזרחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עצרת זיכרון להרוגי הפיגוע בלונדון בבריטניה, 23 במרץ 2017. רויטרס
הציבור התבקש למסור מידע. עצרת זיכרון בלונדון/רויטרס

עם זאת, הוא ציין: "בשלב הזה, אין בידי ראיות המצביעות על כך שהוא שוחח על כך עם אחרים". לדברי בסו, ששב וקרא לציבור להעביר מידע על שיחות שניהל מסעוד ביום שלפני המתקפה, "אני יודע מתי, איפה וכיצד מסעוד ביצע את מעשיו המחרידים, אבל עכשיו אני צריך להבין מדוע".

"יש ספקולציות רבות לגבי עם מי מסעוד היה בקשר מיד לפני המתקפה", הוסיף, "כל מה שאומר בשלב הזה הוא כי התקשורת שלו באותו היום היא במוקד החקירה". אתמול קראה שרת הפנים אמבר רד לחברות תקשורת לשתף פעולה עם סוכנויות הביטחון, ולא "לספק לטרוריסטים מקום מחבוא לתקשר ביניהם". זאת, לאחר שדווח כי מסעוד קיבל הודעה מוצפנת בווטסאפ דקות ספורות לפני המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully