וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על סערת המיצג בגמנסיה: "כמו תיכון אחמד יאסין"

26.3.2017 / 17:36

שר הביטחון תקף את מנהל הגימנסיה הרצליה, זאב דגני, על רקע הפעילות שדימתה עמידה במחסומי צה"ל: "זו תופעה בלתי נסבלת, הוא כופה על התלמידים את תפיסת עולמו". מול שערי המוסד התקיימה הפגנת מחאה: "האבסורד משתולל בבתי הספר"

צילום: מאצ'י הוף וסרטוני גולשים, עריכה: שמרית גולדשטיין ושניר דבוש

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תקף בצהריים (ראשון) את מנהל הגימנסיה הרצליה, זאב דגני, על רקע הפעילות החינוכית שדימתה עמידה במחסומי צה"ל ונחשפה בוואלה! NEWS. ליברמן אמר בתשובה לשאלות גולשים בפייסבוק: "את התוכניות שדגני כופה על התלמידים ראוי ללמד בבית הספר על שם אחמד יאסין, לא בגימנסיה הרצליה".

במסגרת הפעילות, שהתקיימה כחלק משיעורי יחסים בינלאומיים, הוצבו ברחבי בית הספר שולחנות וסרטי סימון בכניסה, ותלמידים שעמדו כחיילים "התעמרו" בתלמידים אחרים וסירבו להכניסם. אחד התלמידים סיפר: "ילדה אחת הייתה פלסטינית, החייל אומר לה 'האישור מזויף' וקורע אותו. היא צורחת והיא אומרת 'הוא קרע לי את האישור'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין פה מסר פוליטי, יש העברת ידע". אחד ה"מחסומים" בגימנסיה הרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליברמן אמר בצ'אט עם הגולשים: "זו תופעה בלתי נסבלת. דגני מנסה להיתמם ולהסוות את תפיסת עולמו בתוכניות לימוד על סכסוכים בעולם. לצערי אנחנו מדברים על זה הרבה שנים, אני מקווה שמשרד החינוך יעבור מדיבורים למעשים".

דגני אמר בתגובה לפרסום בשבוע שעבר: "התלמידים סיכמו שנת לימודים בנושא צדק חלוקתי ומעברי, למדו מודלים של סכסוכים בעולם והציעו סימולציה. זה היה שימור לתפארת שהציג את שני הצדדים, ואני גאה בתלמידיי". הוא הבהיר כי תלמידים שביקשו לא להשתתף שוחררו מהתרגיל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"תיכון על שם אחמד יאסין". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי
"ראשי התיכון מנסים להנחיל תודעה של שנאת חיילי צה"ל לתלמידים בכל כורחם"

המורה שארגנה את הפעילות, אדווה זלצר, הסבירה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "במסגרת קורס יישוב סכסוכים אנחנו עוסקים גם בסכסוך הישראלי-פלסטיני, במסגרת חשיבה על צדק מעברי. התלמידים יוזמים פרויקט שמנסה ליישם את אחד העקרונות, והם בחרו עיקרון של חשיפת הציבור לידע.

"התלמידים בחרו הכול, אני ועוד מורה רק ליווינו, והם החליטו שהתלמידים צריכים לדעת קצת יותר מה קורה בשטחים מבחינת החוויה. הם בחרו את המחסומים, כי הם חשבו שזה יהיה הכי קל להעביר את זה מבחינת שגרת היום יום של הפלסטינים ומבחינת השגרה של החיילים במחסומים".

עוד לפני ליברמן, נרשמו במערכת הפוליטית תגובות זועמות למהלך. ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי "המיצג הזה הוא שערוריה. הגיע הזמן ששר החינוך בנט יפסיק את החופש של כמה מנהלי בתי ספר. הקווים האדומים נחצו כבר מזמן". המשנה לראש עריית תל אביב ארנון גלעדי שלח היום מכתב לשר החינוך בעקבות הפרסום. במכתב קורא גלעדי להפסיק לתקצב את בית הספר עקב ריבוי המקרים בהם הגימנסיה מעורבת בפעילות מסוג זה.

בעקבות המיצג, התקיימה הבוקר הפגנה מול התיכון. ראש אגף פעילים בתנועת "אם תרצו" תום ניסני הסביר: "הגענו היום כדי למחות על ביזויים של חיילי צה"ל. אנו קוראים למשרד החינוך להתערב מיד ולהפסיק את הניצול הפוליטי של תלמידים במדינת ישראל ולעידודם לסרבנות. לא יתכן שתיכון במדינת ישראל ינהג כרצונו. ראשי התיכון מנסים להנחיל תודעה של שנאת חיילי צה"ל לתלמידים בכל כורחם. זה מעשה לא ראוי ובוודאי לא חינוכי".

בהפגנה השתתף גם לירן ברוך, לוחם צנחנים שאיבד את עינו. הוא הגיע להפגנה לבוש מדים, לראשונה מאז נפצע. "הפציעה שלי קרתה כתוצאה מכך שארגוני זכויות האדם היו מחממים את השטח בקלנדיה, וגורמים להפרות סדר המוניות, שכתוצאה מהן נפגעתי בעיני השמאלית. אני לא יריתי, לא רציתי לפגוע בטעות בחפים מפשע", הסביר. "עצוב לראות לאן הגיעה הנהלת המוסד. אנו, לוחמי ונכי צה"ל במילואים, נמצאים פה כדי למחות נגד האבסורד המשתולל בבית הספר. מנהל המוסד צריך לזכור שלחופש הביטוי יש גבול, הוא מתיר את דמנו".

(עדכון ראשון: 14:26)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לבחון הפסקה מיידית של תקצוב בית הספר". מכתבו של גלעדי לשר החינוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully