וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפריפריה להרצליה פיתוח: מהפכת ההייטק המפתיעה בירוחם

26.3.2017 / 9:11

הכסף הרב שהושקע בחינוך ביישוב הדרומי הביא לצמיחתו של דור מצטיין במקצועות המדעים. כדי למנוע את עזיבת הצעירים ולגוון את ההיצע התעסוקתי, החלו במועצה למשוך יזמים מתחום החדשנות הטכנולוגית. ראש המועצה: "רוצים ליצור פה עבור הדור חדש"

ראש המועצה המקומית ירוחם מיכאל ביטון, אוקטובר 2016. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
"גידלנו דור של ילדים עם כישורי הייטק". ביטון/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

בשנים האחרונות עוברת ירוחם מהפכה בתחומים רבים. מחינוך ועד לתשתיות ומהגירה שלילית להכפלת מספר תושבי המועצה. אולם הגאווה הגדולה ביותר של תושבי היישוב הדרומי הוא חברות ההייטק שנפתחות בה. משקיעים רבים מהתחום מתכוונים להשקיע עשרות מיליוני שקלים כדי לפתח את התחום בישוב הקטן.

מיד עם כניסתו לתפקיד ראש המועצה, החליט מיכאל ביטון לשנות את סדרי העדיפות, ולהעמיד את החינוך בראש הרשימה. ביטון החליט להשקיע מיליוני שקלים בפרויקטים חינוכיים, השקעה שאחרי שש שנים ניתן לראות את פירותיה, שכן לפי נתונים של המועצה בעשור האחרון כ-80% מהתלמידים בירוחם זכאים לתעודת בגרות.

לא רק בתחום החינוך רואים את השיפור, בשנים האחרונות אוכלוסיית ירוחם הכפילה את גודלה, ועל פי תוכנית ראש המועצה, בעשר שנים הבאות יאכלסו את העיר 20,000 תושבים. כעת, מכוון ביטון את מאמציו לעבר היעד הבא - למשוך יזמים מתחום ההייטק לירוחם.

"לפני שש שנים לא היה הייטק בירוחם, היום יש כבר שתי חברות שפועלות ביישוב שמעסיקות יותר מ-40 עובדים. בשביל ישוב קטן זאת התקדמות גדולה, עכשיו אנחנו בונים בניין חדש להייטק בעלות של חמישה מיליון דולרים", אמר ביטון. "אנחנו שואפים שבעתיד יהיו מאות מקומות עבודה בירוחם בהייטק, גדל בירוחם דור חדש של אנשים משכלים, בתחומים של פיזיקה, מתמטיקה ומאות ילדים סיימו את התוכניות הלימודיות שלנו ברובוטיקה. אם אנחנו רוצים שחלקים מהם יבחרו וירצו לגור בירוחם, אנחנו חייבים לייצר כמה מאות מקומות עבודה בהייטק", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר חמאס שעומד מאחורי עשרות פיגועים חוסל בירי ברצועת עזה
טראמפ מתקפל: נדחתה ההצבעה על רפורמת הבריאות בבית הנבחרים
בריטניה למועצת זכויות האדם: "אתם מתעלמים מהטרור הפלסטיני"

עובדים מתבצרים במפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
"אם נסגרים שני מפעלים של מאתיים עובדים זאת מכה קשה". שעריו הסגורים של מפעל "אמיליה" שנקלע לקשיים בשנה שעברה/בני בן סימון

ביטון דוגל בהקמת עסקים קטנים ובינוניים שיחליפו את המפעלים הגדולים. זאת, מתוך המחשבה שאסור להיות תלויים במפעלים גדולים שלעיתים נכנסים לבעיות כלכליות ומשפעים על כלכלת הישוב אם יסגרו. "אני חושב שירוחם צריכה לגוון את תחומי התעסוקה שלה. אם בעבר ירוחם הייתה תלויה במפעלים מסורתיים, חלקם במצב טוב וחלקם נאבקים באופן מתמיד על הכלכליות שלהם, אנחנו מסתכלים על המדינה ורואים כשנסגר מפעל "מגבות ערד" עיר שלמה התפרקה וכשמפעל "פרי גליל" נסגר כל העיר השתוללה, אנחנו צריכים לגוון את מקורות התעסוקה עבור הדור הבא", אמר ביטון.

ראש המועצה הסביר את הצורך בהקמת עסקים קטנים ובינוניים ביישוב והבהיר כי "גם אם יסגרו עשרה עסקים כאלו, עדיין יש 90 שמייצבים את הכלכלה, אם נסגרים שני מפעלים של מאתיים עובדים זאת מכה קשה לכלכלה". לדבריו, "הקמנו צימרים, בית מלון, מסעדות, בתי קפה, כמה עשרות מקומות כאלה זה כמו מפעל, זה משפר את איכות החיים בעיר ונותן סיבה טובה לאנשים לבוא לגור בעיר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ירוחם - אבן שואבת של אירועי ותכני הייטק"

בקרוב יבנה בירוחם מבנה של חברת MindCET, הפועלת להקמת קמפוס חדש שישלש את השטח הבנוי בירוחם, מ-1000 מ"ר ל-3000 מ"ר, בהשקעה של 5.2 מיליון דולר, תרומה של קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ישראל. הפרויקט צפוי להסתיים ב-2018. על פי התכנון, הקמפוס יהיה המרכז של פארק הייטק חדש שיהיה אזור תעשייה שמחובר מאוד לקהילה. חברת קמביום, בית התוכנה של שירה ודוד זלצר קם ראשון ומיד אחריו קמה חברת MindCET.

MindCET הוא מרכז לחדשנות טכנולוגית בחינוך ולמידה מבית מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית). המתחם המרכזי של המרכז נמצא בירוחם, כאשר בתל אביב ישנה גלריה בתוך בניין מט"ח. "הפעילות של MindCET בירוחם אפשרה לנו פיתוח Betta Site, כמו ארגז חול ומשחקים שמאפשר פיתוח חדשני וייחודי", אמר אבי וורשבסקי מנכ"ל החברה. "אנחנו היינו פעילות ההייטק הראשונה שהחלה לעבוד מכאן, החזון משותף שלנו ושל ראש המועצה הוא שירוחם תהפוך להיות מרכז הייטק בוטיקי, לא מרכז ענק כמו בבאר שבע, אלא אזור תעשייה שמחבק סטארטאפים ואקסלרטורים. דבר המאוד מאפיין את האווירה של המקום. מרכז MindCet בירוחם הפך לאבן שואבת עבור אירועים ותכנים בעולם ההייטק ואנו מצפים להמשך עשייה ופיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully