וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ באולטימטום לקונגרס: "אעלה את רפורמת הבריאות גם בלי רוב"

24.3.2017 / 11:06

נשיא ארה"ב עדיין לא השיג את הרוב להעברת רפורמת הבריאות שתחליף את "אובמה-קר", אך הוא מאיים להעלות אותה להצבעה כבר היום. 25 רפובליקנים בבית הנבחרים הודיעו שיתנגדו - ומבחן הכוח של טראמפ מול הקונגרס בסכנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מחריפה המתיחות בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ובין בית הנבחרים סביב רפורמת הבריאות שהנשיא מבקש להעביר. טראמפ מתכוון להעלות את הנושא להצבעה היום (שישי), אף שלא מובטח לו רוב שיאפשר את החלפת "אובמה-קר", שבע שנים בדיוק לאחר שאושרה בקונגרס.

טראמפ שב וחזר במהלך הקמפיין שלו על הצורך לבטל ולהחליף את הרפורמה של אובמה, שהעניקה ביטוח בריאות למיליוני אמריקנים, באחת אחרת. הביקורת המרכזית עליה הייתה העלייה התלולה במחירי הפרמיות בשנים שחלפו מאז נכנסה לתוקף. טראמפ הבטיח כי יביא רפורמה זולה יותר, שתעניק כיסוי ביטוחי רחב יותר.

אלא שדווקא חבריו בקונגרס לא השתכנעו: כ-25 רפובליקנים בבית הנבחרים הודיעו שלא יתמכו ברפורמה החדשה. חרף מכבש לחצים אדיר מצד הנשיא וסגנו, מייק פנס, שנפגשו עם הנציגים הסוררים וניסו לדבר על לבם, לא נמצא עדיין הרוב הדרוש. ובזמן שרוב המתנגדים נמצאים בקצה הימני של המפלגה, וטוענים שהיא כוללת השקעה כספית רחבה מדי מצד הממשל, אחרים מן האגף השמאלי דורשים דווקא את ההיפך: סיוע רחב ונדיב יותר לאלה שלא יכולים להרשות לעצמם את עלויות הביטוח.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע לקונגרס כדי לדון ברפורמת הבריאות. AP
טראמפ מגיע לקונגרס, לדיון ברפורמה/AP

הרפובליקנים מחזיקים ב-237 מושבים בבית הנבחרים, וכדי להעביר את הרפורמה לסנאט עליהם להשיג 216 קולות. כלומר, הם לא יכולים להרשות לעצמם יותר מאשר 21 חברי מפלגה שיצביעו נגד. בהינתן שאין ולו דמוקרט אחד שמתכוון לתמוך ברפורמה, נכון לעכשיו אין לטראמפ רוב להעביר את אחת מרפורמות הדגל שלו, במבחן הכוח הראשון שלו מול הקונגרס.

ההצבעה שתוכננה לאתמול בוטלה בתחילה, אלא שבמהלך הלילה טראמפ איבד את הסבלנות, והודיע כי המשא ומתן תם, וכי הגיע הזמן להצביע בכל מקרה. אם לא יהיה רוב, הוא איים, אזי מבחינתו ש"אובמה קר" תישאר על כנה. ההצבעות צפויות להתקיים סביב השעה 17:00 שעון ישראל, וייארכו כמה שעות.

נכון לשישי לפנות בוקר, הרוח המנשבת מהבית הלבן היא כזו המעריכה כי הנציגים יתקפלו ויצביעו בעד, למרות הסתייגותם, שכן אחרת "אובמה-קר" תישאר – ואותה הם אוהבים עוד פחות. מדובר בהימור פוליטי שקשה להעריך מה יהיו תוצאותיו. "חברים, יש לנו הזדמנות אחת. זה הזמן, אנחנו מצביעים עכשיו", אמר הנשיא לאותם מתנגדים לפי ה"ניו יורק טיימס".

הפגנה נגד ביטול "אובמה-קר" בקליפורניה. AP
הפגנה נגד ביטול "אובמה-קר" בקליפורניה/AP

הלחצים מהחדר הסגלגל עשויים להתברר כיעילים, אך יש לזכור כי חברי בית הנבחרים בארצות הברית, נבחרים ישירות על ידי התושבים במחוז בו הם גרים. בעשרות מחוזות שכאלה נרשמו הפגנות סוערות בחודשים האחרונים נגד ביטול הרפורמה הנוכחית, מצד תושבים החוששים כי יאבדו את הכיסוי הביטוחי שלהם תחת הרפורמה החדשה, שלפי תחשיבים שונים עלולה להוביל לזינוק במחירי הפרמיות.

ההפגנות נערכו מול המשרדים של חברי בית הנבחרים במחוזות השונים, וכן בפאנלים ובנאומים בהם השתתפו. כשניסו להתחמק, נרשמו מספר מקרים שבהם הודפסו על לוחות מודעות וכן בחנויות מכולת שכונתיות מודעות "נעדר" על גב קרטוני חלב עם שמם של חברי הקונגרס, כדי לגרום להם להיפגש עם המוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully