וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה: עיריית קרית אונו תקיים אירוע של ארגון "האמת שלי"

23.3.2017 / 21:15

בתגובה לדרישת שרת התרבות מירי רגב לבטל אירוע בהשתתפות "שוברים שתיקה", הזמין ראש העירייה ישראל גל הרצאה מהארגון "המחנך על פעילות צה"ל ועל הערכים של חייליו". גל: "נעניתי בשמחה לבקשה לקיים כנס תמיכה בצה"ל". בסביבתה של רגב דחו את הפשרה

צלמים זמניים מורשים

ראש עיריית קרית אונו, ישראל גל, פועל לקיום הרצאה בעיר של ארגון "האמת שלי" – על רקע דרישתה אתמול (רביעי) של שרת התרבות, מירי רגב, לבטל אירוע בעיר בהשתתפות "שוברים שתיקה". ההרצאה החדשה היא חלק מפשרה שיזם שי גליק, יו"ר ארגון "בצלמו", לאחר שגל סירב לבטל את ההרצאה המקורית שיזמה ח"כ מיכל רוזין (מרצ). בסביבתה של רגב דחו את הפשרה.

כפי שנחשף אתמול בוואלה! NEWS, רגב דרשה מגל לבטל את ההרצאה של שוברים שתיקה, המתוכננת להתקיים כחלק מהרמת כוסית לכבוד פסח בספרייה העירונית בקרית אונו. רגב כתבה כי היא "רואה בחומרה רבה שימוש במוסדרות תרבות לצרכים מפלגתיים או לארגונים החותרים תחת ערכי המדינה וסמליה", והתריעה כי הנחתה את גורמי המקצוע במשרד לבחון כיצד ניתן למנוע את ההרצאה, בין היתר באמצעות שלילית תקציבים. "יש באירוע כדי לפגוע במדינת ישראל ובצה"ל", האשימה רגב.

השרה מירי רגב, ישיבת ממשלה 29 בינואר 2017. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"האירוע פוגע במדינת ישראל". רגב/פול צלמים, אוהד צויגנברג

מלשכתה של השרה רגב נמסר בתגובה: "אין, לא היתה ולא תהיה כל פשרה בעניינים הנוגעים לארגון 'שוברים שתיקה', המקיים תעמולה שקרית נגד חיילי צה"ל ופוגע במדינת ישראל, בסמליה ובערכיה. לשרה מירי רגב אין כל יד ב'פשרה' המדוברת והיא לא תהיה שותפה לפשרות הנוגעות לארגון הזה".

גל אישר את הדברים. "כמי שמעריך ומוקיר את חיילי צה"ל במילואים ובסדיר, ונותן גיבוי מוחלט לפעילותו של הצבא המוסרי בעולם, נעניתי בשמחה לבקשה שהופנתה אלי לקיים בקריית אונו כנס תמיכה בצה"ל ובחיילי המילואים במועד שיסוכם".

אתמול הגיב גל לדרישתה של רגב: "עיריית קריית אונו משכירה נכסים לכל המפלגות הפעילות בכנסת לצורכי התכנסות ותעמולת בחירות, באמות מידה שוות לכולן. הליכוד, מפלגתה של השרה רגב, שכרה את מתקני העירייה פעמים רבות למפגשים עם חברי הכנסת שלה. אם יחוקק חוק שאינו מאפשר השכרת מבני ציבור למפלגות, נציית לחוק ולא נשכיר לשום מפלגה. לדעתי חוק שכזה יפגע בחופש הביטוי והדמוקרטיה".

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
ח"כ רוזין: "רגב סותמת פיות". הרצאה של שוברים שתיקה/ראובן קסטרו

שי גליק, ראש הארגון "בצלמו", בירך על הפשרה ואמר כי "ראש העיר נשמע לביקורת הציבורית הרחבה שהגיעה מכל קצוות הקשת ולא טמן את ראשו בחול".

האירוע בהשתתפות שוברים שתיקה נתקל בהתנגדות גם במפלגתו של ראש העיר: ממלא מקומו רון מלכה והמשנה לראש העיר עמי כחלון, יצאו נגד קיום האירוע וכתבו כי "קיום הכנס מהווה מתן לגיטימציה של כולנו, כהורים ובעיקר כמחנכים, לארגון פוליטי אנטי-ציוני, העוסק בהכפשתה של מדינת ישראל וחיילי צה"ל בארץ ובעולם".

מנגד, אמרה ח"כ רוזין, מארגנת הכינוס: "ניסיונותיה הבלתי פוסקים של רגב לסתימת פיות דרך קיצוץ תקציבים, מוכיחים שאינה ראויה לכהן כשרת התרבות במדינה דמוקרטית. מסע ההסתה שהיא מנהלת מלשכתה נגד לוחמים ולוחמות מבטא את בעיית המנהיגות במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully