וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: "מודיעין על אנשי הצוות של טראמפ נאסף לא במכוון"

23.3.2017 / 0:20

יו"ר ועדת בית הנבחרים לענייני מודיעין טען כי "בכמה מקרים", אספו ארגוני הביון האמריקנים מידע על חברי צוות חילופי השלטון של הנשיא. להערכתו, המעקב נעשה בהתאם לחוק. הבית הלבן: "גילויים מרעישים שמעלים שאלות רבות"

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

חברים בצוות חילופי השלטון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היו נתונים למעקב של סוכנויות הביון האמריקניות בתקופה שבין הבחירות בנובמבר לכניסתו של טראמפ לבית הלבן בינואר – כך הכריז אתמול (רביעי) יו"ר ועדת בית הנבחרים לענייני מודיעין דייוויד נונס. בשיחה עם כתבים, הבהיר נונס כי "בכמה מקרים, קהילת המודיעין אספה לא במכוון מידע על אזרחים אמריקנים בצוות טראמפ".

נונס הבהיר כי נראה שהמעקב היה חוקי והתמקד בגורמים זרים – שבתקשורת עמם עלו גם הגורמים האמריקנים, וכי לא ידוע על כל קשר לחקירת הקשר לכאורה בין אנשיו של טראמפ לבכירים בממשל הרוסי. לבקשת הבית הלבן, נונס הגיע הערב ללשכתו של הנשיא ותדרך אותו בנוגע לממצאים שבידיו, אותם כינה "מדאיגים מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "מנהל הקמפיין של טראמפ קידם בחשאי את עסקיו של פוטין"
"שמרני מדי" או "הכי ליברלי אי פעם"? טראמפ במאבק על חוק הבריאות
ראש ה-FBI אישר: חוקרים קשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת תמיכה בטנסי, 16 במרץ 2017. רויטרס
"ממצאים מדאיגים מאוד". טראמפ/רויטרס

"תדרכתי את טראמפ על החששות שלי בנוגע לאפשרות של פעילות מעקב ואיסוף מידע אקראי", הבהיר נונס לאחר הפגישה עם טראמפ. "אני מקווה שיהיה לי יותר מידע עד יום שישי. מהדוחות שראיתי אין לזה קשר לרוסיה. דוחות המודיעין הללו מעלים שאלות, אם נעשו צעדים מידתיים או לא. מה שראיתי הטריד אותי ולדעתי הוא צריך להטריד גם את הנשיא וצוותו". הוא הבהיר כי "חלק מן המידע נראה לא ראוי, אבל קשה לומר עד שנקבל את כל המידע".

דובר הבית הלבן שון ספייסר הגיב לדבריו של נונס, וטען כי "לתקשורת יש יותר מידע מאשר לנו בנושא, אנחנו לא יודעים מה יושב ראש וועדת המודיעין יודע". לדבריו, "אלה גילויים מרעישים, ויש הרבה שאלות שצריכות להישאל". ספייסר הבהיר מוקדם יותר כי "אנחנו ממתינים להגעתו של נונס כדי שיחלוק איתנו את המידע שבידיו". לפי שעה, לא ברור על אילו מהאנשים בסביבת טראמפ נאסף מודיעין.

בתחילת השבוע אישר ראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי כי מתנהלת חקירה סביב הקשרים בין רוסיה לצוות הקמפיין של טראמפ. עם זאת, הוא גם שלל את הטענות של הנשיא ולפיהן קודמו בתפקיד ברק אובמה צותת לו. במהלך השימוע, שבו השתתף גם ראש ה-NSA, טראמפ ציין בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי קומי סירב להכחיש שתדרך את אובמה על קשריו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין למוסקבה - בביקורת מרומזת על ראש ה-FBI.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש ה-FBI ג'יימס קומי וראש ה-NSA מייק רוג'רס בשימוע בקונגרס, 20 במרץ 2017. רויטרס
"אין מידע שתומך בטענות ההאזנות". קומי בשימוע בבית הנבחרים/רויטרס

קומי הסביר כי "אנחנו לא נוהגים לאשר קיום חקירות, אבל בנסיבות מיוחדות, כשיש בכך עניין ציבורי, אולי זה הדבר הנכון לעשות וזו אחת ההזדמנויות". ראש ה-FBI הוסיף כי "קיבלתי אישור מיוחד ממשרד המשפטים לומר שאחנו חוקרים את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 וזה כולל חקירת הקשרים בין בכירים בקמפיין לממשל הרוסי ואם היה תיאום ביניהם".

כשנשאל אם יש הוכחה לכך שצותתו לטראמפ, השיב: "אין לי מידע שתומך בציוצים האלה (של טראמפ) ובחנו זאת לעומק ב-FBI. משרד המשפטים ביקש ממני לשתף אתכם שאין לו מידע נוסף שתומך בציוצים הללו". ראש ה-NSA מייק רוג'רס נדרש גם לענות על הטענות שצצו בימים האחרונים מהבית הלבן, שרמזו על כך שהביון הבריטי היה זה שסייע לאובמה בציתות לטראמפ במגדליו בניו יורק. לדבריו, טענה זו "ללא ספק תסכלה בעלת ברית מרכזית שלנו".

(עדכון ראשון: 20:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully