וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף להברזות: הכנסת תוכל לקנוס מוזמנים שלא יגיעו לדיוני הוועדות

22.3.2017 / 18:46

רגע לפני שהכנסת יוצאת לפגרה, מהלך מהפכני יוצא לדרך: בעלי תפקידים רבים אינם נענים להזמנה לדבר בפני ועדות הכנסת, וכעת מקדם יו"ר ועדת הכנסת, יואב קיש, וח"כ מרב מיכאלי מהלך שיחייב הגעה לדיונים, כחלק מרפורמה מקיפה להסדרת יחסי הכנסת והממשלה

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: הכנסת אישרה שורת חוקים לפני היציאה לפגרה)

ועדות הכנסת יוכלו לחייב בעלי תפקידים בגופים ציבוריים ופרטיים להופיע בפניהן, או שיוטל עליהם קנס – כך לפי הצעה שמקדמים ח"כ יואב קיש (הליכוד), יו"ר ועדת הכנסת ומרכזת האופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני). לוואלה! NEWS נודע כי ההצעה תעלה על רקע אי הגעתם של מוזמנים רבים לדיוני הוועדות, או סירובם לענות על השאלות שמופנות אליהם, והיא חלק מרפורמת חקיקה מקיפה שתסדיר את יחסי הכנסת והממשלה.

מטרת הרפורמה היא להסדיר את נושאי החקיקה והפיקוח בין הכנסת לממשלה, בשורה של צעדים שנועדו לחזק את יחסי העבודה בין הרשויות. הדיון הראשון ביוזמה צפוי להתקיים בוועדת הכנסת בעוד כשבועיים, בעיצומה של הפגרה שהחלה היום (רביעי). בתקופה האחרונה שוחח קיש עם גורמים רבים בקואליציה ובאופוזיציה, במטרה לרתום אותם למהלך. "הרפורמה תחזק את מעמדה של הכנסת כריבון", הוא אמר, "לא נאפשר עיקור מתוכן של חקיקה פרטית, ונחזק את ועדות הכנסת השונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיון בוועדת הכנסת בהדחתו של חבר הכנסת באסל גטאס, 14 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
יו"ר ועדת הכנסת, יואב קיש/נועם מושקוביץ

ועדות הכנסת, המקדמות חקיקה במגוון נושאים, מרבות לזמן לדיוניהן נושאי משרה בכירים כדי לשמוע על התנהלות הגופים שהם עומדים בראשם. אלא שפעמים רבות הזימונים נענים בסירוב, בהתעלמות או באי מתן תשובות בדיון עצמו. כך, למשל, בשנה שעברה בוטל דיון בכנסת בסערת מינוי רמי סדן ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10, לאחר שסדן ונציגי הערוץ לא הגיעו אליו, כמו גם דיון על "מסמך יצחקי" שהמפכ"ל נעדר ממנו.

כיום מחויבים להגיע לוועדות הכנסת רק עובדי מדינה על פי תקנון שירות המדינה. לפי ההצעה, הוועדות יוכלו לזמן נושא משרה או ממלא תפקיד בשירות המדינה, ברשות מקומית, בתאגיד שהוקם בחוק או בגוף אחר – ציבורי או פרטי – שייקבע בחוק, ובנוסף גם נושא משרה או ממלא תפקיד במועצה דתית ובחברה ממשלתית, ובתאגיד עירוני וגוף שעומד לביקורתו של מבקר המדינה.

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
הברזה נוספת תעלה לו 14 אלף שקל. המפכ"ל אלשיך בכנסת/נועם מושקוביץ

הזימונים לוועדה ייעשו באמצעות השר הנוגע בדבר או בידיעתו, ולגבי מי שאינו בשירות המדינה - באמצעות ראש הגוף שהוא פועל מטעמו. אם השר או ראש הגוף ירצו להגיע במקום המוזמן, הם יוכלו לעשות זאת.

הוועדה תהיה רשאית, ברוב חבריה, לדרוש מהמוזמנים להתייצב בפניה, לפחות שבועיים לפני המועד שנקבע לדיון. הדרישה להתייצב תהיה בכתב וחתומה בידי יושב ראש הוועדה ובאישורו של יו"ר הכנסת. הצעת החוק קובעת כי מי שקיבל דרישה להתייצב, לא עשה כן ולא הראה טעם צודק לכך, דינו קנס, שגובהו יהיה לפי סעיף חוק העונשין העומד היום על כ-14 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully