וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שטראמפ מינה לעליון - יצא נגדו: "הוא פוגע במורל"

22.3.2017 / 8:42

במהלך שימוע בסנאט לקראת מינויו של ניל גורסץ' לשופט בית המשפט העליון בארה"ב, הוא ביקר את דבריו של הנשיא על השופטים שדחו את צווי ההגירה. "ביקורת על מניעיו של שופט פדרלי מובילה לדה מורליזציה", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, זכה הלילה (רביעי) לביקורת מכיוון לא צפוי. השופט ניל גורסץ', שאותו מבקש הנשיא למנות לשופט בית המשפט העליון, ביקר את דבריו של טראמפ נגד השופטים שדחו בשתי הזדמנויות שונות את צווי ההגירה שלו. במהלך שימוע בסנאט לקראת הצבעה של אישור מינויו של גורסץ', אמר האחרון כי אמירות אלו מביאות ל"דה-מורליזציה".

במהלך השימוע נשאל גורסץ' על התבטאויות נגד שופטים. "כאשר כל אדם מבקר את הכנות, היושרה המקצועית והמניעים של שופט פדרלי, אני מוצא זאת דבר שמרפה ידיים, שגורם לדה-מורליזציה, כיוון שאני מכיר את האמת", ענה. כאשר הסנאטור ריצ'רד בלומנטל שאל אם המילים "כל אדם" כוללות גם את הנשיא, הוא השיב: "כל אדם זה כל אדם".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה: לא מפחדים מארה"ב, נמשיך בפיתוח מואץ של תכנית הגרעין
ממשיך להסתבך: מועמד הימין בצרפת חשוד גם בהונאה ובזיוף
אחרי ארה"ב: גם בריטניה מגבילה נשיאת מחשבים בטיסות מהמזה"ת

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה. AP
הקדיש 13 ציוצים בטוויטר לביקורת על מערכת המשפט. טראמפ/AP

טראמפ תקף בחריפות את השופטים בבתי המשפט השונים שפסקו נגד הצו, שמטרתו למנוע באופן זמני את כניסתם למדינה של אזרחי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי. טראמפ כינה את השופט הראשון שדחה את הצו "שופט לכאורה", ואמר כי "אם יקרה משהו – יש להאשים את השופט". טראמפ הקדיש לא פחות מ-13 ציוצים בחשבון הטוויטר שלו לביקורת על מערכת המשפט.

בשבוע שעבר שב ותקף טראמפ במהלך עצרת בפני תומכיו במדינת טנסי את ההחלטה לחסום את הצו השני שפרסם. "זה גורם לנו להיראות חלשים ואיננו חלשים יותר", אמר, "תסתכלו על הגבולות שלנו. נילחם בזה, ניקח את זה כל הדרך לבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully