וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה בגבול רצועת עזה: "צעיר בן 18 נהרג מירי צה"ל"

22.3.2017 / 7:00

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על מות הצעיר בדרום הרצועה ועל פציעת שני צעירים נוספים. מצה"ל נמסר כי כוח שריון ירה לעבר שלוש דמויות שפעלו על פי החשד להניח מטענים על גדר המערכת. גורם צבאי: "לחולייה הייתה כוונה לבצע פעילות עוינת"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

(כוחות בזירת התפוצצות הרקטה בשטח מועצת חוף אשקלון, בשבת)

צעיר פלסטיני בן 18 נהרג הלילה (רביעי) מירי כוח צה"ל ממזרח לרפיח שבדרום רצועת עזה - כך נמסר ממשרד הבריאות בעזה. בתקרית נפצעו שני צעירים נוספים. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, ההרוג הוא יוסף שעבאן אבו עאד'רה.

מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה זוהו שלושה פלסטינים שהתקרבו אל עבר גדר המערכת בדרום הרצועה, והם נראו מתעסקים עם הקרקע באופן שעורר חשד כי בכוונתם להניח מטעני חבלה במקום. כוח שריון שהוזעק למקום בידי תצפיתניות של אוגדת עזה הגיב בירי פגזי טנקים אל עבר השלושה, וזיהה פגיעה בהם.

גורמי צבא העריכו כי השלושה הגיעו כדי להניח מטעני חבלה בקרבת גדר המערכת במטרה לפגוע בכוחות צה"ל המסיירים לאורך הגבול עם הרצועה. גורם צבאי רשמי מסר כי "לחולייה שהתקרבה לגדר היתה כוונה לבצע פעילות חבלנית עוינת ולכן בוצע לעברה ירי".

עוד בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה: לא מפחדים מארה"ב, נמשיך בפיתוח תכנית הגרעין
"חיל האוויר הישראלי תקף יעדים באזור דמשק"
תמונות לווין של אתרים רגישים: הפעילות החשאית של מנהל ארגון הסיוע

יוסף שעבאן אבו עאד'רה, נהרג ממזרח לרפיח, 22 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
גורמי צבא העריכו כי השלושה רצו להניח מטען חבלה. גופתו של אבו עאד'רה/צילום מסך, פייסבוק

בשבת התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים בתקרית ולא נגרם על נזק. הרקטה אותרה בשטח חקלאי בסמוך לאחר היישובים. רקטה נוספת ששוגרה נפלה בשטח הרצועה. שתי הרקטות שוגרו מבית להיה. בתגובה לשיגור ירה טנק של צה"ל לעבר עמדה של חמאס ברצועת עזה.

לפני שבועיים ניטרל כוח צה"ל שני מטעני חבלה שהונחו סמוך לגדר המערכת ברצועה. בתקרית אז לא היו נפגעים והמטענים נאספו להמשך טיפול בהם. בתחילת החודש דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי שני צעירים פלסטינים, בני 19 ו-17, נפצעו מירי כוח צה"ל באזור בית להיה שבצפון הרצועה. בצה"ל סירבו אז להגיב לדיווח.

בנובמבר האחרון נהרג צעיר פלסטיני בן 26 מירי צה"ל במהלך עימותים באזור גדר המערכת ממזרח לאל בורייג' שברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר אז כי הצעיר, מוחמד אבו סעדה, השתתף בהפגנות אלימות במהלכן הושלכו אבנים, הובערו צמיגים והושחתה גדר המערכת.

(עדכון ראשון: 5:55)

טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה. Spencer Platt, GettyImages
כוח שריון באזור הגבול עם רצועת עזה/GettyImages, Spencer Platt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully