וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שר הפנים התפטר אחרי שנחשף כי העסיק את בנותיו בפרלמנט

ברונו לה רו הודיע כי הוא עוזב את תפקידו אחרי שנפתחה חקירה בנוגע להעסקת בנותיו כיועצות במהלך חופשות הקיץ שלהן. לפי החשד, באותו זמן הן עסקו בעבודות אחרות, בדומה לפרשה שבה מסובך המועמד השמרני לנשיאות פיון

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שר הפנים של צרפת ברונו לה רו הודיע היום (שלישי) על התפטרותו בעקבות חקירת שנפתחה סביב ההעסקה של בנותיו בפרלמנט. הוא התעקש כי לא נפל פגם בהתנהלותו, אולם הוא החליט לעזוב את תפקידו כדי לאפשר למשרד הפנים להמשיך במאבק בטרור ובאתגרים ביטחוניים אחרים.

לה רו, חבר מפלגת השלטון הסוציאליסטית, אמר כי עבודות הקיץ שביצעו בנותיו במשך שבע שנים, מאז שהיו בנות 15 ו-16, היו חוקיות, בעוד שלפי החשד הן עסקו בעוד פעילויות במקביל. בסך הכל, הן קיבלו 55 אלף אירו עבור עבודתן.

ההחלטה של לה רו התקבלה יום לאחר הדיווח על כך בתכנית הטלוויזיה "Quotidien", ובניגוד להתעקשותו של המועמד השמרני לנשיאות פרנסואה פיון - החשוד בעבירות דומות - להישאר במרוץ. החקירה נגד שר הפנים החלה אחרי שמקורביו של פיון רמזו על כך שללא התערבות מערכת המשפט, המועמד השמרני ייתפס כמי שנפל קורבן לרדיפה פוליטית.

ראש הממשלה לשעבר, שבתחילה היה המועמד המוביל לנצח בבחירות שיתקיימו באפריל ובמאי ועתה נמצא במקום השלישי לפי הסקרים, חשוד כי העסיק את אשתו בתור עוזרת פרלמנטרית מבלי שזו הגיעה לעבודתה, וכי הוא שכר את ייעוצם המשפטי של בניו עוד בטרם השלימו את לימודי המשפטים שלהם.

לקריאה נוספת בנושא
ניצחון בעימות, תמיכה מהממשלה: מקרון מתקרב לנשיאות צרפת
חודש לבחירות: נפתחה חקירה רשמית נגד מועמד הימין לנשיאות צרפת

שר הפנים של צרפת ברונו לה רו, דצמבר 2016. רויטרס
מפנה את מקומו. שר הפנים לה רו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully