וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה: מזל"ט ישראלי הופל באזור קוניטרה; צה"ל: כלי הטיס נפל

21.3.2017 / 0:20

חיזבאללה פרסם ברשתות החברתיות תמונות שבהן נראה כלי הטיס ונטען כי הוא הופל. בצה"ל אישרו כי מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" נפל באזור, אך טענו כי הוא לא הופל. אתמול דווח כי פעיל במיליציה התומכת באסד חוסל בתקיפת מזל"ט ישראלי באזור

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

צבא סוריה טען אמש (שני) כי מערך ההגנה האווירית שלו הפיל מזל"ט ישראלי באזור קוניטרה. בתמונות שפרסמה יחידת התקשורת של חיזבאללה ברשתות החברתיות נראה כלי הטיס. מצה"ל נמסר כי כלי טיס בלתי מאויש מסוג "רוכב שמיים", אכן נפל בסוריה, אך לא הופל. בצה"ל אמרו כי נסיבות האירוע נבדקות וכי אין חשש לדליפת מידע מסווג בשל הנפילה.

אתמול דווח כי חבר במיליציה הסורית "כוחות ההגנה הלאומית" חוסל בתקיפת מזל"ט ישראלי בחאן ארנבה, שבמחוז קוניטרה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כלי הרכב הותקף בכביש שבין חאן ארנבה לדמשק. בהודעה רשמית של המיליציה, נמסר כי שמו של הפעיל היה יאסר א-דין.

ביום שישי נרשמה תקרית חריגה כששוגר טיל נ"מ לעבר מטוסים של חיל האוויר בעת שתקפו משלוח נשק של חיזבאללה בסוריה. אתמול התראיין הנשיא בשאר אסד לכלי תקשורת רוסיים, ורמז על התקרית האחרונה. "לרוסיה יהיה תפקיד במניעת מתקפה מצד ישראל בעתיד", אמר אסד והוסיף כי "זכותה וחובתה" של סוריה להגן על גבולותיה. זאת, אחרי שנשאל על איומו של שר הביטחון אביגדור ליברמן להשמיד בפעם הבאה את מערכות ההגנה שינסו לפגוע במטוסי חיל האוויר.

עוד בוואלה! NEWS:
נחתם הסכם לשיפור השכר בצה"ל: כעשרת אלפים משרתים יקבלו תוספת
משפחת הנרצח בפיגוע לא עודכנה בגזר הדין; התביעה: "לא איתרנו אותה"
פרסום ראשון: ראש אכ"א לשעבר שמחשבו נגנב ננזף - ולא יועמד לדין

מל"ט שלפי צבא סוריה שייך לישראל והופל באזור קוניטרה, 20 במרץ 2017. צילום מעמוד הפייסבוק של יחידת התקשורת של חיזבאללה, צילום מסך
כלי הטיס שלפי צבא סוריה שייך לישראל/צילום מסך, צילום מעמוד הפייסבוק של יחידת התקשורת של חיזבאללה

מוסקבה אישרה כי זימנה ביום שישי את שגריר ישראל החדש ברוסיה, גרי קורן, לשיחת הבהרה לאחר התקיפה, שאירעה באזור תדמור. טיל הנ"מ ששיגר צבא סוריה יורט בידי מערכת ההגנה האווירית "חץ" באזור ירושלים, ורסיסי הטילים נחתו בירדן. ביום ראשון אמר שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי כי התגובה של דמשק "הייתה הולמת".

מפקד מערך ההגנה האווירית בצה"ל, תת-אלוף צביקה חיימוביץ', אמר אתמול כי בשלב מסוים הפך הטיל ששוגר ממערכת SA-5 לאיום ממשי על ישראל, כמו זה הנשקף מטיל קרקע-קרקע. לדבריו, הטיל היה עלול לפגוע בבקעת הירדן, שם הופעלו גם אזעקות. מערכת ה-SA-5 היא מערכת סובייטית מיושנת, אך בעלת טילים במשקל של יותר משלושה טון עם ראש נפץ קרבי במשקל של 200 קילוגרמים.

"ביום שישי זיהו לוחמי מערך ההגנה האווירית איום בליסטי על מדינת ישראל", אמר תא"ל חיימוביץ'. "ההנחיות והפקודות היו מאוד ברורות בנושא הזה - ליירט ולנטרל כל איום שמסכן את תושבי מדינת ישראל. כך עשינו גם בשבוע שעבר, ואין לי ספק שבאתגרים כאלה נידרש להיות נכונים גם בעתיד". היירוט של טיל ה-SA-5 הוגדר כמוצלח. קצין בכיר בחיל האוויר הרעיף שבחים על מפקדי הסוללה שהיו אחראים לפעולה שארכה פחות מדקה מרגע זיהוי האיום והיירוט בשמי הצפון.

באשר לספק שעלה במידת הנחיצות ליירט את הטיל ששוגר על ידי צבא סוריה – לנוכח חשיפת הפעולה בסוריה ולאור זימון שגריר ישראל במוסקבה לשיחת הבהרה – אמר תא"ל חיימוביץ': "האיום ביום שישי האחרון לפנות בוקר היה איום ודאי. במצב הזה אין מקום לא לסימני שאלה ולא לדילמות. התפקיד, המשימה והייעוד שלנו הם לנטרל - וכך עשינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
לא אוגר בתוכו מידע. מזל"ט "רוכב שמיים"/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

בשבוע שעבר נפל מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" ברצועת עזה, ולפני חודשיים נפל מזל"ט דומה, המופעל בידי חיל התותחנים, בשטח לבנון. לפי פרסומים זרים, הוא אותר על ידי חיזבאללה. "רוכב שמיים" הוא המזל"ט הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהקרקע ומעבר לגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח אחריהם הוא עוקב ולא אוגר בתוכו מידע. כמוכן, למזל"ט יש יכולת להנחית את עצמו באופן אנכי תוך כדי פתיחת כרית שמונעת התרסקות.

בעקבות סדרת מקרי נפילה בשנים האחרונות התקיים בחיל התותחנים תחקיר מעמיק לבירור הסיבות לנפילת המזל"ט. התחקיר העלה כי חלק מהנפילות נגרמו מסוללה שנגמרה, מצב שלא אפשר לשלוט בנתיב הטיסה של המזל"ט.

מזל"ט "רוכב שמיים" נכנס לשירות לפני יותר מעשור והשימוש בו התרחב מאוד עם השנים במטרה לסייע לכוחות טקטיים לאסוף מידע מודיעיני בזמן אמת בחירום ושגרה. במהלך השנים עבר המזל"ט שדרוגים לאחר כמה תקלות. בשנה הקרובה מעריכים גורמים בצה"ל כי ייכנס לשירות מבצעי שדרוג של מזל"ט "רוכב שמיים" בעל יכולות משופרות הרבה יותר בטווחי הפעולה, שעות העבודה והרזולוציה של הצילום.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully