וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 שנה אחרי, הכנסייה הקתולית מתנצלת על רצח העם ברואנדה

20.3.2017 / 19:56

האפיפיור נפגש עם הנשיא והביע את התנצלותו על כך שהכנסייה שיתפה פעולה עם חלק ממעשי הטבח ב-1994, אז נרצחו כ-800 אלף איש. עם זאת, ברואנדה סבורים כי אין בכך מספיק כדי לרפא את הפצעים ומאשימים את הכנסייה בהגנה על כמרים שפשעו

האפיפיור פרנסציקוס בפגישה עם נשיא רואנדה פול קגאמה, 20 במרץ 2017. רויטרס
פצע פתוח. האפיפיור עם נשיא רואנדה, היום/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס ביקש היום (שני) מחילה על "החטאים והכישלונות של הכנסייה" במהלך רצח העם ברואנדה שהתחולל ב-1994, כשהוא מקווה שהתנצלותו תסייע לרפא את פצעיה של המדינה המזרח-אפריקנית. עם זאת, ממשלת רואנדה רמזה כי התנצלותו לא הייתה מרחיקה לכת דיה מאחר שלטענתה הכנסייה המקומית עדיין מגנה על מתכנני רצח העם.

בפגישתו עם נשיא רואנדה פול קגמה, אמר האפיפיור כי כמרים ומאמינים קתולים השתתפו בטבח שבו נרצחו כ-800 אלף איש מקרב המיעוט הטוטסי כמו גם גורמים מתונים מקרב בני ההוטו. "(האפיפיור) ביקש מחילה נוספת מהאל על החטאים והפגמים של הכנסייה ושל חבריה, בהם כמרים וגברים ונשים מאמינים שנכנענו לשנאה ולאלימות", נמסר מהוותיקן בהצהרה.

בהצהרה הרשמית של רואנדה היא שבה על עמדתה הקבועה המאשימה את הכנסייה הקתולית בשיתוף פעולה עם מעשי הטבח. "כיום, הכחשת רצח העם ממשיכה לשגשג בקבוצות מסוימות בכנסייה וחשודים במעורבות ברצח העם זוכים להגנה מצד המוסדות הקתוליים", נמסר בהודעה.

לקריאה נוספת בנושא
רואנדה קוראת להעמיד לדין 22 בכירים בצבא צרפת בגין רצח העם
ראיון מיוחד: האיש שהציל מדינה קרועה מגזענות

הטבח ברואנדה, 1994. AP
ההוטו טבחו בטוטסי. קורבנות רצח העם/AP

קגאמה, חלק ממיעוט הטוטסי, הוביל כוח של מורדים שעצר את רצח העם ולאחר מכן צצו הטענות שכמרים ונזירות השתתפו במעשי הטבח. חלק מהמעשים האכזריים ביותר אירעו בתוך כנסיות ומיסיונים, שם נטבחו טוטסי שנרדפו על ידי מיליציות הוטו קיצוניות.

ב-2006 גזר טריבונל של האו"ם 15 שנות מאסר לכומר קתולי לשעבר שהורה על הריסת כנסייה על יושביה, מה שגרם למותם של 2,000 איש שהסתתרו בה. הרשויות ברואנדה טוענות כי חברי כמורה אחרים שהיו מעורבים במעשי הרצח הורשו להתחיל בחיים חדשים באירופה וזוכים להגנה מצד הכנסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully