וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לראש הממשלה: נתניהו לא הסכים לפשרת התאגיד

20.3.2017 / 18:20

ברקע ניסיונות הגישור בקואליציה, אמר מקורב לראש הממשלה כי "הטענה שהוא או מי מטעמו הסכים להקמת התאגיד היא טענה שקרית". הפשרה שהוצעה היא הקמה של התאגיד תוך החמרה משמעותית של הפיקוח עליו או הדחת ראשיו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

מקורב לראש הממשלה הכחיש היום (שני) כי בנימין נתניהו הסכים להקמת תאגיד השידור הציבורי במסגרת פשרה שהושגה בין נציגיו לבין שר האוצר משה כחלון. "הטענה שראש הממשלה או מי מטעמו הסכים להקמת התאגיד היא טענה שקרית", אמר המקורב. גורם אחר בליכוד הוסיף כי בניגוד לטענות בתקשורת, ראש הממשלה לא הסכים לשום מתווה בנושא התאגיד.

הכחשתו באה ברקע ההערכה במערכת הפוליטית כי המתווה המסתמן לפשרה יכלול הקמה של התאגיד תוך החמרה משמעותית של הפיקוח עליו או הדחת ראשי התאגיד, היו"ר גיל עומר והמנכ"ל אלדד קובלנץ. כחלק מניסיונות הגישור בין הצדדים נפגש אמש גם שר התיירות יריב לוין עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. לדברי גורם בקואליציה, "הפגישה התנהלה באווירה חיובית, ועלה רצון משותף למצוא פתרון". באב"ד נפגש היום גם עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בניסיון לפתור את המשבר.

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הציע מתווה דומה. בנט נפגש אתמול עם כחלון ודן עמו בנושא בשולי מסיבת עיתונאים שקיימו יחד לכבוד הסכם השכר החדש עם הסתדרות המורים, והעביר מסרים גם לאנשי נתניהו. במסיבת העיתונאים קרא בנט מפורשות להימנע מפירוק הממשלה: "בואו לא נגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות יקרה ומיותרת. לא נלך לבחירות בגלל התאגיד, אנשים לא יודעים מה זה".

לקריאה נוספת:
מנכ"לי האוצר והתקשורת ייפגשו; ביטן: "עובדים מסביב לשעון לפתרון המשבר"
סערת התאגיד: הרצוג פנה ליועמ"ש בדרישה למנוע מנתניהו לעסוק בנושא
הרצוג: "יש רוב בכנסת לממשלה חלופית", ליברמן: אין אפשרות כזו

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
אין פשרה. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

ביום חמישי שעבר סיכמו נתניהו וכחלון על מתווה דומה, שמביא להקמתה של מועצה מפקחת אחת לכלל השידורים בישראל – המסחריים והציבוריים – הנתונה לשליטת הדרג הפוליטי. ואולם, נתניהו חזר בו מהסיכום בסוף השבוע, והסביר זאת בפגישה שקיים עם עובדי רשות השידור שיפוטרו עם סגירתה. הוא אמר כי הוא אף מוכן ללכת לבחירות בנושא התאגיד.

בישיבות הסיעה שנערכו היום בכנסת התייחסו ראשי המפלגות למשבר התאגיד. יו"ר האופוזיציה וראש המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, טען בישיבת סיעתו כי ישנם יותר מ-61 ח"כים "שמאסו בנתניהו ויהיו שמחים לבנות קואליציה עם ראש ממשלה אחר בכנסת הזו". הרצוג הציע כבר בסוף השבוע לשר האוצר להקים ממשלה חדשה על רקע העימות הקואליציוני עם ראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
ראשי התאגיד, קובלנץ ועומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

שר הביטחון אביגדור ליברמן בישיבת סיעתו אמר כי "אפשר למצוא פתרון - אם שואלים אותי לא יהיה משבר, נצליח למצוא פתרון יצירתי שכולם יוכלו לחיות איתו". הוא שלל את האפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "אין שום אופציה לשום ממשלה אלטרנטיבית", אמר והוסיף: "ראיתי שמישהו משתעשע בדיבורים אם אפשר להרכיב קואליציה אלטרנטיבית - אופציה כזו לא קיימת".

בנט הוסיף בישיבת סיעתו כי "מאז מוצ"ש נעשים ניסיונות לסיים את המשבר המיותר הזה. בשיחותיי אני יכול להעריך בזהירות שאם כולם ינהגו באחריות, המשבר הזה עומד על סף סיום. כל עוד ממשלת הימין תמשיך ליישם את מדיניות הימין - היא תמשיך בכהונתה. החלטנו כולנו לעשות הכול כדי לפשר במשבר הזה כי בחירות לא טובות לאף אחד".

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully