וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת הקצונה בצה"ל: שירות הקבע יוארך, רף הכניסה יעלה

20.3.2017 / 12:30

הרמטכ"ל מעוניין להעלות את רמת הצוערים בבית הספר לקצינים ולהפחית את מספרם. המתווה שמגבשים באכ"א: הארכת שירות הקבע בחצי שנה, החמרת דרישות הקבלה, צמצום בתפקידי הקצונה וביטול מסלולי ההכשרה בבסיסים אחרים

בה"ד 1 , ינואר 2012. דובר צה"ל
העלאת רף הכניסה. בה"ד 1/דובר צה"ל

אגף כוח האדם בצה"ל בוחן שינוי במבנה בית הספר לקצינים, בה"ד 1, במטרה לצמצמם את היקף הצוערים ולהעלות את איכותם. במסגרת השינוי, יועלה רף הכניסה לקורס הקצינים, תוארך תקופת ההתחייבות של הצוערים לשרת בקבע מ-12 חודשים ל-18 ויושווה פרק הזמן הדרוש ליציאה לקורס בין המינים.

לפי מדיניות שמתווה הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, בצה"ל מעוניינים לצמצמם את שיעור בעלי הנתונים האישיים הנמוכים, ולהכשיר "קצינים טובים יותר". כיום כ-70 אחוז ממסיימי הקורס מוגדרים כבעלי "נתוני ליבה". בהתאם להחלטה על קיצוץ במספר הקצינים, בוחנים באכ"א את מגוון תפקידי הקצונה, ובמקומות שבהם סמכות פיקודית אינה נדרשת ימונו נגדים.

תא"ל מוטי אלמוז הועלה בדרגה ונכנס לתפקיד ראש אכ"א, ינואר 2017. דובר צה"ל
העלאת רף הכניסה. הרמטכ"ל איזנקוט וראש אכ"א אלמוז/דובר צה"ל

הרפורמה מתבצעת על רקע קיצור שירות הבנים בצה"ל ל-32 חודשים שהם שנתיים ושמונה חודשים, במקום שלוש שנים מלאות כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות. המתווה כולל הארכה של תקופת ההתחייבות לשירות קבע של הקצונה הצעירה. בדיקה שנערכה לאחרונה בצה"ל שהעלתה כי הקצינים הטריים משרתים פחות משנה בתפקיד הראשון, וכך איכות התפקיד נפגעת. ההחלטה כרוכה בעלויות גבוהות, הנובעות מהעלאת השכר לקצינים.

ההכנות לקורס הקצינים ביחידות המקור של החיילים, שבעבר ארכו חמישה או שישה שבועות, יצומצמו לשבוע כדי להגדיל את משך שירות החיילים ביחידות עצמן. משך הקורס עצמו לא ישונה. בנוסף, יבוטל הפיילוט למסלול מלא של הכשרת קצונה מחוץ לבה"ד 1, שהיה פעיל בחיל האוויר במשך שני מחזורים. כעת יישארו כלל המסלולים בבה"ד 1, למעט של קורסי הטיס והחובלים, על אף הרצון המקורי לקצץ בתהליכי ההכשרה בצה"ל.

בנוסף, הוחלט להשוות את גילאי הצוערים משני המינים בקרב תומכי הלחימה: עד כה החלו בנות את מסלול הקצונה אחרי 12 עד 14 חודשי שירות סדיר, בעוד שבנים המתינו כ-17 חודשים. כעת, לפי המתווה המוצע, ייצאו כלל המועמדים הלא קרביים תוך שנה וחודשיים מיום גיוסם, בכפוף למסלול שבו הם משרתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully