וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיק הקטן שהניב לנהגי משאית מארה"ב פיצויים בסך 13 מיליון דולר

נהגי משלוחים ממדינת מיין עתרו לבית המשפט בטענה כי חברת מוצרי חלב לא שילמה להם שעות נוספות על פי החוק. הם ביססו את טענתם בלשון העמומה של החוק, שנבעה מחוסר בפסיק מסוים מאוד - וניצחו

משאיות של חברת מוצרי החלב אוקהורסט במדינת מיין, ארצות הברית. AP
הפסיק שהציל. משאיות חברת אוקהורסט/AP

"פסיק אוקספורד", הפסיק המופיע לפני ו' החיבור במשפט כולל, הוכיח סוף סוף את נחיצותו. קבוצה של נהגי משלוחים במדינת מיין שבארצות הברית צפויים לקבל פיצויים על שעות נוספות בסך 13 מיליון דולרים, לאחר שזכו במאבק משפטי שנמשך שלוש שנים.

הפסיק המדובר הוא הפסיק המופיע לפני הביטוי האחרון במשפט כולל שלו מוצמדת ו' החיבור. כלומר, במשפט כמו "מעין, טל וניצן", פסיק אוקספורד יופיע לפני "וניצן". עם זאת, בעברית החליטה האקדמיה ללשון העברית כי הוספת פסיק זה אינה תקנית, שכן "לא יבוא פסיק לפני ו' החיבור אם היא מחברת בין מילים או צירופי מילים ברשימה".

בארצות הברית מעורר "פסיק אוקספורד" ויכוח של ממש. בעוד שעיתונאים לא משתמשים בו, באקדמיה הוא נפוץ ביותר. הוויכוח על נחיצותו מתנהל כבר שנים; מתנגדיו חושבים כי הפסיק הנוסף אינו נחוץ, אך תומכיו טוענים כי הוא מסייע לפתור חוסר ודאות.

עוד בוואלה! NEWS:
"בלי טוויטר לא הייתי כאן": על מה מצייץ הנשיא טראמפ?
נדחה יותר מ-40 פעמים: סדאם חוסיין ההודי לא מצליח להשיג עבודה
ועדת המודיעין בבית הנבחרים: אין קנוניה בין קמפיין טראמפ לרוסיה

מילון אוקספורד. AP
עורר את המהומה. מילון אוקספורד/AP

נהגי המשאית ממיין טענו כי החוק הרלוונטי במדינה העוסק בשעות נוספות מעורפל משום שחסר בו פסיק. לפי החוק, תקנות שעות נוספות לא יחלו על "שימור, עיבוד, הקפאה, ייבוש, שיווק, אחסון, אריזה למשלוח או הפצה של: 1. ייצור חקלאי; 2. מוצרי בשר ודגים; ו-3. מזון מתכלה.

שלושה נהגים הגישו תביעה ייצוגית נגד חברת מוצרי החלב אוקהרסט מפורטלנד ב-2014, בטענה כי הענף אינו פטור משעות נוספות. השאלה שהם העלו הייתה בנוגע לחלק האחרון של לשון החוק, שלפיו, "אריזה למשלוח או הפצה של", המתייחס למקצוע אחד או שניים. לפיכך, לא ברור אם אות היחס "ל" מתכוונת רק למשלוח וגם להפצה או רק למשלוח.

נהגי המשלוחים טענו כי למרות שהם מטפלים במוצרי מזון מתכלים, הם לא עוסקים באריזתם, אלא רק בהפצתם. כתוצאה מכך, טענו הנהגים, כי חוק שעות נוספות חל גם עליהם. בית משפט בערכאה נמוכה יותר פסק נגדם, אך בית המשפט לערעורים קיבל את טענתם. שופטיו קבעו כי לשון החוק עמומה מדי ולכן פסק לטובת הנהגים.

בעוד רק שלושה נהגים היו חתומים על העתירה, כ-75 נהגים יחלקו בסכום שנפסק עבורם – 10 מיליון דולרים. הנהגים ירוויחו כל אחד בין 46,800 ל-52,000 דולרים בשנה. ג'ון בנט, נשיא חברת אוקהורסט, המעסיקה כ-200 עובדים ומרוויחה 110 מיליון דולרים בשנה, אמר ל"ניו יורק טיימס" ביום חמישי האחרון כי "צוות ההנהלה שלנו מעריך את העובדים ואנחנו לוקחים ברצינות את עניין הפיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully