וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פליטים סומלים נהרגו בתקיפת הקואליציה הסעודית לחופי תימן

19.3.2017 / 11:39

42 פליטים, בהם נשים וילדים, נהרגו כשמסוק קרב תקף סירה בסמוך לנמל המשמש את המורדים החות'ים להברחת נשק. בסומליה גינו את התקיפה "המזוויעה" ודרשו לפתוח בחקירה

גופות של פליטים סומלים שנהרגו בתקיפה של הקואליציה הסעודית לחופי תימן, 17 במרץ 2017. רויטרס
גופות הפליטים שנהרגו בתקיפת המסוק, שישי/רויטרס

ממשלת סומליה האשימה אתמול (שבת) את הקואליציה הסעודית בתקיפת הסירה ביום שישי שגרמה למותם של 42 פליטים סומלים בסמוך לחופיה של תימן. סומליה הפצירה בקואליציה הנתמכת בידי ארצות הברית לחקור את התקרית "המחרידה". הסירה הייתה עמוסה בעשרות פליטים, בהם נשים וילדים, כשהותקפה על ידי מסוק קרב באזור נמל חודיידה.

"מה שקרה שם הוא דבר נורא והקואליציה הסעודית הנלחמת בתימן אחראית לכך", אמר שר החוץ של סומליה עבד סלאם עומר. לדבריו, גם ממשלת תימן צריכה לתת הסבר למתקפה ואלו שאחראים לה צריכים לעמוד לדין. ראש ממשלת סומליה חסן עלי חיר כינה את המתקפה "מזוויעה". התקיפה אירעה כמה שבועות אחרי שהנשיא החדש של סומליה, מוחמד עבדאללה מוחמד, בחר את ערב הסעודית כביקור הרשמי הראשון שלו.

גם החות'ים, הנתמכים בידי איראן, האשימו את הקואליציה הסעודית המסייעת לנשיא עבד רבו מנסור האדי להשיב את השליטה על המדינה שחלקה נשלט בידי המורדים השיעים. הקואליציה הסעודית מפציצה באופן מאסיבי את אזור החוף הסמוך לנמל חודיידה, דרכו, לטענתה, מבריחים החות'ים כלי נשק בסירות קטנות.

לקריאה נוספת בנושא
האו"ם: אנו ניצבים בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז 1945
תימן: סגן הרמטכ"ל נהרג מטיל ששיגרו המורדים החות'ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully