וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיינו הפכו לסיוט": עיריית י-ם הפקיעה חניות נכים לטובת הרכבת הקלה

19.3.2017 / 9:22

זה שנה וחצי שפאני חדד ואריק בלאייש, נכים על כיסא גלגלים המתגוררים בעיר, נותרו ללא חנייתם הפרטית שניתנה להם על פי חוק, בשל עבודות שיפוץ באזורם. למרות הבטחות חוזרות מצד העירייה, לשניים לא החזירו את החניות. "דורכים על הזכויות שלנו"

אריק בלעיש נכה המתגורר בשדרות משה דיין בירושלים וחנייתו נלקחה ממנו בשל שיפוצים ברחובו, 16 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
מקומות החניה הופקעו ללא התראה מוקדמת וללא תחליף. עבודות שיפוץ הרכבת הקלה/נועם מושקוביץ

לפני כשנה וחצי גילתה פאני חדד, נכה המשתמשת בכיסא גלגלים, גילתה שחנייתה שבשדרות משה דיין בירושלים הופקעה על ידי העירייה, ללא התראה מוקדמת וללא תחליף ראוי. מאז, נמצאת חדד, יחד עם שכנה אריק בלאייש, המשתמש גם הוא בכיסא גלגלים, במאבק נגד עיריית ירושלים להשבת מקומות החנייה המותאמים שהופקעו מהם.

חניות הנכים באזור הופקעו לטובת עבודות שיפוץ של הרכבת הקלה בירושלים שערכה העירייה, שהבטיחה כי תסדיר מקומות חניה חדשים בתום השיפוצים. "יש זמנים שאני לא יוצאת מהבית כדי לא להפסיד את החניה. גם ככה אני מוגבלת בחיים, ועיריית ירושלים דורכת עלי", אמרה חדד לוואלה! NEWS.

לפני כעשור עברה חדד תאונת דרכים, שבעקבותיה רותקה לכיסא גלגלים. בשל נכותה, זכתה לכלי רכב גדול הכולל מעלית ומקום חניית נכים שמור בסמוך לביתה. אותו מקום חניה, כאמור, הופקע לפני כשנה וחצי, ומאז לא סופק לה תחליף ראוי. "פתאום ראיתי שמורידים את העמודים ולוקחים לי את החנייה. אמרו לי שזה בגלל העבודות של הרכבת הקלה, ולא לדאוג, כי יזיזו לי את החנייה ויחזירו לי אותה במקום אחר", סיפרה.

עוד בוואלה! NEWS:
פעוט בן שנה וחצי נמצא משוטט בירושלים; אמו: "יצאתי לבלות"
שוטרים חנו באדום-לבן כדי לקנות חומוס – ואיימו בדוח על אזרח שתיעד
שלושה חודשים ואין מסקנות: טרם פורסמה חקירת השריפה בבז"ן

אריק בלעיש נכה המתגורר בשדרות משה דיין בירושלים וחנייתו נלקחה ממנו בשל שיפוצים ברחובו, 16 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
יותר משנה וחצי במו"מ מול העירייה. עבודות הרכבת הקלה בירושלים/נועם מושקוביץ

ואולם, חדד ובלאייש, שגם חנייתו הופקעה, נמצאים יותר משנה במו"מ עם העירייה. מקומות החנייה שהיו בעבר שלהם, משמשים היום כתחנת אוטובוס ואילו השניים נותרו לחפש חנייה מותאמת – לעיתים במשך שעות. "אני לא יכולה לחנות בכל חניה, הרכב שלי גדול, ולכן יש לי קושי רב למצוא חניה כשאני חוזרת הביתה", אמרה חדד. "הגיעו מהעירייה, צילמו וראו שחניה רגילה לא מספיקה לכלי הרכב שלנו. החזרה הביתה וחיפוש החניה הפכו לסיוט, במיוחד בחורף. פעם אחת אפילו התהפכתי עם כיסא הגלגלים בגלל זה, אבל את אף אחד בעירייה זה לא מעניין".

חדד דיברה על הנושא עם סגן ראש העיר, עם דוברו של ראש העיר ניר ברקת, שהבטיחו לה שוב ושוב שתקבל בחזרה את מה שמגיע לה כחוק. "בתי סובלת מתסמונת דאון, וככה נוצר מצב שבמקום לטפל בה, אני צריכה לטפל בעצמי. היא קשת הליכה וזה מקשה עלי לצאת איתה", אמרה חדד. "איך ייתכן ששני נכים המתגוררים באותו בית צריכים לסבול בגלל ביורוקרטיה? זה זלזול, אני מרגישה שדורכים על כל הזכויות שלי, אין למי לפנות".

השניים פנו לאחרונה לארגון "בזכות", המסייע לאנשים בעלי מוגבלויות כדי שיעזור להם בפתרון הבעיה. מאז חודש ינואר מתכתבת עו"ד אביבית ברקאי-אהרונוף מהמחלקה המשפטית של הארגון עם לשכתו של ברקת, והבהירה כי על פי חוק השניים זכאים לקבל בחזרה את חניותיהם. ואולם, מסיבה לא ברורה, לא נבחנו פתרונות ולדבריה "העירייה גוררת רגליים כבר תקופה ארוכה, ומתחמקת במתן תשובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אריק בלעיש נכה המתגורר בשדרות משה דיין בירושלים וחנייתו נלקחה ממנו בשל שיפוצים ברחובו, 16 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
"איך ייתכן שנכים צריכים לסבול בגלל ביורוקרטיה?". בלאייש/נועם מושקוביץ

"על פי נוהל הקצאת מקומות חנייה בלעדיים בשטח ציבורי המבוסס על חוק עזר לירושלים, 1960, זכאים אנשים עם מוגבלות למקומות חנייה ליד הבית וליד מקום העבודה, בהתאם לסוג המוגבלות שיש להם, ומסיבה זו אף אושרה להם בעבר מקום חנייה ליד ביתם", טענה עו"ד ברקאי-אהרונוף. "ברור כי עקב העבודות תמונת המצב בשטח השתנתה, אולם מקום מגוריהם של הפונים, כמו גם נכותם, לא השתנו, ואלו עדיין צריכים וזכאים בשל נסיבות אלו למקום חנייה בסמוך לביתם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "פניותיהם של מר בלעייש וגברת חדד מטופלות על ידי לשכת ראש העיר, גורמי המקצוע בעירייה ותכנית אב לתחבורה, המתכננת את הארכת קו הרכבת הקלה לשכונת נווה יעקב. במהלך ביצוע העבודות ברחוב משה דיין נפגעו מקומות החנייה של הפונים, ולכן נמצא פתרון זמני בחניית בניין המגורים שלהם. לגבי מקומות החנייה בתום תקופת העבודות, בעקבות הפניות, וחוסר שביעות רצונם של הפונים מהתכנון הראשוני, נבחנו מספר פתרונות למציאת מקומות חנייה בסמוך לביתם.

"צוות תכנית אב מבצע בימים אלו בדיקות אחרונות באשר לאפשרות הזזת מיקום תחנת האוטובוס המתוכננת ליד ביתם, לצורך פינוי מקום לשני מקומות חניה נגישים לנכים. יועץ ראש העיר לפניות ציבור נמצא בקשר ישיר עם הפונים, ולכשתסתיים בדיקת המשמעויות, הפונים יעודכנו בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully