וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המכינות הקדם צבאיות: "קוראים לאפשר לכל החיילים לשרת בכבוד"

16.3.2017 / 15:10

ההתבטאותו של הרב יגאל לוינשטיין ממשיכה לעורר הדים. אחרי האיום של שר הביטחון לעצור את התקצוב למכינה, הגיבו לראשונה חברי הנהלת ועד המכינות. "ביטויים פוגעניים ומדירים אינם יכולים להיות חלק משיח חינוכי, התערבות של גורמים ממשלתיים היא מדרון חלקלק"

עריכה: ורד לידני

ועד מועצת המכינות הקדם צבאיות, החילוניות והדתיות, הגיב היום (חמישי) לראשונה לעימות בין ראשי מכינת בני דוד בעלי לשר הביטחון, שנולד בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין נגד שירות נשים ביחידות לוחמות בצה"ל. בוועד קראו לצה"ל "לאפשר לחיילי ישראל: גברים ונשים, דתיים וחילונים, לשרת בכבוד ובהתאם להשקפת עולמם, על פי כללי צה"ל ולמען ביטחון ישראל".

הנהלת הוועד נועדה הבוקר לישיבה שנקבעה מראש, אך עסקה במשבר סביב התבטאויותיו של לוינשטיין. אתמול הציב שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אולטימטום לרב לוינשטיין: להתפטר או לאבד את התקצוב הממשלתי למכינה. "אנו קובעים שביטויים פוגעניים ומדירים אינם יכולים להיות חלק משיח חינוכי", נכתב בהודעת הוועד, "התערבות של גורמים ממשלתיים בפעילות מוסדות חינוכיים, לרבות מכינות
קד"צ, בשל עמדות של איש חינוך בהן - היא מדרון חלקלק ויש להימנע ממנו ככל האפשר".

הרב יגאל לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן". מערכת וואלה! NEWS
האולטימטום נגדו משך קולות נתונים לוויכוח. הרב לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

אתמול פרסמו מספר רבנים מהציונות הדתית, גם כאלה הנחשבים מתונים, קריאה לחיילים דתיים שלא להתגייס ליחידות השדה המעורבות, שאינן מאפשרות, לדבריהם, התנהלות על פי אורח חיים דתי וההלכה. בין החתומים הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני "צהר", הרב יעקב מדן, רבנים מארגוני הלל ונוספים.

חלק מן הרבנים שולח את בנותיו לשירות צבאי – אך לפי ההדגשה במכתב, כשיש פעילות ביחידות לוחמות, ההפרדה המינימלית אינה מתאפשרת, וזה אסור על פי ההלכה. אותם רבנים אינם מביעים תמיכה בסגנון הדברים של הרב לוינשטיין, ובחלק מהמהות שלהם, אך מותחים ביקורת על התנהלות הצבא בכל הקשור לשילוב הנשים בניגוד, לטענתם, לפקודת השילוב הראוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הרבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האולטימטום של ליברמן גרר ביקורות בציונות הדתית, ונראה שהיא משכה קולות מתונים אל תוך הקלחת. הרב בני לאו כתב: "שר הביטחון טועה. זה לא הצליח אף פעם במלחמת הורדת ידיים. אל מול האיום שלו יתבצר כל מי שמכיר באיכות המכינה בעלי ויקיים בעצמו את הדין של 'לא יכרע ולא ישתחווה'. זה שמן למדורה של מלחמה רעה וקיטוב מסוכן בין חלקים בתוך תוכה של החברה בישראל.

"המכינה אינה האויב של ליברמן ולא של מדינת ישראל", כתב הרב לאו, "ההתנצלות של הרב לוינשטיין על הסגנון מחייבת עבודה עמוקה בתוך המכינה. זה לא ייעשה על ידי שבירת כלים אלא על ידי בנייתם. אין טעות גדולה מזו הדוחפת את אנשי עלי לקצה הלעומתיות. הם צריכים להיות אנשי היחד ולא הלבד. במקום להושיט לרב אלי סדן יד לעזרה לביצוע עבודת תיקון עם הצבא ועם החברה מבקש שר הביטחון להושיט לו חרב שינעץ את הגוף שלנו. זה מסוכן".

(עדכון ראשון: 9:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully