וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין הבכיר לשעבר החשוד בשחיתות: תא"ל במיל' אמל אסעד

במרכז פרשת השחיתות עומדת חברה שבעליה שיחדו, על פי החשד, את הקצין הבכיר לשעבר, המשמש חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית – תמורת קבלת מכרזים בתחום הניקיון והפרסום. לדבריו, מאחורי פעולותיו עמדו "עקרונות חברתיים". תגובת התעשייה האווירית: "נשתף פעולה עם החקירה"

צילום: אבי כהן

לאחר שהמשטרה חשפה היום (רביעי) פרשת שחיתות בתעשייה האווירית, מתגלים פרטים חדשים על החקירה. במרכז החשדות עומדת חברת ניהול פרויקטים, שבעליה שיחדו על פי החשד את תא"ל (במיל') אמל אסעד, המשמש כחבר בדירקטוריון התעשייה האווירית.

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של אסעד, הציגו חוקרי המשטרה דוח סודי שלטענתם מחזק את החשדות נגדו. עוד אמרו בדיון החוקרים כי אסעד "פעל לקידום אינטרסים" של חברה שהיה בעל זיקה אליה וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו. מעצרו הוארך ביממה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת שחיתות בתעשייה האווירית: 13 עצורים, בהם בכיר לשעבר בצה"ל
צפו: שני ננו-לוויינים ישראליים למטרות מחקר שוגרו בהצלחה לחלל
"יש שריפה בקופת חולים. אחת האחיות מתה": הדיווח על הרצח בחולון

מל"ט של התעשייה האווירית בתערוכה אווירית בהודו. פברואר 2017. תעשייה אווירית, מערכת וואלה! NEWS
13 חשודים הובאו להארכת מעצר בפרשה/מערכת וואלה! NEWS, תעשייה אווירית
"החשוד פעל לקדם חברה שסיפקה שירותים, למרות שהיא לא הייתה מוכשרת לכך"

בתוך כך, האריך היום בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של בכיר בוועד העובדים בחברה בשבועיים. זאת, בנימוק כי "קיים חשש כבד ששיחרורו של החשוד יביא לשיבוש החקירה". על פי החשד, בתמורה לשוחד אסעד זכתה חברת הניהול לאורך שנים במכרזים של מתן שירותי ניקיון ופרסום לתעשייה האווירית.

אסעד קשר את עצמו לחשדות כבר בחקירתו הראשונית ביחידה הארצית לחקירות כלכליות, אך אמר כי לא קיבל כל שוחד וכי מאחורי מעשיו עמדו עקרונות חברתיים. "אני גאה במעשים שלי", אמר בחקירתו. אורי קינן, עורך דינו של הקצין הבכיר במילואים, הכחיש את החשדות המיוחסים לו. "חבל שהמשטרה נקטה בהליך מעצר כשאפשר היה לחקור אותו בלי השימוש בהליך הזה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מועצת העובדים של התעשייה האווירית הגיבה להתפוצצות הפרשה, ומסרה בתגובה כי: "מתוקף אחריותנו לעתיד החברה, לחוסנה ולאופייה הערכי, אנו קוראים לשלטונות החוק למצות את החקירה עד תום ונשתף פעולה בעניין זה ככל שיידרש".

מוועד העובדים של החברה, שכמה מעובדיה וחבר דירקטוריון בה נעצרו, נמסר כי "באם תוכח אשמתם של החשודים יש למצות את הדין עם כל גורם בחברה, זוטר ובכיר כאחד, שיורשע כדין - ונעמוד על כך. עלינו לזכור כי מדובר בעובדים ספורים, שגם אם תוכח אשמתם, אינם מייצגים את הערכים של מנהלי ועובדי התעשייה האווירית ולא נאפשר להם להאפיל על תרומת החברה לביטחון המדינה ולכלכלתה".

מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה כי בתקופה האחרונה בדקה החברה בעצמה חשדות לאי סדרים "באפס סובלנות כלפי תופעות פסולות". לדברי החברה, "בהמשך לבדיקות אלה הועברו הממצאים לגורמי האכיפה והביקורת המוסמכים".

"בהתאם, עם היוודע דבר החקירה הנחה מנכ"ל החברה את כל הגורמים הרלוונטיים לשתף פעולה באופן מלא, ככל שיידרש וללא סייגים עם משטרת ישראל ולפעול על פי הנחיותיה, במטרה למצות את החקירה ואת הדין עם כל גורם שעבר עבירה".

תא"ל במיל' אמל אסעד, חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית העצור בחשד לעבירות מרמה, שחיתות והלבנת הון. בימ"ש השלום 15 במרץ 2017. יותם רונן
:יש למצות את הדין עם כל מי שיורשע". אסעד/יותם רונן

13 החשודים הובאו בצהריים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, כשהמשטרה ביקשה להאריך את מעצר חלקם, ובהם בכירים בתעשייה האווירית ובוועד העובדים. החוקרים ארנון הרפז ורפ"ק ערן שפי הגישו לשופט חומרי חקירה רבים שנאספו עד כה. במהלך הדיון התייחס הרפז לבכיר בוועד העובדים החשוד בשחיתות, ואמר כי הוא "פעל לקדם חברה שסיפקה שירותים, למרות שהיא לא הייתה מוכשרת לכך".

הפרשה המסועפת, המכונה במשטרה פרשה 630, נחשפה הבוקר ועוסקת בחשדות חמורים לשחיתות, מרמה והפרת אמונים בתעשייה האווירית. על פי המשטרה במשך שנה התנהלה חקירה סמויה, ובסופה נעצרו 13 החשודים. בהם, כאמור, בעלי תפקידים בארגון, אסעד ועובדים בחברות פרטיות שסיפקו או מספקות שירותים לתעשייה האווירית.

עוד נמסר כי מדובר בחקירה המעלה חשד למסכת ענפה של עבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים. החקירה העלתה עד כה התנהלות פלילית שיטתית וחשד לשחיתות עמוקה לכאורה הנהוגה בחברה הביטחונית.

(עדכון ראשון: 13:53)

האזינו לראיון עם אבי אשכנזי ברדיו 103 על חשיפת הפרשה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully