וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת שחיתות בתעשייה האווירית: 13 עצורים, בהם בכיר לשעבר בצה"ל

15.3.2017 / 7:18

המשטרה פשטה על בתי החשודים ועל משרדים בתעשייה האווירית, לאחר שעצרה בעלי תפקידים בארגון ובחברות שסיפקו לו שירות. החקירה העלתה חשד למסכת ענפה של עבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון

צילום: יותם רונן וצילומי ארכיון

המשטרה חשפה הבוקר (רביעי) את פרשת 630, שעוסקת בשחיתות, מרמה והפרת אמונים בתעשייה האווירית. על פי הודעת המשטרה התנהלה במשך חודשים חקירה סמויה על ידי יחידת להב 433 ובשיתוף המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) ורשות המסים - בסופה נעצרו 13 חשודים ובהם בעלי תפקידים בארגון, וכן קצין צה"ל בכיר לשעבר שהינו דמות מוכרת במערכת הביטחון. עצורים נוספים הם עובדים בחברות פרטיות שסיפקו או מספקות שירותים לתעשייה האווירית.

עוד נמסר כי מדובר בחקירה המעלה חשד למסכת ענפה של עבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים. החקירה העלתה עד כה התנהלות פלילית שיטתית וחשד לשחיתות עמוקה לכאורה הנהוגה בתעשייה האווירית. פרשת 630 כוללת בכירים, חברי ועד, חברי דירקטוריון, מנהלים ועובדים זוטרים, מי שאמורים היו להיות שומרי הסף וכן יועצים, ספקים ונותני שירות לתעשייה האווירית.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: שני ננו-לוויינים ישראליים למטרות מחקר שוגרו בהצלחה לחלל
במחאה על התגברות האלימות: היום - שביתה במערכות הבריאות והחינוך

שר הביטחון משה (בוגי ) יעלון חנך לפני זמן קצר את פס הייצור של כנפי מטוס ה-F35 במפעל התעשייה האווירית, נובמבר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
13 חשודים נעצרו. מפעלי התעשייה האווירית/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

הפרשה אינה קשורה לעסקאות נשק, ומתבססת על חשד למרמה בשירותי מנהלה בתעשייה אווירית, בתוכם תחומי ההסעדה, הניקיון והמסחר שפעלו במתחם הארגון.

החקירה מנוהלת בידי מחלק ייעודי לחשיפה ולחקירה בתחום שחיתות ציבורית בחברות ממשלתיות, ומלווה מראשיתה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות. הבוקר ערכו כוחות משטרה שורת חיפושים בבתי החשודים, בחברות ובמשרדי התעשייה האווירית. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

מהתעשייה האווירית נמסר כי הבוקר נודע לחברה על פתיחת החקירה וכי "אין בידי הנהלת החברה כל פרטים נוספים בנושא". עוד נמסר כי "מנכ"ל החברה הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים לשתף פעולה באופן מלא, ככל שיידרש וללא סייגים עם משטרת ישראל ולפעול על פי הנחיותיה, במטרה למצות את החקירה ואת הדין עם כל גורם שעבר עבירה. התעשייה האווירית תמשיך להיות אבן בניין מרכזית בביטחון מדינת ישראל ובכלכלתה".

עוד באותו נושא

אישום: חברות ביטחוניות תיאמו מכרזים - בהיקף של מיליונים

לכתבה המלאה
נושא מפעל להרכבת מטוסי מנהלים בתעשייה האווירית, נובמבר 2016. ראובן קסטרו
מטוס בתעשייה האווירית, ארכיון/ראובן קסטרו

בחודש שעברה הגישה רשות ההגבלים העסקיים כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שורה של מנהלים בחברות הפועלות בתחום המחשוב והתעשיות הביטחוניות, המגולל מסכת של תיאום מכרזים ביניהן בפרויקטים של התעשיות הביטחוניות של ישראל, בהיקף של מיליוני שקלים. כך, למעשה, חברות המעניקות שירותים לתעשיות הביטחוניות בישראל זכו במכרזים כך שהרווחים יחולקו ביניהן באופן שווה.

לפי המתואר בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אורי שוורץ, היועץ המשפטי של רשות ההגבלים העסקיים, חברות כמו "הראל טכנולוגיות מידע", "ווי! בע"מ" ו"טריפל סי מחשוב", חלקו ביניהן מכרזים של התעשייה האווירית, ולמעשה פעלו לוודא כי כל אחת מהחברות תזכה במכרז אחר באופן שיאזן את הרווחים ביניהן. בשפה המשפטית, המהלך מכונה "הסדר כובל" – עבירה פלילית לפי חוק ההגבלים העסקיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין התעשייה האווירית, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully