וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חברות ביטחוניות תיאמו מכרזים - בהיקף של מיליונים

26.2.2017 / 19:45

כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, מגולל מסכת של תיאום מכרזים על פרויקטים שונים בין מספר רב של חברות, בניסיון לשמור על מאזן הרווחים שלהן שווה. המהלך מכונה "הסדר כובל" – עבירה פלילית לפי חוק ההגבלים העסקיים

בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון

רשות ההגבלים העסקיים הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שורה של מנהלים בחברות הפועלות בתחום המחשוב והתעשיות הביטחוניות, המגולל מסכת של תיאום מכרזים ביניהן בפרויקטים של התעשיות הביטחוניות של ישראל, בהיקף של מיליוני שקלים. כך, למעשה, חברות המעניקות שירותים לתעשיות הביטחוניות בישראל זכו במכרזים כך שהרווחים יחולקו ביניהן באופן שווה.

לפי המתואר בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אורי שוורץ, היועץ המשפטי של רשות ההגבלים העסקיים, חברות כמו "הראל טכנולוגית מידע", "ווי! בע"מ" ו"טריפל סי מחשוב", חלקו ביניהן מכרזים של התעשייה האווירית, ולמעשה וידאו כי כל אחת מהחברות תזכה במכרז אחר באופן שיאזן את הרווחים ביניהן. בשפה המשפטית, המהלך מכונה "הסדר כובל" - עבירה פלילית לפי חוק ההגבלים העסקיים.

עוד בוואלה! NEWS:
תושב בת ים חשוד שהטריד מינית עוברת אורח - ותקף את חבריה במסעדה
המפכ"ל לשעבר על ניצב בדימוס ניסים מור שהורשע בהטרדה: "דמות למופת"
אישום: קצין ושני שוטרים הכו עצורים באגרופים וזייפו דוחות מעצר

כך למשל, חברות "הראל" ו"ווי!" תיאמו ביניהן את הזכייה עבור הקמת מעבדת מחשוב שנועדה לשמש בפרויקט כיפת ברזל בשנת 2009, כך שחברת "הראל" הגישה הצעה גבוהה יותר במטרה לגרום לחברת אלתא (חברה בת של התעשייה האווירית, א"ס) לבחור את חברת "ווי!" שהגישה הצעה בשווי 30 אלף דולר.

במקרה אחר, הייתה זו חברת "טריפל סי" מחשוב שזכתה בפרויקט המכונה Blade Center" – פרויקט טלסקופ" של אלתא. הפעם הייתה זו חברת "הראל" שהגישה הצעה גבוהה מזו של חברת "טריפל סי", כדי לוודא שהאחרונה תזכה במכרז, בשווי של 90 אלף דולר. באישום אחר זכתה חברת "הראל" טכנולוגיות מידע במכרז המכונה "פרויקט פלקון 2", בשווי של 115 אלף דולר, לאחר שחברת "ווי!" הציעה הצעה גבוהה משלה.

תיאום המכרזים המופיע בכתב האישום, נוגע גם לפרויקטים לא צבאיים. כך למשל, זכתה חברת "ווי!" בפרויקט מחשוב של המרכז למיפוי ישראל במשרד השיכון והבינוי בשווי של כחצי מיליון שקלים. במסגרת ההבנות בין החברות השונות, הוסכם כי "ווי!" תרכוש ציוד לפרויקט מחברת "א.מ.ת מחשוב", המופיעה אף היא בכתב האישום. לפי המתואר בכתב האישום, אחד ממנהליה של חברת "ווי!" אף ניסה למחוק התכתבויות דואר אלקטרוני ממחשבו לאחר שנודע לו על החקירה המתנהלת נגדו. בכתב האישום כמעט 80 עדי תביעה, ובהם עובדים רבים בתעשייה האווירית, עובדי בחברות סלולר, בחברות מחשוב ומשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully