וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהצתת האחות: "השלכתי בקבוק בוער, אך לא התכוונתי לפגוע"

בחקירתו של החשוד בהצתתה למוות של טובה קררו בסניף קופת חולים בחולון, הודה הגבר בן ה-78 כי הבעיר אש, אך לא מסר מניע למעשה. מנהל המרפאה: "לא היו סימנים מקדימים. זה קשה לעיכול, אנחנו כמו משפחה"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז ושניר דבוש

"עמדתי במסדרון בכניסה לחדר, הבערתי את הבקבוק עם הדלק והשלכתי אותו למרכז החדר – אבל לא התכוונתי לפגוע באף אחד", כך סיפר היום (שלישי) החשוד ברצח האחות טובה קררו בחולון לחוקרי משטרת מרחב איילון. גרסת החשוד, תושב העיר בן 78, ניתנה לאחר ששוחח עם עורכת הדין אופיר כתטי מהסנגוריה הציבורית. החשוד אינו מוסר מניע למעשה, ובמשטרה מנסים לפענח את נסיבות המקרה.

החוקרים בודקים את הגרסה שאינה מתיישבת עם עדויות ראייה וממצא שנמצא בזירה. הם סבורים כי הוא נכנס לחדר האחות, שפך עליה את תכולת הבקבוק והצית אותה. חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי אספו ממצאים מחדר 5 שבו אירע האסון. החשוד מוכר למערכת הבריאות, והמשטרה מתכוונת להביאו להארכת מעצר מחר בבוקר.

בתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים בירושלים, ברזילי באשקלון ואף הרופא שבבאר יעקב יקיימו מחר עצרות מחאה והזדהות נוכח האירוע בחולון. באסף הרופא העצרת תתקיים בשעה 8:30, בברזילי תתקיים העצרת בשעה 9:30, בעין כרם בשעה 12:00 וב-12:15 תתקיים עצרת בהר הצופים. כמו כן, מערכת הבריאות תשבות מחר בין השעות 10:00-08:00 כמחאה על הרצח, והשירותים הסוציאליים ייסגרו לקבלת קהל בין 10:00 ל-12:00.

עוד בנושא:
מטופלי האחות שהוצתה למוות בחולון המומים: "אבידה ענקית"
מטופל שפך בנזין על אחות קופת חולים בחולון והצית אותה למוות

טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
"הייתה אדם יקר, אבידה גדולה". קררו/צילום מסך, פייסבוק

ד"ר טיבריו קלפנר, מנהל המרפאה שחזר את האירועים בשיחה עם וואלה! NEWS. "הייתי בדרך להשתלמות שיש לי כל יום שלישי ואז המזכירה התקשרה אליי וצעקה לי בטלפון 'תבוא דחוף דחוף, קרה כאן אסון גדול', וסגרה את הטלפון. סובבתי את ההגה לכיוון המרפאה במהירות".

הוא הוסיף כי כשהוא הגיע למרפאה, במקום כבר היו כוחות משטרה רבים והצוות הרפואי עמד בחוץ. "הם היו עצובים, מחובקים, בוכים. כשהגעתי הם מיד התנפלו עליי וחיבקו אותי", המשיך, "אני מנהל את המרפאה כבר 15 שנה, אנחנו לא צוות - אנחנו משפחה. אנחנו עושים סופי שבוע ביחד, חגים, הכל. מבחינת שביעות רצון של מטופלים מהשירות, אנחנו במקום השני במחוז. הטיפול פה מאוד אישי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"קירות בצבע שחור, כיסאות שרופים וחדרים הרוסים עד היסוד"

לדברי ד"ר קלפנר, זו לא הפעם הראשונה שהצוות נתקל באלימות, אולם המקרה היום חצה גבולות. "יש צעקות ואנשים שלא מרוצים לפעמים, אבל הם תמיד נרגעים במהירות. מקרה כמו היום לא דמיינו אפילו לא בחלומות הכי פרועים שלנו", אמר. על האחות טובה קררו אמר ד"ר קלפנר: "היא שקטה, מסורה, אהובה מאוד. קיבלתי המון הודעות ממטופלים בשכונהף כולם מזועזעים". עוד הוסיף ד"ר קלפנר כי הם מכירים את החשוד ברצח, אך "לא היו סימנים לשום דבר". על הטענה שלא היה מרוצה מטיפול שקיבל אמר ד"ר קלפנר: "לא מכירים חוסר שביעות רצון שכזה, זה לא הגיוני. הוא חוסן נגד שפעת מזמן".

ד"ר קלפנר תיאר את מצב המרפאה אחרי ההצתה הקטלנית. "כל הקירות בצבע שחור, הכיסאות שרופים, שלושה חדרים נשרפו עד היסוד. המרפאה תהיה סגורה בימים הקרובים. כבר היום החלנו בתיקון הנזק אבל זה ייקח כמה ימים. אנחנו רוצים לחזור כמה שיותר מהר לעבודה. העובדים בטראומה וקשה להם מאוד. זה הרג של מישהי מהצוות, לא זה לא קל לעיכול. אף אחד מהצוות לא יכול להאמין שזה קרה. זו מרפאה שכונתית שבה אנחנו מכירים את כל המטופלים שלנו על פני שלוש דורות", סיכם.

זירת האירוע בו הוצתה האחות טובה קררו בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. אבי כהן
מקום האירוע בחולון, היום/אבי כהן

החשוד הלוקה בנפשו הגיע הבוקר לסניף קופת חולים ברחוב קפלן בחולון, והצית למוות את קררו, אחות שעבדה במקום. מהחקירה הראשונית עלה כי האדם, מטופל בקופת החולים, שפך על קררו בנזין והצית אש במסדרון. הנוכחים ניסו לסייע לה, אך מותה נקבע במקום. המשטרה איתרה בתום מצוד את החשוד. נצ"מ סיגל בר צבי אמרה כי התוקף לא היה מרוצה מהטיפול שקיבל, והוסיפה כי מדובר ב"מעשה יוצא דופן ומזעזע".

בן ה-78 קיבל לפני כמה ימים חיסון נגד שפעת במרפאה, ובימים האחרונים הגיע כמה פעמים להתלונן שאינו חש בטוב. "בגלל החיסון הזה אני חולה", אמר לצוות הרפואי, "החיסון הזה עשה אותי חולה". במשטרה בודקים אם זה הרקע לרצח היום.

זירת האירוע בו הוצתה האחות טובה קררו בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. אבי כהן
חולון, היום/אבי כהן

טובה קררו, בת 56, עבדה במרפאה יותר מ-35 שנה, כך סיפרו תושבים בשכונה. אחת מהן העידה כי היא "מכירה אותה מאז שהייתה ילדה קטנה, היא הייתה האחות ל המרפאה וגדלנו על ברכיה". חנה מזרחי המתגוררת בסמוך סיפרה כי "מדובר באדם שחולה בנפשו שהיה מאוד מוכר בשכונה. הוא היה מסתובב בין השכנים ומספר על קולות שרצים לו בראש. מדובר בשכונה שקטה – עובדות קופת החולים טובות ולבביות ומדובר בטרגדיה של ממש".

"אתמול בערב הספיקו לחגוג לאביה של טובה יום הולדת 81, והוא עכשיו בביתה, בוכה בדמעות" - כך סיפרה קרובת משפחתה של קררו, מחוץ לבית המשפחה בעיר. "טובה עוד הספיקה לדבר עם הבת שלה בטלפון בבוקר ואמרה שהגיעה לעבודה ושהכול בסדר. אבא שלה בוכה ואומר 'למה לא אני, למה לא אני?'".

זירת האירוע בו הוצתה האחות טובה קררו בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. אבי כהן
זירת ההצתה בחולון/אבי כהן

"היא הייתה אדם יקר, תמיד הייתה באה אלינו לשתות קפה ולשוחח. היא הייתה לבבית ועדינה כלפי החולים והמטופלים", סיפרה שולמית שותה, המתגוררת באחד הרחובות הסמוכים לקופת החולים. "היא הייתה מגיעה אליי הביתה, מסייעת ומייעצת. איזה לב גדול, איזו אבידה גדולה".

שותה הוסיפה כי קררו "הייתה מלאכית". "אתמול באתי לקחת תרופות ודיברתי איתה, אני לא רוצה לחשוב איך היא סיימה את חייה. זה שורף את הלב". לדבריה, "אין סוף לכאב. לאדם כזה אין מחילה. שהוא ישרוף אישה שהייתה כל כולה בקופת החולים? היא נתנה את כל כולה".

רוזי, עדת ראייה שהייתה במקום, סיפרה שהכירה את קררו שהייתה "מקסימה וקשובה לזולת". לדבריה, "הייתי צריכה לסדר כמה דברים בסניף, רציתי לוודא שזה לא היא. היא טיפלה בהוריי, זה מקום שכולם מכירים את כולם. זה לא נתפס".

(עדכון ראשון: 15:00)

חשד להצתת אחות בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
השוטרים במקום לאחר ההצתה/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully