וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופל שפך בנזין על אחות קופת חולים בחולון והצית אותה למוות

אדם הלוקה בנפשו הגיע לקופת חולים ברחוב קפלן והצית את האחות טובה קררו. המשטרה עצרה בתום מצוד את החשוד, בן 78. המשטרה בודקת אם הרקע הוא חוסר שביעות רצון של המטופל, שלפני כשבועיים חוסן נגד שפעת ומאז חש ברע. מערכת הבריאות תשבות מחר בבוקר לשעתיים

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז ושניר דבוש

אדם הלוקה בנפשו הגיע הבוקר (שלישי) לסניף קופת חולים ברחוב קפלן בחולון, והצית למוות אחות שעבדה במקום. מחקירה ראשונית עולה כי האדם, מטופל בקופת החולים, שפך על האחות טובה קררו בנזין והצית אש במסדרון. הנוכחים ניסו לסייע לה, אך מותה נקבע במקום. המשטרה איתרה בתום מצוד את החשוד, תושב העיר בן 78. נצ"מ סיגל בר צבי אמרה כי התוקף לא היה מרוצה מהטיפול שקיבל, והוסיפה כי מדובר ב"מעשה יוצא דופן ומזעזע".

החשוד ברצח קיבל לפני כמה ימים חיסון נגד שפעת במרפאה, ובימים האחרונים הגיע כמה פעמים להתלונן שאינו חש בטוב. "בגלל החיסון הזה אני חולה", אמר לצוות הרפואי, "החיסון הזה עשה אותי חולה". במשטרה בודקים אם זה הרקע לרצח היום.

עוד בוואלה! NEWS:
כביש להעברת נשק לסוריה ונמל שמאיים על ישראל: איראן מרחיבה פעילותה במזה"ת
"תדאג לאיזו סוכריה בקק"ל": התמלולים מפרשת הרצוג נחשפים

חשד להצתת אחות בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
הכוחות מחוץ לקופת החולים בחולון, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

קררו, בת 56, עבדה במרפאה יותר מ-35 שנה, כך סיפרו תושבים בשכונה. אחת מהן העידה כי היא "מכירה אותה מאז שהייתה ילדה קטנה, היא הייתה האחות של המרפאה וגדלנו על ברכיה". חנה מזרחי המתגוררת בסמוך סיפרה כי "מדובר באדם שחולה בנפשו שהיה מאוד מוכר בשכונה. הוא היה מסתובב בין השכנים ומספר על קולות שרצים לו בראש. מדובר בשכונה שקטה – עובדות קופת החולים טובות ולבביות ומדובר בטרגדיה של ממש".

ממד"א נמסר כי לאחר פעולות הכיבוי במקום אותרה האישה ללא רוח חיים. פרמדיק מד"א אופיר פרנטקי אמר כי "כשהגענו למקום הבחנו בעשן סמיך, לאחר פעולות הכיבוי אותרה במבנה אישה בשנות ה-40 לחייה כשהיא ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותה במקום. בנוסף טיפלנו בשלושה נפגעי חרדה ופינינו אותם לבית החולים וולפסון בעיר". לסניף הגיעו כוחות של משטרת מרחב אילון בראשות נצ"מ סיגל בר צבי וכן חוקרי דלקות שפתחו בחקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת האירוע בו הוצתה האחות טובה קררו בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. אבי כהן
חולון, הבוקר/אבי כהן

טפסר משנה משה וולך שחזר וסיפר כי "קיבלנו הודעה מחייגן המצוקה של קופת החולים, ומאזרחי. הגענו לזירה, תוך שאנחנו מפעילים הרבה מאוד רכבי כיבוי כדי לעקוף את הפקקים. ראינו בחדר האחות את האישה כשהיא עולה בלהבות. התחלנו בפעולות כיבוי וחילוץ יתר האנשים שהיו במקום".

"ראינו עשן סמיך יוצא מהמבנה ובמקום הייתה המולה", סיפר פראמדיק מד"א טל הרשקו. "ראינו צעירים ומבוגרים שיצאו החוצה מהמבנה כשחלקם לקו בהתקף חרדה. ערכנו סריקה במקום – חלק מהצוות נכנס לתוך המבנה וחלק בדק את נפגעי החרדה שבחוץ. לאחר שכוחות הכיבוי סיימו את הפעולות, איתרנו את ההרוגה".

במחאה נגד הרצח תושבת מחר כל מערכת הבריאות לשעתיים בין 08:00 ל-10:00 בבוקר, כך הודיע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "השביתה היא לאות הזדהות עם כל אנשי מערכת הבריאות, שעושים לילות כימים למען החולי ובני משפחותיהם". השביתה תיערך בתיאום גורמי רפואה בכל הארץ.

חשד להצתת אחות בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרת 2017. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
כוחות ההצלה במקום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

השר ליצמן: "מדובר בחציית כל הקווים האדומים"

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי הוא "מזועזע מהאפשרות בה עובדת קופת חולים נרצחה על רקע טיפול רפואי בידי מטופל לכאורה. מדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות מסוכנת. אני סומך על המשטרה שמקיימת בשעה זו בדיקות ראשוניות כדי לחקור את האירוע הקשה. אני מבקש לגבות את הצוותים ולחזק את הרופאים, האחיות וכלל עובדי מערכת הבריאות. לא נוכל להשלים עם אלימות נגד אנשי רפואה", הדגיש השר.

אילנה כהן, יו"ר ארגון האחיות בישראל, הגיבה ואמרה לוואלה! NEWS כי "כל עניין האלימות נהפך למובן מאליו. אלימות באופן כללי, וכלפי הצוות הרפואי בפרט. מדובר במקרה טרגי מאוד, אבל זו לא הפעם הראשונה שמפגינים אלימות כלפי צוות רפואי. מדי שנה זה קורה במרפאות, בחדרי המיון ובבתי החולים. כשמישהו לא מרוצה מהטיפול, הוא תוקף. לצערי הרב, הגיעו אלינו המון פניות מאחיות. אנחנו מעבירים אותן למשרד הבריאות, אך לא מקבלים פתרונות".

"המקרה חייב לעורר את משרד הבריאות לפעולה", הוסיפה כהן. "איך שומרים על חיי אדם של צוות שעובד כל כך קשה בטיפול בחולים? זה פשוט נורא איום, ולא יכול להיות שכל מי שירצה ירביץ ויצית, ולא תהיה שום הגנה לאחיות או לשאר העובדים. חייבים אבטחה בסניפים, וזה הדבר הראשון להבטיח שאנשים יוכלו לעבוד בצורה בטוחה. בקופת חולים נכנסים ויוצאים אנשים רבים. עכשיו פגעו באחות, בפעם הבאה יפגעו במטופלים".

(עדכון ראשון: 09:15, השתתפה בהכנת הכתבה: רויטל בלומנפלד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully