וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים במזרח ירושלים חוייבו לצאת לחופשת הפסח - ובתי ספר יושבתו

14.3.2017 / 11:43

ועד ההורים של תלמידי מזרח העיר פתח במחאה על סגירת בית ספר שבו למדו 250 תלמידים בשכונת צור באהר ועל מה שהגדירו ההורים כ"פגיעה בתוכנית הלימוד הפלסטינית". מהעירייה נמסר: "סבורים כי לא צריך לשנות את החופשות ללא הסכמה עם ההורים"

מזרח ירושלים. יותם רונן
"ישראל נוקטת בתהליך יהוד של מזרח ירושלים". מזרח העיר/יותם רונן

התלמידים במזרח ירושלים ישבתו הבוקר (שלישי) במחאה על סגירת בית הספר בצור באהר לפני כשבועיים, ועל כך שהעירייה מחייבת את מוסדות הלימוד לצאת לחופשות פסח. ועד ההורים של מזרח העיר הודיע אתמול במסיבת עיתונאים כי "השביתה יוצאת לדרך בהמשך לסגירת בית הספר בצור באהר וזריקת 250 תלמידים לרחובות. צעדים אלו הם צעדים קשים שנוקטת ישראל בתוכנית היהוד של ירושלים ופגיעה בתוכנית הלימודים הפלסטינית".

לדברי ועד ההורים, תהליך היהוד מתבטא בכך שהעירייה מחייבת אותם לצאת לחופש לרגל חג יהודי-דתי במסגרת התירוץ של חופשת האביב. ההורים אמרו כי כבר לפני חודש פנו למשרד החינוך בעניין, אך לא נענו.

גורם במזרח העיר אמר לוואלה! NEWS: "בפועל בתי הספר יהיו פתוחים. זה לא בסדר השביתה הזו, לא היה תיאום עם בתי הספר, רק הורידו הנחייה שתהיה שביתה. זה לא מתאים. השביתה לא פוליטית ויש בה בקשות אמיתיות אבל זה לא צריך לעבוד ככה".

זו השנה הראשונה שבה מבקש משרד החינוך לכפות על בתי הספר במזרח העיר את חופשת האביב, שבה מסיימים את הלימודים כבר בחודש מאי.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו
"אלף עובדים נזרקים הביתה": עובדי רשות השידור פרצו למהדורת "מבט". צפו
נתניהו אחרי פגישתו עם גרינבלט: "מנסים לגבש נוסחה לבנייה בהתנחלויות

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
" חופשת האביב היא החלטה של משרד החינוך"/ראובן קסטרו

מעיריית ירושלים נמסר: "ההחלטה לשנות את מועדי החופשות היא החלטה של משרד החינוך שאינה על דעת העירייה ומנהל החינוך בירושלים. אנחנו סבורים כי לא צריך לשנות את החופשות ללא הסכמה עם ההורים ובכוונתנו לבקש ממשרד החינוך לדחות את ההחלטה עד לבדיקה מחודשת".

(עדכון ראשון: 05:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully