וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 טיסות בוטלו, לימודים יושבתו: סופת שלגים עזה בדרך לארה"ב

13.3.2017 / 23:30

כ-50 מיליון בני אדם לאורך החוף המזרחי נכללים באזהרת הסופה, המכונה "סטלה". היא צפויה להביא עמה כמויות גדולות של שלג שייערם בחלק מהמקומות עד גובה של 60 סנטימטרים. גם הקנצלרית מרקל ביטלה את ביקורה בוושינגטון בגלל מזג האוויר

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

סופת שלגים אימתנית צפויה להכות הלילה (שני) בחוף המזרחי של ארצות הברית. הסופה, המכונה "סטלה", צפויה להביא עמה כמויות גדולות של שלג שייערם. בחלק מהמקומות ייערם שלג בגובה של יותר מ-60 סנטימטרים. כלי תקשורת במדינה דיווחו במהלך היום על צפי לשיבושים משמעותיים בתחבורה ובאספקת החשמל. כמו כן, אלפי טיסות בוטלו וכמה ערים הודיעו על ביטול יום הלימודים מחר.

הסופה מגיעה באמצע חודש מרץ, ודווקא בעיצומו של אחד החורפים החמים שנראו בשנים האחרונות בארצות הברית. שירות החזאות הלאומי בארצות הברית פרסם אזהרת סופת שלגים לפנסילבניה, ניו ג'רזי, ניו יורק וקונטיקט. הטמפרטורות צפויות להיות בין 15 ל-30 מעלות פחות מהרגיל לעונה זו.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו משיב לזריף: "איראן מדברת על סובלנות וקוראת להשמדת ישראל"
דיווח: איראן הקימה בלבנון מפעלים לייצור רקטות עבור חיזבאללה
הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו

בית כוסה בקרח, סמוך לאגם אונטריו, ניו יורק. 13 במרץ 2017. רויטרס
בית שכוסה בקרח בניו יורק/רויטרס

חברות התעופה כבר ביטלו יותר מ-4,000 טיסות לקראת הסופה. נמלי התעופה שבו בוטלו הכי הרבה טיסות הם נמל התעופה הבינלאומי ניוארק שבניו ג'רזי ולוגן שבבוסטון. "אמריקן איירליינס" ביטלה את כל טיסותיה משלושת הנמלים באזור ניו יורק וחברת "ג'טבלו" דיווחה גם היא על ביטולים רבים.

הרשויות בעיר ניו יורק, פרובידנס ורוד איילנד ביטלו כולן את הלימודים מחר בבתי הספר בגלל הצפי לנזקי הסופה. גם הקנצלרית אנגלה מרקל, שהייתה אמורה לפגוש את הנשיא דונלד טראמפ בוושינגטון, דחתה את ביקורה עד יום שישי.

כ-50 מיליון בני אדם לאורך החוף המזרחי נכללים באזהרת הסופה. "כשהסופה הזו תפגע, היא תפגע חזק והיא תוריד טון של שלג על האדמה ומהר", אמר מושל מסצ'וסטס צ'רלי בייקר לעיתונאים. הוא הפציר בתושבים לשקול לעבוד מהבית, אם הם יכולים. "הולך לרדת הרבה שלג ומהר לפרק זמן ארוך", אמר בייקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משאית עם מלח להמסת שלג לקראת סופת השלגים, פילדלפיה, 13 במרץ 2017. AP
משאית מלח בפילדלפיה/AP
רכבים מכוסים שלג, אילינוי שיקגו, 13 במרץ 2017. רויטרס
מכוניות מכוסות בשלג בשיקגו/רויטרס

"פרק הזמן הגרוע ביותר מבחינת שלג יהיה מחר מ-6:00 בבוקר עד שעות הצהריים ותהיה היערמות גבוהה", אמר ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו. "ברגע זה אנחנו מאמינים שירדו בין חמישה לעשרה סנטימטרים שלג בשעה".

הוא פנה לתושבי העיר ואמר להם: "זכרו מהסופות הקודמות, חמישה סנטימטרים של שלג בשעה זה הרבה להתחלה. אתם תתעוררו לשבעה עד עשרה סנטימטרים של שלג נערם בשעה, ויהיה קשה להתמודד עם זה, במיוחד בדרכים. אנחנו צריכים להיות מוכנים לתנאים פוטנציאליים כאלו במהלך פרק זמן זה". הוא הוסיף כי "כמות כזו של שלג שתרד, זה מסוכן. יהיה מסוכן מאוד בדרכים. אנחנו מפצירים בכולם להימנע מנסיעה בדרכים מחר".

הנשיא דונלד טראמפ עודכן בענייני הסופה, והתייחס אליה בפתח ישיבת הקבינט הראשונה של ממשלו. "קיבלתי את כל העדכונים האחרונים לגבי הסופה ואני חושב שאנחנו במצב טוב. אנחנו מוכנים", אמר. "כולם בממשל מוכנים היטב ואני מקווה שזה לא יהיה גרוע כמו שכמה אנשים צופים שיהיה. בדרך כלל זה לא". הוא הוסיף כי על כל האזרחים להקשיב לרשויות שיספקו עדכונים במהלך הסופה, "קחו את העצה הזו ברצינות".

סופת שלגים אימתנית "סטלה" צפויה להכות בחוף המזרחי של ארה"ב. רויטרס
"יהיה מסוכן בדרכים". הבית בניו יורק שכוסה בקרח/רויטרס
בית כוסה בקרח, סמוך לאגם אונטריו, ניו יורק. 13 במרץ 2017. רויטרס
ניו יורק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully