וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל שובת: "חיים מסמסטר לסמסטר"

12.3.2017 / 21:50

כ-370 מרצים הנמנים על הסגל הזוטר במכללה פתחו בשביתה בתחילת הסמסטר בדרישה להשוואת תנאי העסקתם לסגל הקבוע. אגודת הסטודנטים הודיעה כי היא תומכת במאבקם: "לא יכולים להישאר אדישים"

מכללת עמק יזרעאל, פברואר 2016. מתוך ויקיפדיה
קרדיט: זאהר אבו אלנאסר, מערכת וואלה! NEWS
"ברגע האחרון אתה יודע אם תהיה לך פרנסה". מכללת עמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, מתוך ויקיפדיה קרדיט: זאהר אבו אלנאסר

הסגל הזוטר במכללה האקדמית עמק יזרעאל שובת מתחילת הסמסטר ודורש להשוות את תנאיו לאלה של המרצים הקבועים. כ-500 מרצים מלמדים במכללה, כ-370 מהם נמנים על הסגל הזוטר, ללא קביעות. הדרישה לשיפור בתנאי ההעסקה עלה כבר לפני כשלוש שנים ובשנה האחרונה מתנהל משא ומתן עם ההנהלה, אך עד כה ללא תוצאות.

לדברי עופר כרמל, מתרגל בחוג לתקשורת וחבר בהנהגת ועד המרצים, "מדובר בפרקטיקה מוכרת בממסד האקדמי. מדי סמסטר מודיעים לנו אם מחדשים או לא מחדשים את חוזה ההעסקה שלנו. לדוגמה, בחודש יולי האחרון, בעת שהייתי בירח דבש הודיעו לי שהתרגולים שלי בשנת הלימודים הקרובה מבוטלים. אנחנו חיים מסמסטר לסמסטר. ברגע האחרון אתה יודע אם תהיה לך פרנסה".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן משנה את הגישה - ומסמן מטרות חדשות למלחמה הבאה בלבנון
עדויות על אונס חיילת בידי שוטר נחשפות – ומגלות תופעה מטרידה
ההתנחלויות במוקד: שליחו של טראמפ יגיע מחר לישראל

כיתה ריקה בעקבות שביתת מרצים במכללת עמק יזרעאל , 12 במרץ 2017. אגודת הסטודנטים, מערכת וואלה! NEWS
הסטודנטים נקראו שלא להיכנס להרצאות של חברי הסגל הבכיר/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים

כרמל הוא עובד חדש יחסית במכללה, כחמש שנים. "יש עובדים שחיים במציאות כזאת 15-10 שנה", אמר. "אנשים צריכים כל הזמן לדאוג לעבודה לקראת הסמסטר הבא, כדי לשרוד ולפרנס משפחות".

מחר ב-12:00 תתקיים במכללה הפגנה של עובדי הסגל הזוטר. אליהם יצטרפו גם סטודנטים. בשבוע שעבר הודיעה אגודת הסטודנטים במכללה כי היא תומכת במאבק המרצים ובמהלך אירוע פתיחת הסמסטר נקראו הסטודנטים לתמוך גם כן.

"כסטודנטים אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לתנאי העסקה כאלה", אמרה דפנה כהן מאגודת הסטודנטים. בשבוע החולף נקראו הסטודנטים לא להיכנס להרצאות של חברי הסגל הבכיר. "ברור שאין תמימות דעים על צעד כזה", הבהירה כהן, "אבל לרוב הסטודנטים נענים לבקשה שלנו ולא נכנסים להרצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully