וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים בשירים ובריקודים: עשרות אלפים חגגו את החג ברחבי הארץ

האירוע המרכזי של החג התקיים בחולון בנוכחות רבבות. בחברון, שנה בדיוק אחרי הירי של אזריה, מאות חגגו תחת אבטחה כבדה ועם מחוות לחייל היורה. אירועים נוספים נערכו בשרון, בגבעתיים וברמת גן, ובהמשך צפויים להתקיים גם בבת ים, אשקלון וברחובות

צילום: בני בן סימון וניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

אירועי חג הפורים נפתחו היום (ראשון) בקול תרועה עם חגיגות העדלאידע המסורתיות ומסיבות נוספות ברחבי הארץ. האירוע המרכזי, כבכל שנה, היה העדליאדע בחולון, ובמקביל נערכה תחת אבטחה כבדה העדלאידע בחברון. בשנה שעברה, לקראת סיום החגיגות, אירע ניסיון פיגוע בעיר, ומיד לאחריו ירה החייל אלאור אזריה במחבל, מה שהחל את הפרשה שטלטלה את המדינה בשנה האחרונה והסתיימה בהרשעתו בהריגה ובעונש מאסר של 18 חודשים.

העדלאידע בחולון החלה בשעה 12:00 בסימן גיבורים מכל הזמנים. היא התקיימה לאורך הרחובות סוקולוב, הנשיאים וויצמן, ותסתיים בפינת רחוב גולומב. בסיום התהלוכה תוצג תערוכת "משנכנס אדר" של המעצבת ציפי יפעת בחצר "גלריית החווה" ברחוב המלאכה 40, לרגל 25 שנות עדלאידע. הכניסה חופשית לשני האירועים.

עוד בוואלה! NEWS:
התחזית לפורים: אובך צפוי מחר בדרום; טמפרטורות נוחות לאורך החג
היישוב העברי לבש חג: תהלוכות פורים בימי המנדט - בין שמחה לעצב
רבבות חוגגים פורים בתל אביב; צפו בתחפושות הססגוניות

עדלאידע בגבעתיים. מרץ 2017. אבי כהן
חוגגים, למרות האובך. משתתף בעדלאידע בגבעתיים, היום/אבי כהן
עדלאידע בחולון. מרץ 2017. ראובן קסטרו
עדלאידע בחולון, היום/ראובן קסטרו

ברוך מרזל, שהגיע לעדלאידע בחברון, נראה עם חולצה המביעה תמיכה באזריה. "לפני שנה בדיוק אלאור אזריה חיסל פה בנקודה את המחבל וגם את הטרור. מאז האירוע ירדו הפיגועים ביחס לתקופה לפני. הוא גם חיסל את הקריירה של שר הביטחון יעלון, ואם ליברמן ימשיך כך הוא יחסל גם את הקריירה שלו". איתמר בן גביר הוסיף: "התחפשתי לאלאור אזריה, גיבור ישראל. אין יותר מתאים מיום כזה להתחפש לחייל שאנחנו אוהבים, ובנצי גופשטיין התחפש לטראמפ. שילוב נפלא עם האירוע הזה. אם אירוע כזה היה קורה בארה"ב, היו מחבקים את החייל, לא כמו פה שנטשו אותו והפנו לו כתף קרה".

במהלך האירוע בירך הכרוז את אזריה. "אנחנו שולחים ברכה לאזריה ולמשפחתו. הוא שמר לפני שנה על התושבים. אנחנו משתתפים בצער שלכם ומודים לכם ששמרתם על תושבי השכונה. פורים שמח למשפחת אזריה, אוהבים אותך". רבים מהילדים התחפשו לחיילים, ובהם ילד שנשא שלט עם הכיתוב: "עוד רגע מתגייס, חייל תפקידך להיות דוגמנית שעל ידיו לאזיקים".

בגבעתיים התקיים קרנבל פורים בשעות 14:30-10:30 לאורך רחוב כצנלסון. בבמה המרכזית, שבין הרחובות ויצמן ומנרה, הופיעו מיכל הקטנה, כוכבי סדרת הטלוויזיה "שכונה" ו"מני ממטרה", כמו גם הלהקות העירוניות. לאורך הרחוב התקיימה גם תהלוכה לציון 95 שנה לעיר גבעתיים עם פסלים חיים, והוקמו במות נוספות כמו מתחם לוליינות, מופעי להקות מחול, סדנאות קרקס, מתקנים מתנפחים וסדנאות יצירה.

עדלאידע בגבעתיים. מרץ 2017. אבי כהן
חוגגים בראש טוב בגבעתיים, היום/אבי כהן
עדלאידע בחולון. מרץ 2017. ראובן קסטרו
עדלאידע בחולון, היום/ראובן קסטרו

ברמת גן נערך פסטיבל ברחוב ביאליק, ולאורכו הוקמו במות אמנים שונות, דוכני פעילויות ומתחמי פנאי. על הבמה המרכזית שבכיכר רמב"ם הופיעו רינת גבאי, הזמרת נועה קירל ו"מני ממטרה". צוותי כיבוי אש יאבטחו את האירוע, ואף יקימו דוכן פעילות ברחוב שאליו יוכלו המשפחות להגיע וללמוד על לוחמי האש. הכניסה חופשית.

בבת ים יתקיים אירוע של הצגות ויצירה לילדים על טהרת הספרים והסיפורים משעה 16:00 בבית ריבק שברחוב שאול הדדי. במקום תתקיים גם סדנה לעיצוב מסכות. הכניסה חופשית.

בהוד השרון ייערך האירוע המרכזי לפורים ברחבת יד לבנים בשעה 16:30. ברחבה יתקיים קרנבל פורים ובו מופעי שטח, אמני בלונים, עמדות לקליעת צמות ולציור קעקועי חינה, עיטורי ציפורניים ומתחם ג'ימבורי לפעוטות וילדים. על הבמה המרכזית יופיעו רינת גבאי וג'יני הקוסם ותתקיים תחרות תחפושות נושאת פרסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
עדלאידע בגבעתיים. מרץ 2017. אבי כהן
פורים צבעוני וססגוני בגבעתיים, היום/אבי כהן

בראשון לציון נפתחו החגיגות בשעה 10:00 בשלושה מוקדים עיקריים: גן המושבה, פארק נאות שקמה וגן בעברית. בבמה המרכזית בגן המושבה תופיע נועה קירל, ולפניה יעלו כוכבי הילדים מימי ויויו. במופע המרכזי בפארק נאות שקמה יופיע כוכב הילדים רוי בוי, כמו גם משה דץ יחד עם הכבשה שושנה במופע מוזיקלי עם מיטב הקלאסיקות. בבמה השלישית, גן בעברית, יופיע קופיקו. וזאת במסגרת מופע חדש דוקטור ליבי רופאת צעצועים. בנוסף תופיע רוני נדלר – הלוא היא רוני והלהקה במופע מוזיקלי לכל המשפחה. כדאי להגיע עם תחפושות יצירתיות שכן בכל המוקדים תתקיים תחרות התחפושות המסורתית. הכניסה חופשית.

כמו כן, יתקיים פסטיבל הקומדיה וההומור השלישי על שם ספי ריבלין, ובמסגרתו יופיעו מוני מושונוב ושלמה בראבא במופע משותף וחד פעמי, ענת וקסמן במופע הבכורה "אשת המערות", צמד הסטנדאפיסטים אלי ומריאנו יארחו את הקולגה מ"ארץ נהדרת", רועי בר נתן, צביקה הדר וקרן פלס ישתפו פעולה במופע מוזיקלי, "הטיש הגדול" ורבקה מיכאלי יארחו את הקומיקאית מיקי קם, כוכבי הקאמל קומדי קלאב יופיעו גם הם ותתקיים בכורה ארצית של המופע החדש "לוקחים את הזמן 2", בכיכובם של רוני דלומי, ליבי רן ואליענה תדהר. הכניסה בתשלום.

עדלאידע בחולון. מרץ 2017. ראובן קסטרו
עדלאידע בחולון, היום/ראובן קסטרו
חגיגות פורים בגן האם בחיפה. 10 במרץ 2017. ניר בלזיצקי - דוברות עיריית חיפה, מערכת וואלה! NEWS
חגיגות פורים בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, ניר בלזיצקי - דוברות עיריית חיפה

בכפר סבא נערכו חגיגות פורים בפארק העירוני בשעות 14:00-10:00 בסימן קרקס. בין הפעילויות מופע קרקס, מספר סיפורים, סדנת שיווי משקל, סדנת ג'אגלינג, יריד מזון, יריד אמנים ועוד.

בקריית אונו התקיים האירוע המרכזי בספורטק בשעות 13:00-10:00, עם הופעה של מיכל הקטנה, הלהקות הייצוגיות של המתנ"ס, מתחמי הפעלה ודוכני יצירה עם תנועות הנוער, מתקנים מתנפחים, מתחם ג'ימבורי, פעילות ספורט לילדים, קארטינג, מיני גולף ועוד המון הפתעות. הכניסה חופשית.

בהרצליה נפתח עדלאידע בנושא סיפרי התנ"ך בשעה 10:00. במהלך התהלוכה הוצגו סיפורי התנ"ך במיצגי ענק, ובהם תיבת נוח, יציאת מצרים, מעשה בראשית, יוסף וכותונת הפסים, דוד וגוליית ומגילת אסתר. בשונה משנים קודמות, המיצגים השנה ייבנו מבטון ולא יפורקו בתום העדלאידע. בפעם הראשונה לאחר התהלוכה יישארו המיצגים באחד מהגנים בעיר וכך הם לא ייזרקו אלא ישמשו את התושבים. נקודת ההתחלה תהיה בגן בן שפר.

עדלאידע בנהריה, 10 במרץ 2017. עיריית נהריה, אתר רשמי
העדלאידע בנהריה/אתר רשמי, עיריית נהריה

ברעננה התקיים הפנינג פורים בשעות 14:00-10:00 בפארק רעננה, ליד האגם. בין היתר, יהיו בובות ענק, משחקי קליעה למטרה נושאי פרסים, משחקי מולטימדיה וסימולטורים, מתקנים מתנפחים, שולחנות משחק, יצירה, קעקועים, בלוני צורות, הפעלות של המד"צים העירוניים וצוות בידור עירוני, הפעלות של תנועות הנוער ועוד.

ברמת השרון התקיים קרנבל פורים בשעות 14:30-10:00 בפארק העירוני ברחוב הנצח. על הבמה הופיעו יובל המבולבל, "הדוד חיים", קופיקו , לי בירן יארח את אליאנה תדהר ולהקת "אומהגומה" בשירי ביטלס לילדים.

ברחובות יהפוך גן המייסדים לפארק שעשועים ואטרקציות, ובו יוכלו ילדי העיר ליהנות משלל מופעים, הפעלות ושעשועים. על הבמה המרכזית יתקיימו כל העת מופעים של להקות המחול והזמר העירוניות ושחקני בימת הנוער העירונית. כמו כן יהיה מופע אורח "תיבת השירים של ערוץ הופ" עם מיטב הדמויות האהובות מערוץ הופ. הכניסה חופשית והאירוע יתקיים בשעות 15:00-10:00 וב-23:00-20:00.

חגיגות חג הפורים בתל אביב. ראובן קסטרו
חגיגות בתל אביב, שלשום/ראובן קסטרו

באשקלון תתקיים עלדאידע לקהל הרחב מהשעה 16:00. התהלוכה תצא משדרות בן גוריון, בסמוך לספריית מדיה טק אשקלון, ותעבור במסלול של כ-1.2 ק"מ, לאורך שדרות בן גוריון ועד לכיכר הטייסים. לאורך מסלול העדלאידע באשקלון, יעברו השנה הדמויות הידועות מאגדות הילדים המפורסמות, שאותן ילוו מאות רקדנים ורקדניות מלהקות המחול המקומיות של אשקלון ותזמורת הנוער.

בין המיצגים יהיו חגיגות קרנבל המסכות מוונציה, הנסיכה מואנה, יער הפיות הקסום, חדי קרן טהורים ואציליים, גיבורי העל המפורסמים, אופני הקסם, ברבי וקן ועוד רבים. על הבמה המרכזית יתקיים מופע של קופיקו. לאחר סיום התהלוכה המסורתית והמופע המרכזי, יופיעו בבמה המרכזית האולטראס והצמד עידו בי וצוקי בספיישל חגיגות עדלאידע לצעירים.


(עדכון ראשון: 06:30)

עדלאידע בחולון. מרץ 2017. ראובן קסטרו
ילדות בעדלאידע בחולון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully