וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מעשרה ימי מחאה: יועבר התקציב לעמותת "איילים"

10.3.2017 / 10:23

שר החינוך נפתלי בנט חתם על תקנה שתאפשר את העברת התקציב לעמותה, שהתעכב בשל מעורבות מייסדה בפרשת שחיתות. התקציב, בגובה 7.5 מיליון שקלים, יועבר בימים הקרובים

עמותת איילים. צילום מסך
"שמחים לחזור לכפרים ולפעילויות". חניכי העמותה בשטח/צילום מסך

שר החינוך, נפתלי בנט, חתם על תקנה שתאפשר העברת תקציב לעמותת ההתיישבות "איילים", לאחר שזו יצאה למאבק מחשש לסגירתה. לפני כשבועיים הקימו פעילי העמותה אוהל מחאה מול הכנסת, על כך שמשרדי האוצר והמשפטים מעכבים את העברת תקציבה של העמותה מהמדינה בסכום של כ-12 מיליון שקלים. סיבת העיכוב הייתה מעורבות מייסד העמותה בפרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו.

השבוע חתם בנט על תקנה שמסדירה את תמיכת משרד החינוך בכפרי סטודנטים, שתאפשר העברה של 7.5 מיליון שקלים לעמותה כבר בימים הקרובים, דבר שלדברי ראשיה יסיר את חרב הסגירה שריחפה מעל צווארה. "אחרי עשרה ימים של מחאה ברוח איילים, אנחנו כולנו שמחים לחזור לכפרים ולפעילויות החברתיות השוטפות", אמרה נחמי גייניס, מנכ"לית "איילים". היא הוסיפה כי "אנחנו בעיקר שמחים על כך שלראשונה בישראל, הוגדר מתווה תמיכה של הממשלה בפעילות המתבצעת בכפרי הסטודנטים באשר הם".

עוד בוואלה! NEWS:
רגב: "שהמואזין יתפלל, אבל למה כולנו צריכים להתפלל איתו?"
פרסום ראשון: שליחו של טראמפ ייפגש עם נתניהו - וגם עם אבו מאזן
הורי הילד שטבע - נגד המלון: "שהה דקות ארוכות בקרקעית ולא שמו לב"

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהצבעה בכנסת על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
בנט/רויטרס

עמותת "איילים" הקימה 22 כפרי סטודנטים ו-17 גרעיני התיישבות בהם מתגוררים כ-1,200 סטודנטים ומתנדבי שנת שירות בפריפריה. העמותה זכתה לאורך השנים לתקצוב מהמדינה. לפני כשנתיים נעצר מייסד העמותה מתן דהן ונחשד ששיחד את ח"כ פאינה קירשנבאום ואת יו"ר מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי ואף נחשד בקבלת דבר במרמה - בנוגע לתקציבים שהועברו לעמותה. העמותה יצאה למאבק למען שחרור הכספים שהובטחו להם ואף דרשה מהממשלה לייצר תקנה לשנת 2018, להקמה והפעלה של כפרי סטודנטים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

לפי הנתונים שבידי העמותה, כ-40% מבוגריה נשארים להתגורר בפריפריה החברתית והגיאוגרפית לאחר שנת הלימודים שלהם בכפרים ובכך מחוללים "שינוי בר קיימא במציאות הסוציו-דמוגרפית של מדינת ישראל". בעמותה אומרים כי הסטודנטים מתנדבים עם יותר מ-20 אלף ילדים אשר זוכים לפעילויות, תמיכה לימודית ועזרה חברתית וכן יוזמים פרויקטים כמו שיפוץ בתי ספר, מועדוניות בשכונות ובניית בוסתנים בעיירות פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully