וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב: "שהמואזין יתפלל, אבל למה כולנו צריכים להתפלל איתו?"

יעקב אילון

9.3.2017 / 17:00

בריאיון לוואלה! TALK מבהירה שרת התרבות את דעתה על קריאת המואזינים במסגדים ("זה מפגע רעש"), דוחה את הביקורת על התערבות גסה מדי של השלטון בשוק התקשורת ("היום יש אליטה אחת שקובעת") ומתייחסת למועמדות לפיד מול נתניהו ("איש תקשורת לא רע"). ריאיון חסר מעצורים

עריכה : נועה לוי

חיילת ממושמעת, כך תיארה מירי רגב את התנהלותה בעבר. אמירותיה הפרובוקטיביות לאורך השנים, העימותים התכופים המלווים אותה ותגובותיה החדות לאירועי היומיום מעידים על שינוי, וחושפים החלטה מודעת שממצבת אותה כעת כאחת הפוליטיקאיות המשמעותיות בישראל. "אני חושבת שהתחלתי עם זה מאוחר מדי", אמרה לוואלה! TALK. "לאורך השנים הצדעתי בימין גם אם חשבתי אחרת, לא רציתי להתעסק בנושאים אמיתיים שנוגעים בעצבים של החברה הישראלית. רציתי להיות מהמקובלים. למה להיות בעייתית כשאפשר שיהיה הכי נעים, הכי נוח?".

וכך, פסקה רגב לשחות עם הזרם והחלה לבטא עמדות נחרצות יותר – בתחומי משרדה וגם מחוצה להם. "דין חוק הקריוקי כדין חוק המואזין. חוק הקריוקי אומר שאחרי חצות צריך להפסיק להיות רעש. ברגע שהחלטנו שיש שעה מסוימת שצריך להפסיק את הרעש, זה מה שקורה. זה מפגע רעש, נקודה". יאיר לפיד, שהתבטא נגד החוק, יכול, לדברי רגב, "להתעורר מקול מכונת אספרסו. אני מתעוררת ב-4:00 בבוקר מקול המואזין מכפר קאסם. אין בעיה שתתפלל, אבל למה כולנו צריכים להתפלל איתך?".

מירי רגב ויעקב איילון, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"יאיר לפיד מתעורר מקול מכונת אספרסו". מירי רגב עם יעקב אילון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

רגב התייחסה בריאיון לתפקידם של הפוליטיקאים בישראל, ודחתה ביקורת על התערבות גסה מדי של השלטון בשוק התקשורת והתרבות. "לפוליטיקאים שנבחרו על ידי הציבור יש תפקיד כרגולטור", הדגישה. "הם יחליטו שתהיה רבגוניות, שיהיה ביטוי לכל הסגנונות. היום יש אליטה, הם קבעו מה ישודר ומה ישמעו. האליטה הזאת מרוכזת ברובה באזור תל אביב, אבל ישראל כוללת גם את רמת הגולן, למשל".

כך, לתפיסתה, גלי צה"ל "לא צריכה להיות תחנה צבאית. שתלך לשוק, כי תקציב הביטחון לא צריך לממן תחנה, וכל מוסד שממומן מתקציב ציבורי צריך להביא לידי ביטוי גיוון ציבורי ולבטא קולות אחרים שמודרו". את ערוץ 2, הסבירה, "צריך לפצל. אנחנו יודעים מה הדעות של רוב הכתבים, אבל ברגע שכתב הופך להיות שחקן פוליטי - שיבוא ויתמודד בזירה הפוליטית. אל תנצל את כלי התקשורת כדי להיות בזירה הפוליטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לינץ' ציבורי לנתניהו"

כמו רבים מחבריה לליכוד, שצופים מהצד בכותרות הנובעות מחקירות ראש הממשלה, היא מבקשת מעט פרופורציה והגינות. "אני לא אתייחס למתנות, אתם אומרים חצאי אמיתות ואתם מתייחסים לזה כאילו זה אמת. אני אקח כל נושא ואתווכח איתך כשאדע את העובדות. ראש הממשלה נמצא בחקירה והוא לא יכול להגן על עצמו, אתם באים אלינו ושואלים אותנו שאלות ואני לא אהיה חלק מזה כי אני לא יודעת אם זה נכון". הגשה פוטנציאלית של כתב אישום, הסבירה, תגרור חזרה שלה לאולפן כדי שתוכל להתמודד עם הסיטואציה המשפטית, אך עד אז, הדגישה, "אני לא אהיה חלק מאותו שיח ציבורי שהוא למעשה לינץ' ציבורי".

רגב התייחסה לביקורת התקשורתית הרבה שסופגת רעיית ראש הממשלה, והדגישה כי "עושים לה עוול. היא אישה רגישה, עניינית, אישה שעוברת סאגה שאני לא מאחלת לאף אחד - הביקורות, השקרים, ההסתה שיש נגדה או נגד נתניהו והילדים שלה. מה שמעניין אותי זה ההכרות שלי ושלה. אני חושבת שככל שיכירו אותה יותר, יבינו שיש כאן מסע של הסתה נגדה. לא יכול להיות שלוקחים אישה ומסיתים נגדה, ולא מאפשרים לה להשמיע את קולה".

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"לא רואה מישהו שיכול להתמודד מול נתניהו". רגב/ראובן קסטרו

ההתפתחויות המשפטיות, שהובילו כבר לסערה רבתי במערכת הפוליטית, עדיין לא שינו את המציאות בשטח, ורגב עצמה לא ממהרת להיסחף אחר הערכות. "אני לא נביאה. נתניהו נבחר ליושב ראש הליכוד, ואני חושבת שאנחנו נהיה בשלטון גם בארבע השנים הבאות. כשנתניהו יחליט לפרוש יהיו מתמודדים רבים והציבור והליכוד יבחרו. זה נראה לי פתטי לדבר עם ארוץ לראשות הממשלה או לא. כל אחד רוצה להיות ראש הממשלה היום. במהלך השירות הצבאי נחשפתי לקבלת החלטות ואני יודעת למה אני מסוגלת ולאן אני יכולה להגיע, אבל היום זה לא ראוי להגיד מי כן יכול להיות ראש ממשלה".

כשנשאלה על מועמדים פוטנציאליים אחרים, עם זאת, לא חסכה רגב ביקורת. הסקרים המחמיאים ליאיר לפיד? "גם קלינטון הובילה בסקרים וגם בוז'י הוביל. אז תאמינו לסקרים, ואנחנו ננצח אותם. הוא איש תקשורת לא רע". ציפי לבני? "לא נעים לי לעשות את המספר שאני חושבת שהיא שווה, אבל היא לא הצליחה בשום תפקיד שעשתה בחייה". משה יעלון? "לא מועמד ראוי. אני חושבת שהוא עשה הרבה מאוד טעויות בהתנהלות שלו בצוק איתן. לא רואה אותו מועמד. הוא לא יכול לחזור לליכוד ואם יחזור לא ייבחר. כשאני מסתכלת על אנשים בתוך הפוליטיקה או בחוץ, אני לא רואה מישהו שיכול להתמודד נגד נתניהו. אם הוא יחליט לפרוש, נראה מי השחקנים החדשים".

ישיבת סיעת יש עתיד – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
מחפש את המאחד והמחבר. לפיד/נועם מושקוביץ

ומה באשר לדמויות ציבוריות אחרות? רגב מוסיפה להתרחק מכללי המשמעת שהחלה על עצמה בעבר. כך, אזכור גילה אלמגור גורר שתיקה והתלבטות "מה להגיד כדי לא להביך אותה יותר מדי, אבל היא האליטה במיטבה, שלא מוכנה לקבל באף שלב שיש גם אחרים לידה". יאיר גרבוז? "שונא ישראל". יובל סמו? "על הכיפאק, מצחיק אותי". אייל גולן? "אחלה זמר". ומירי רגב? "את זה אתה יכול להגיד עליי".

יאיר לפיד מסר בתגובה: "מה שמדינת ישראל זקוקה לו אינו עוד חילופי עלבונות מפצלים ומשסעים, אלא לחפש את המאחד והמחבר. יש לי ויכוחים עם מירי, אבל אני אמשיך לנהל אותם מבלי להיגרר לעלבונות אישיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully