וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ויקיליקס": נסייע לחברות טכנולוגיה לתקן את הפרצות שניצל ה-CIA

מייסד אתר ההדלפות אסאנג' ערך מסיבת עיתונאים מקוונת ומתח ביקורת על "אי היכולת ההרסנית" של סוכנות הביון המרכזית, וטען כי היא האחראית להדלפות. ה-CIA בתגובה: "סנודן הוא לא מודל לאמת וליושרה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

"אי היכולת ההרסנית" של סוכנות הביון המרכזית, ה-CIA, אחראית להדלפות – כך אמר היום (חמישי) מייסד "ויקיליקס" ג'וליאן אסאנג' במסיבת עיתונאים שערך דרך פייסבוק משגרירות אקוודור בבריטניה, בעקבות הדלפת הענק של שיטות הפעולה של הסוכנות לאתר. אסאנג' הוסיף כי הוא יסייע לחברות טכנולוגיה עם גישה בלעדית לכלי הפריצה של ה-CIA במטרה לאפשר להם לתקן את הפגמים שבתוכנות שלהם.

במסיבת העיתונאים הודה אסאנג' כי חברות פנו אליו וביקשו פרטים נוספים לגבי שיטות המעקב של ה-CIA. "החלטנו לעבוד איתן ולהעניק להן גישה בלעדית לכמה מהכלים הטכנולוגיים שבידינו, כדי שהן יוכלו לתקן את מה שנפרץ, וכדי שאנשים ירגישו בטוחים שוב".

דובר CIA ג'ונתן לו מסר בתגובה כי "כפי שאמרנו בעבר, אסאנג' אינו בדיוק מודל של אמת ויושרה". לדבריו, "למרות המאמצים של אסאנג' ודומיו, ה-CIA ממשיכה לפעול בתוקפנות כדי לאסוף מודיעין זר בחו"ל כדי להגן על אמריקה מפני טרוריסטים, ממדינות עוינות ואחרות".

לקריאה נוספת:
בסיס בגרמניה, האזנה דרך טלוויזיות: "ויקיליקס" חושף את יכולות ה-CIA
תסריט סנודן: החשודים המידיים בהדלפות ה-CIA - עובדים חיצוניים
גורמי מודיעין מעריכים: ההדלפה על ה-CIA "גדולה בהרבה ממסמכי סנודן"

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
"לא מודל של אמת ויושרה". אסאנג'/רויטרס

עד כה נמנעה הסוכנות להגיב רשמית להדלפת הענק. בהודעה רשמית של הסוכנות נמסר כי על פי חוק אסור לה לבצע מעקבים בתוך ארצות הברית, "והיא אינה עושה זאת". עם זאת, שני גורמים רשמיים מסרו בעילום שם כי הם סבורים שהמסמכים המפרטים את שיטות המעקב ששימשו את ה-CIA בין 2013 ל-2016 אותנטיים.

לפי המסמכים שפרסם אתר ההדלפות, סוכנות הביון הצליחה לפרוץ למכשירים חכמים של אפל וגוגל ולגאדג'טים אחרים כדי לאסוף תכתובות והודעות קוליות לפני הצפנתן. הבית הלבן ציין כי הנשיא דונלד טראמפ "מודאג מאוד" מפרצות האבטחה שהובילו להעברת המידע הרגיש. "כל מי שמדליף מידע מסווג יישפט בחומרה", אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר.

הלילה טענו גורמי מודיעין ואכיפת חוק כי מי שאחראי להדלפת המסמכים הם ככל הנראה גורמים חיצוניים שעובדים עם סוכנות הביון המרכזית. אחד הגורמים אמר כי אחת הסיבות שבגינן החקירה מתמקדת בהדלפות מצדם של גורמים חיצוניים – כמו אדוארד סנודן, עובד לשעבר ב-NSA – ולא במעורבות רוסיה היא מאחר שעד כה לא נמצאה הוכחה לכך שסוכנויות המודיעין הרוסיות ניצלו את החומר לטובתן בטרם הוא פורסם. גורם אירופי, ששמר גם הוא על עילום שם, אמר כי ההדלפות עשויות בסופו של דבר להגביר את שיתוף הפעולה בין סוכנויות המודיעין באירופה לבין מקבילותיהן בארצות הברית, בשל החשש ממוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully