וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסריט סנודן: החשודים המידיים בהדלפות ה-CIA - עובדים חיצוניים

9.3.2017 / 9:30

גורמי מודיעין ואכיפת חוק בארה"ב סבורים שעובדים בחברות קבלן - כמו עובד ה-NSA לשעבר - הם המקור להדלפה. רוסיה ככל הנראה לא מעורבת הפעם, מאחר שלא נעשה שימוש לטובתה במידע בטרם הדלפתו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורמים חיצוניים שעובדים עם סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) אחראים ככל הנראה להדלפת המסמכים שמתארים את שיטות הפעילות שלה לאתר ויקיליקס – כך אמרו הלילה (חמישי) גורמי מודיעין ואכיפת חוק. אתמול הודיע הבית הלבן כי הנשיא דונלד טראמפ "מודאג מאוד" מהפרצות באבטחה שהובילו להעברת המידע הרגיש.

"כל מי שמדליף מידע מסווג יישפט בחומרה", אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר. שני גורמים רשמיים אמרו כי הם סבורים שהמסמכים המפרטים את שיטות המעקב ששימשו את ה-CIA בין 2013 ל-2016 אותנטיים. לפי המסמכים שפרסם אתר ההדלפות, סוכנות הביון הצליחה לפרוץ למכשירים חכמים של אפל וגוגל ולגאדג'טים אחרים כדי לאסוף תכתובות והודעות קוליות לפני הצפנתן.

לקריאה נוספת בנושא
גורמי מודיעין מעריכים: ההדלפה על ה-CIA "גדולה בהרבה ממסמכי סנודן"
בסיס בגרמניה, האזנה דרך טלוויזיות: "ויקיליקס" חושף את יכולות ה-CIA

מטה ה- CIA  המרכזי, וירג'יניה, ארה"ב. ינואר 2017. AP
הסוכנות צפויה לפתוח בחקירה פנימית. מטה ה-CIA בווירג'יניה/AP

אחד הגורמים המעורים בחקירת ההדלפות אמר כי החברות שמעניקות שירות חיצוני ל-CIA בודקות למי מעובדיהן הייתה גישה לחומרים שפורסמו בוויקיליקס, ואז בוחנות את מחשביהם, את המיילים שלהם ואמצעי תקשורת אחרית במטרה לגלות מי האחראים לכך. אתר ההדלפות טוען כי הסוכנות "איבדה שליטה" על המאגר המכיל את שיטות ההדלפה, וככל הנראה האקרים ועובדי קבלן לשעבר שחררו את החומרים באופן בלתי-מורשה.

ה-CIA סירב לומר אם המסמכים הם אותנטיים. בהודעה רשמית של הסוכנות נמסר כי היא על פי חוק אסור לה לבצע מעקבים בתוך ארצות הברית, "והיא אינה עושה זאת". גורם בממשל המעורה בחקירה אמר כי סביר שהבולשת הפדרלית (FBI) וסוכנות הביון יפתחו בחקירה בעקבות ההדלפות הללו. גורמים אמריקניים אמרו בעבר כי הרשויות באלכסנדריה, וירג'יניה, מקיימות במשך שנים חקירות פדרליות סביב ויקיליקס ועובדיה. לא ברור אם ההדלפות האחרונות הן חלק מהחקירה.

גורם אחר אמר כי אחת הסיבות שבגינן החקירה מתמקדת בהדלפות מצדם של גורמים חיצוניים – כמו אדוארד סנודן, עובד לשעבר ב-NSA – ולא במעורבות רוסיה היא מאחר שעד כה לא נמצאה הוכחה לכך שסוכנויות המודיעין הרוסיות ניצלו את החומר לטובתן בטרם הוא פורסם. גורם אירופי, ששמר גם הוא על עילום שם, אמר כי ההדלפות עשויות בסופו של דבר להגביר את שיתוף הפעולה בין סוכנויות המודיעין באירופה לבין מקבילותיהן בארצות הברית, בשל החשש ממוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully